Gå til innhold

x800 Pro VIVO og Doom 3 / Far Cry


Electrolite

Anbefalte innlegg

Meg igjen gitt. Meg og kortet mitt.

 

Har nettopp kjøpt meg nytt Connect3D ATI x800 Pro VIVO kort, men sliter med å kjøre ting knirkefritt. Stort sett hver gang jeg spiller Doom 3 så henger hele systemet seg bare etter noen få minutter. Lyd, bilde, alt henger seg, og eneste utvei er reset-knappen.

 

I Far Cry går det stort sett greit, men av og til blir noen teksturer plutselig gule. En jeep her, en skygge der (ofte skygger faktisk).

 

Noen som vet hva dette kan skyldes? Går forøvrig helt fint å spille BF med det nye kortet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, mye respons her, skal vi se:

 

Du kan alltids laste ned patch 1.2 til far cry.

 

Den ble tatt tilbake av ubisoft pga. mange bugs, men den funker fint for meg.

 

Hadde du vært snill å gi meg en URL til hvor jeg finner denne? :)

 

Har du overklokket?

 

Nei :no:

 

har du prøvd Omega Drivere?

 

du finner de på www.omegacorner.com

 

uninstall de orginale driverne og install disse det er optimaliserte drivere

 

prøv dette, men bruker DX9.0c?

 

Har jeg ikke prøvd. Sier du at jeg må ha Dx9.0c for at disse driverne skal virke?

 

Akkurat det samme skjedde hos meg, har Powercolor X800 Pro, prøvde 1000 ting før jeg fikk et tips om å slå av Fast Write (slo d av i Bios, men tror du kan slå d av i kontrollpanelet og). Etter det har alt gått smertefritt og det har aldri hengt seg igjen (3 uker nå).

 

Tror jeg har prøvd med fast write både av og på. Men det er på nå, og det skal slåes av i morra, så får vi se om det hjelper. Har ikke gjort noe med det i kontrollpanelet, det skal jeg se nærmere på :)

 

Har samme kort som deg.

Har du flashet til XT? Kjører du 520/560mhz?

Mitt frøs etter kort stund, og hadde samme problemer med artifacts hvis jeg kjørte 520/560. Klokk ned core til mellom 500 og 510 hvis du har flashet. Eller flash tilbake til pro bios, men med 16 pipelines.

 

Jeg har ikke flasha det enda nei. Har ikke overklokka eller triksa med frekvenser eller noe som helst. Bare satt inn kortet og (re)installert drivere (en god del ganger).

 

Masse jeg kan se på i morra dette i alle fall, takk for hjelpen :thumbup:

Endret av Electrolite
Lenke til kommentar
Meg igjen gitt. Meg og kortet mitt.

 

Har nettopp kjøpt meg nytt Connect3D ATI x800 Pro VIVO kort, men sliter med å kjøre ting knirkefritt. Stort sett hver gang jeg spiller Doom 3 så henger hele systemet seg bare etter noen få minutter. Lyd, bilde, alt henger seg, og eneste utvei er reset-knappen.

 

I Far Cry går det stort sett greit, men av og til blir noen teksturer plutselig gule. En jeep her, en skygge der (ofte skygger faktisk).

 

Noen som vet hva dette kan skyldes? Går forøvrig helt fint å spille BF med det nye kortet...

Sapphire x800 PRO VIVO her, moddet til 16 pipelines.

 

Ingen problemer i noen som helst spill. Alt er 100% stabilt. Har spilt gjennom hele Doom 3. Fastwrites alltid på, 8x AGP. Asus Nforce 2 hovedkort.

 

Bare for å si at det neppe er x800 PRO sin feil alene, dersom ikke kortet er defekt.

 

CD

Lenke til kommentar
hvordan er det med kjøling?

 

er det tilstrekkelig luftgjennomstrøming i kabinettet, slik at grafikkortet ikke blir overopphetet?

 

Det var noe jeg tidlig tenkte på, og etter det (og inntil jeg løser problemet) kjører jeg med åpent kabinett, så skulle tru det var nok luftgjennomstrømming ja :yes:

 

installer annen driver, den som gjør det

 

Med dette så mener du en eldre versjon av Catalyst? For jeg har jo testa både Catalyst 4.8 og nyeste Omega driver.

 

Prøv å formater

 

Det gidder jeg neppe, men jeg kunne kjørt en repair av windows, vil det kunne hjelpe? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...