neb Skrevet 6. september 2004 Skrevet 6. september 2004 (endret) heisann.. lurer på hvordan jeg kan lage en scrollbar i en div layer.. og i tillegg hvordan jeg kan få tekst som går "utenfor" rammene til div'en til å skjule seg.. takker for svar! Endret 6. september 2004 av bigben247
Loomy Skrevet 6. september 2004 Skrevet 6. september 2004 div.scrollbar { overflow:auto; } Ang. "skjuling" av evt. overflow kan du bruke overflow:hidden;
PoleCat Skrevet 6. september 2004 Skrevet 6. september 2004 For å få scroll, må div'en ha angitt høyde/bredde, slik at vi benytter oss av overflow-egenskapen: div#scroll { height: 300px; overflow: auto; } For å "skjule" teksten som går utenfor: div#fast { height: 300px; overflow: hidden; }
haugsand Skrevet 6. september 2004 Skrevet 6. september 2004 OT, men til ettertanke: Jeg ville unngått å kalle div en "layer", siden det skaper assosiasjoner til gamle, dårlige Netscape-element. (Om jeg ikke tar helt feil.) Såklart, elementer med position-egenskapen er ulike "lag", men et div-element er ikke nødvendigvis posisjonert, og betegnelsen blir derfor inkorrekt.
neb Skrevet 6. september 2004 Forfatter Skrevet 6. september 2004 (endret) men hvor skal dette inn.. i css'en? Er ganske fersk på dette her med div's og css etc. her er siden: lenke Endret 6. september 2004 av bigben247
halvardm Skrevet 6. september 2004 Skrevet 6. september 2004 Den skal inn i CSS stilarket ditt ja. Eller inn i CSS koden din blir det vel. Ikke alle som bruker stilark
Simon Zimmermann Skrevet 6. september 2004 Skrevet 6. september 2004 (endret) I og med at det er css så skal det vel inn i cssen. Reg. I'm to slow. Endret 6. september 2004 av Waldmeister
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå