Gå til innhold

Hjlep skal ha ny AMD64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger nytt hovedkort ny CPU minne og sjermkort :D

kabbinet

har hardisk, mus, tastatur og sjerm

til en rimlig pris socket 754 blir det vel da

Altså, du trenger Hovedkort, Prosessor, Skjermkort & Minne?

 

Du bør gå for s754 nå ja. Ang. prosessor så får du bare velge etter lommeboka.

Men jeg mener at du uansett ikke trenger noe raskere enn 3200+, da 3400+ gir lite for penga. Når det gjelder hovedkort kan jeg anbefale MSI K8N Neo Platinum, som jeg har selv. Du må regne med å flashe BIOS, da temperaturene er feil osv.

Minne, da sier jeg bare en ting: _IKKE_ TwinMOS eller NoName! Hovedkortet her er nemlig kresent på minnet, så jeg måtte bytte ut min 1GB TwinMOS RAM. Kan da anbefale merkene OCZ og Corsair. Velg etter lommeboka, men sørg for å velge DDR-DIMM og helst 2 x 512MB PC3200.

Det skjermkortet som fortsatt yter mest for penga er ATi Radeon 9800PRO. Sørg for å finne et 256 bits kort, da 128MB suger verre. Da skulle du faktisk ende med et knall system :) Lykke til!

 

 

pain @ school ;)

Lenke til kommentar

Noen som selv har testet forskjellen på value-RAMen til Corsair (eller andre for den saks skyld) og standard RAM?

Evt om noen har sett test på denne forskjellen?

 

Value er jo en del hundrelapper billigere, og om forskjellen er 1-2% på ytelsen er det egentlig et bra valg.

Lenke til kommentar
Om du ville ha det litt rimelig, så foreslår jeg AMD Athlon 64 2800+, Corsair PC3200 2 x 512MB Value RAM, MSI K8N Neo Platinum s754 HK og PowerColor Radeon 9800PRO 128MB/256MB 256bits kort :) Bruk http://produkt.hardware.no/ til å finne billigste butikk, nok en gang, lykke til :D

har hørt at overklokkingen er dårlig på det MSI kortet men hva er dårlig a har ikke så mye greie på AMD (har vært en pentium dude)AMD&4 blir det nokk neste gang

Lenke til kommentar
Om du ville ha det litt rimelig, så foreslår jeg AMD Athlon 64 2800+, Corsair PC3200 2 x 512MB Value RAM, MSI K8N Neo Platinum s754 HK og PowerColor Radeon 9800PRO 128MB/256MB 256bits kort :)  Bruk http://produkt.hardware.no/ til å finne billigste butikk, nok en gang, lykke til :D

har hørt at overklokkingen er dårlig på det MSI kortet men hva er dårlig a har ikke så mye greie på AMD (har vært en pentium dude)AMD&4 blir det nokk neste gang

hehe, men da tar du helt feil. Det er akkurat det som eier med det kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...