Gå til innhold

64 os-noe å sattse på?


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på beta versjonen av Win XP 64-bit edition så er den rimelig ustabil (og heller ikke ferdig)og har redusert kompatibilitet, i tillegg er det veldig få programmer som er optimalisert for 64-bit. Microsoft anbefaler at beta-versjonen kun brukes til småtesting og ikke til vanlig bruk.

 

En annen mulighet er Linux liknende OS'er, flere produsenter har lansert (og sluppet) fjellstabile OS'er med full 64-bit støtte, men skal du ha et slikt OS må du da i tillegg lære deg Linuz eller liknende.

Lenke til kommentar

ok, med xp pro merker jeg kunn ustabilitet med mange spill, foreløpig er der kunn il-sturmovik som virker, men det er helt sikker skjermkortet (bruker et gammelt mx 440, mitt x800pro tok kvelden).

 

Det er ingen Codemasters spill som funker på mitt system (colin-colin4-colin5-racedriver), så det er mulig det er noe i det.

 

Takk for svar, da vet jeg at det ikke er noe vendig å få tak i det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Linux virker allreit. Selv kjøer jeg Win32 XP Pro og Suse Linux amd64. Begge deler duger. Har lyst å bruke Win64 XP Pro... men på ytelse er den faktisk litt dårligere enn Win32 bortsett fra Harddisk Access (Så en Test med alle mulige benchmark).

 

SuSE og Mandrake trenger ikke så mye kunnskap for å fungere som en perfekt Workstation. Men til spille er det fortsatt best å være 32bit. Selv om 64bit åpner for en SYK framerate når det gjelder rendering og sånn, når MS og gjengen bare får helkonvertert til en komplett 64bit!

 

EDIT: Kan også nevne at SuSE Linux har konvertert de aller fleste pakkene sine til amd64 og resten funker utmerked med en kjerne som takler 32 bit :D

 

Men om noe har POSITIVE erfaringer med WinXP64 så er de bare å slenge ut! Det virker knallrått på en måte, men litt uferdig på en annen side.

 

Er du typen som har 1TB kapasitet eller mer... så hvorfor ikke ha 3 OS? Kan jo nevne at man kan snike seg inn i program files og bruke Windows XP sine programmer med WinXP64... Gjorde det med noen spill når jeg testet det... (Noen krever at du kopierer registeret også)

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...