Gå til innhold

Error på hardisk

Haze2003

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kjøpte meg netopp en ny disk. Har 4 stk fra før + hd kontroller.

Alle disse 4diskene har virket smertefritt... men.. når jeg var klar til og kjøre alle 5 diskene samtitig... starta den ene disken og kødde... :dontgetit: Jeg fikk på chk disk i winxå.. at det var error på disken... :dontgetit: tror det var read error er ikke helt sikkert på det.. var ganske tidlig på disken ivertfall... det så ut som chkdisk fixet problemet... men.. hadde ikke nok plass til og flytte filene tilbake, eller hva det sto. Jeg slettet enn del på disken, og tok FULL system scan på den disken igjen... og dro på jobb... når jeg kom tilbake, så var det ikke noe feil mld.

Så jeg trudde alt hadde gått bra, og alt var ordnet... men NEI.. ser ikke ut som det virker helt bra ennå.. for når jeg laster ned filer på den disken, popper det opp en mld i Windows XP, at den ikke kan skrive til disken, og dataen vil gå tapt.

Denne mld kommer opp på de 2-3 første filene jeg prøver og laste ned, men etter de er nedlastet. Så ser det ut som alt går bra. Det er en Wester Digital 250gb 8mb catch.

Håper dette var nok info, at noen kan hjelpe meg!

Venter spent på svar! :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Test av kabler / IDE-kontroller:

Prøv nye IDE kabler, evt flytt rundt på diskene og se om det er konsekvent feil på samme harddisk eller om det er relatert til en kabel eller en kontroller?

Test av harddisk.

1) Ta backup av kritiske data ASAP.

2) Last ned diagnoseprogrammet fra Western Digital

3) Test disken (full test). Evt ta lowformat også.

4) Om det er feil på disken vil programmet gi beskjed.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...