Sintfisk Skrevet 7. september 2004 Skrevet 7. september 2004 God dag Jeg så en lignende tråd for en stund siden her. Ja, jeg leste den, men jeg fikk ikke noe særlig med informasjon anngående det jeg lurer på i denne tråden. Jeg har også lest litt på battle.net, men syntes det ble litt rotete fremstillt der. Uansett, her er problemet mitt: For et par måneder siden klarte et par kompiser å lure meg til å kjøpe meg Diablo 2, og ekspansjonspakken Diablo 2: Lord of Destruction. Jeg må si jeg ble en smule hektet, og jeg har kommet et stykke med barbaren min nå. Men nå vil jeg lage meg en ny character. Valget fallt ned på en amazon, men det er bare det at jeg ikke har snøring på hvordan jeg skal sette opp amazonen med tanke på ferdighetspoeng osv. Jeg har bestemt meg for følgende: *Det skal være en online character *Jeg har lyst til å konsentrere meg om pil og bue Hva er det mest fornuftig å bruke ferdighetspoengene på? (spesielt tidlig i spillet) Jeg er på nivå 6 nå, med 6 ferdighetspoeng til rådighet. Tusen takk for forhånd Mvh Henrik
Elyas Machera Skrevet 7. september 2004 Skrevet 7. september 2004 (endret) Vet ikke om det hjelper, men Bowazon er ikke veldig god i 1.10, gå heller for en Javazon Endret 7. september 2004 av Elyas Machera
Sintfisk Skrevet 7. september 2004 Forfatter Skrevet 7. september 2004 (endret) Det er jeg klar over, og det gjør ikke så mye egentlig. Jeg spiller kun med kameratene mine - ikke noe player vs player, så hvor sterk eller hvor dårlig amazon med pil og bue er betyr ikke så mye for meg, fordi jeg får nok av hjelp til å meie ned demonpakket av de andre Så det blir nok pil og bue uansett Endret 7. september 2004 av .Brusfisk
Jørgen Sørheim Skrevet 7. september 2004 Skrevet 7. september 2004 http://strategy.diabloii.net/ Her har du en del forslag til oppsett. Med min bowazon brukte jeg utelukkende strafe, samt en del IAS-stæsj (increased attack speed). Funker som fy. Strafe (lvl24) + pierce (lvl30) fungerer veldig bra sammen. Så lenge du klarer å slakte ting uten nevneverdige problemer, ser jeg ikke noe poeng i å bruke skillpoints før lvl24 (strafe). Selvfølgelig, hiv et poeng i de du uansett må ta, sånn som dodge og avoid. Cold/ice/freezing arrow er også greit å ha, men du klarer deg også greit med en act1/3-merc med cold attack. Ellers hiver du flest poeng i dexterity og strength, gjerne litt i vitality også. Energy er ikke så voldsomt viktig til å begynne med.
Aggex Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 (endret) Visst du satser på strafe kan det være kjekt å ha en bue med knockback, noe som holder fiendene langt vekk fra deg... valkyrie er også bra å ha som meatshield/tank. Dette gjelder bare offline eller LAN.. Visst du sparer deg opp en masse skillpoints så kan du lagre char. din i en .rar fil. så kan du teste ut hvilke skills du vil bruke poenga dine på. Visst du ikkje er førnøyd kan du bare hente tilbake characteren din fra rar fila. Endret 3. november 2004 av ac_
eXpired Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Bowazons"Bowazon" is the term people have commonly dubbed an Amazon that focuses on Bow and Crossbow skills. Bowazons should focus in Strength (about 95-125), and Dexterity. Dexterity as seen above is calculated in determining how much damage your bow will do. You will probably want to raise Vitality to survive higher difficulty levels and possible find items that add to life. Typically you will not want to raise Energy, but will instead want to use items that steal % Mana. If Strength and Vitality are taken care of, dump more points into Dexterity, which will raise your Defense and Bow Damage. Skills Long term, most Bowazons focus in either Strafe (10-20) or Multishot (6-10). You also have the option of using both although it's best to focus in one or the other. Freezing Arrow (1-10), Immolation Arrow (0-10), Guided Arrow (1) can also be useful for specific situations. For Passive Skills, Critical Strike (3-6), Inner Sight (1), Slow Missiles (1), Decoy (1), Valkyrie (20), Dodge (1-3), Avoid (1-3), Evade (1), Penetrate (as needed), Pierce (3-14). Jab (1 if necessary) Use Decoys and the Valkyrie Valkyries and Decoys are very important to the Bowazon. Since the Bowazon is a ranged attacker, you want to keep monsters away from you. You can use Decoys and Valkyries to keep monsters busy and away from you. They can also help deflect damage while you attack. Valkyries and Decoys will cause you to fire additional arrows when using Strafe as well. Offense and Magical Bonuses over Defense Defense is usually not a concern when playing a Bowazon. Keep in mind that with the best possible equipment (and no shield), 20 Evade/Avoid/Dodge, about the best you could hope to have is about a 54% of avoiding being hit by a level 80 monster, depending on your level, your defense, and the monster. So generally you want to avoid trying for high Defense plates, or raising Strength beyond 95 (Gothic Bows), 100 (Silk of the Victors), or 125 (War Boots, War Gauntlets, War Belts). While Defense certainly doesn't hurt, points in Strength could be better spent in Dexterity or Vitality, and high Defense items can often be swapped out for items that give you resistances, bonuses to skills, and other useful Magical Bonuses. % Mana Steal and % Life Steal, Cold Damage Since you won't be raising Energy, % Mana Steal is very important. This would be important even if you did raise Energy to be able to constantly use your skills without running out of Mana. % Life Steal will keep the Amazon at full health and will allow her to quickly recover from damage, and use minimal to no potions. Cold Damage is also very useful as it will cause your arrows to chill monsters. They also have the chance of shattering (leaving no corpse) which will prevent monsters from raising their fallen friends. Where you get the Cold Damage, is not important, popular choices are on the Bow itself, Eye of Etlich, Frostburns, or on other equipment, 1 point of Cold Damage is all it takes. Find a Good Bow The most important equipment to the Bowazon is of course her bow. A Hydra Bow or Grand Matron Bow are the top of the line bows. Until you can find a good bow take what you can get, Maximum damage is the most important stat on your bow. Other things that are nice are Elemental Damage (which can be resisted), % Mana/Life Steal, and +1-2 to Amazon Skills. Weapon Speed is also very important depending on which skill you use. You may wish to use a lower damage bow with a higher weapon speed. Any other useful stats are a bonus. Imbue a Hydra or Grand Matron Bow Your best chance (if not through Trading) of finding a good bow is to Imbue a bow. Save all 3 of your Imbues to Imbue bows. You can purchase an imbuable bow from another player or find one yourself. Keep in mind any non Magical bow can be used for Imbuing. You may also be able to trade for a good imbuable bow, Usually it's best to Imbue at around Character Level 34-38. The reason for this is that at higher levels, more Magical Prefixes and Suffixes will be available which will improve the chance of you finding your most desired Magical Attributes. The Prefix/Suffix levels of Kings (35), Merciless (32), Slaughter (25), Leech (6), Bat (6), Alacrity (8), Archer (40) Space One downside to being a Bowazon is that additional inventory space is taken up by Arrows or Bolts. Remember that two Horadric Cube formulae will help you out: 2 Quivers of Bolts = 1 Quiver of Arrows 2 Quivers of Arrows = 1 Quiver of Bolts You can store extra Arrows or Bolts in your Horadric Cube, or rely on finding Bolts and Arrows in the field. You can also just return to town when you run out. Stack up your arrows every so often so that they are in full packs of 350 or 250 for Bolts. Parties Look to team up with a Paladin using high Level Concentration. Many Bowazons tell tales of that being the ultimate combination. Bosses If you're having trouble with Bosses such as Duriel, Mephisto and Diablo, you may want to try using Level 1 Jab with a Lance. Another option is a good shield and one handed weapon if you don't wish to spend a skill point in Jab. You may find this easier than trying to kill these bosses with your bow depending on your skills, skill levels, character levels and playing style. Duriel Bring a Hireling along, use your Valkyrie, and Decoy to distract Duriel. You may wish to move up to Melee range, even when using a bow to avoid Duriel's Charge attack (often a one hit kill) Arreat Summit
Xanitra Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 (endret) litt off topic.. men jeg skyr diablo 2 som pesten for jeg blir så sinnsykt hekta.. å så er det folk som dere som gjør at jeg kommer til å installere forbannelsen igjen??!! Nei, fy.. vik fra meg, VIIIK fra meg. Endret 8. september 2004 av Xanitra
eXpired Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 litt off topic.. men jeg skyr diablo 2 som pesten for jeg blir så sinnsykt hekta.. å så er det folk som dere som gjør at jeg kommer til å installere forbannelsen igjen??!! Nei, fy.. vik fra meg, VIIIK fra meg. You know you want to...
Jørgen Sørheim Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Hehe. Jeg startet opp en ny bowazon etter å ha skrevet posten min over.. det ble kjapt et par timer med spilling, gitt. D2 er farlig vanedannende.
Aggex Skrevet 9. september 2004 Skrevet 9. september 2004 Merka at da eg kom til hell tålte folka 5x mer en det dei vanligvis gjorde. Coop er et must på det spillet
Xanitra Skrevet 9. september 2004 Skrevet 9. september 2004 You know you want to... AAAAAAARG!!!!!!!!!!!!!!
hallyboy Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Henrik! du ble lurt til å kjøpe det av Joakim
Feh Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Hahah... Tror halve VK1 gikk til dundas (bl.a. 2 i matte, fysikk og kjemi til jul og 2 i fysikk+kjemi og 1(1 ja, 1 STRYK) i matte til sommeren (fikk 3 på examen i matte, så da stod jeg ) pga diablo2LoD@Europe b.net Ett "tygg" og du er hekta... Men topic... Har en javazon som jeg har spillt opp til lvl 80 på et par dager nå på ladder (b.net) og hun har en slvl 17 (20) valkyrie, og jeg kan ikke si annet enn PWN! Den gjør MER phys. dmg enn hva min ama gjør med titans og den har dobbelt så mye liv som meg (den her 2 eller 2,5k liv, husker ikke helt). Som Psilocybe nevnte, diabloii.nets strategy compendium har en del fine guider, hvis ikke du finner noe der, kan du alltids ta en titt Amazon strategy forum @ diabloii.net
Gjest medlem-51140 Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 rotter... nå måtte jeg installere det og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå