Gå til innhold

De med X800PRO VIVO@XT SE HER!


Furyfax

Anbefalte innlegg

Kort: PowerColor X800 Pro VIVO

 

Core: 520 (std XT speed)

Mem: 560 (std XT speed)

Minne: 1.6 ns

 

Kjøler: ATI VGA Silencer X800

 

Flashet kortet med XT bios for å åpne opp de 4 siste pipelines. Flashet så tilbake til original Pro bios for å få Pro hastigheter som "default". Bruker ATITool for å automatisk sette XT hastigheter (se ovenfor) når jeg starter en 3D applikasjon mens i 2D så kjører jeg kortet på std Pro hastigheter (475/450). Dette for å redusere varmeutviklingen og core/mem hastigheten er jo nærmest uvesentlig for "ikke 3D" applikasjoner.

 

Temperaturen på GPU chip'en ligger på 38-39 C "idle" og i underkant av 60 C ved maks load. Dette med XT hastigheter. Med standard kjøling lå temperaturen på 51-52 C "idle" og over 75 C ved maks load. Merk at kortet ikke hadde noe som helst problem med å kjøre XT hastigheter også med std kjøling og det var helt stabilt og uten "artifacts". Merk at dette kortet har temperatursensor i motsetning til non-VIVO utgavene av Pro kortet. Om det samme gjelder alle VIVO kort vet jeg ikke.

 

Med Aticooler 4 har jeg klokket helt til 560/600 uten at temperaturene steg mer enn et par grader og kortet var også da helt stabilt og uten "artifacts" av noe slag. Har ikke forsøkt å klokke høyere enn dette da jeg la inn en "sperre" i ATITool mot å klokke høyere enn dette.

 

Dette er et kort jeg kan anbefale alle - helst i kombinasjon med ATI VGA Silencer (kan kjøpes her og definitivt ATITool som er gratis. Dette kortet er helt suverent overlegent allt annet jeg har eid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei en sprø ting her nå. Får morroskyld skulle

jeg nå teste å se hvor langt jeg fikk klokket uten artifacts.

Så starta å sette opp speeden og kjører nå på det jeg

ville mene er utrolig bra 560/600!!

Dette er altså med original kjøling!! Får ingen af,

veit ikke om det er pc'en eller kortet som har klikka eller om atitool

virkelig setter opp det så mye men det viser i alle fall så

høy hastighet i overdrive og andre steder!

Er det bare meg eller er det en merkelig høyt?

edit: hehe kortvarig glede. så begynte ting å gå litt skeis etter ett par runder

3dmark ja :p

Endret av jono.kx
Lenke til kommentar

Ej brukte den silikonpastaen som fylte med, å la på et ganske så tykt lag sammenlignet med hva ej ville gjort på en cpu med as5, kansje ca 1mm tjukt lag omtrent, den pastaen som følger med er så tyntflytende at det overflødige vil bli presset vekk når du skrur ihope kjøleplatene, bare ha på slik at det dekker alle rambrikkene og gpu'en skikkelig så holder det sikkert, bruksanvisningen er grei nok :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...