Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

56K modem, ingen summetone


Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre pc, som besteforeldrene mine har prøvd seg på. Og nå skal jeg prøve å få til internett på den, i første omgang en oppringt forbindelse og kanskje senere bredbånd.

 

Det som skjer er at det høres et langt pip fra modemet, i det modemet skal koble seg opp, og så kommer feilmeldingen 680, "ingen summetone".

 

Modemet er et: "Conexant HCF V90 56K Data Fax PCI Modem"

Når jeg prøver å gå inn på egenskaper for modem -- diagnose -- mer informasjon, kommuniserer pc'en med modenet og det kommer opp info om modemet.

 

Jeg har prøvd med et annet modem med samme resultat.

Jeg har prøvd med forskjellinge ledninger og prøvd å koble til en vanlig telefon og hørt om det var summetone på ledningen jeg koblet til modemet i datamaskina.

 

Kan modemet være deffekt, eller er det noen instillinger som må endres??

 

Pentium 166Mhz

128Mb Ram

3 Gb Harddisk

Win 98 SE

 

Takker for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan modemet være deffekt, eller er det noen instillinger som må endres??

Står landsvalget på modemet satt norge?

Disse kablene du tester, følger disse med modemet?

Husk at Telenor hadde sin egen måte og kable på i gamledager, summetonen skal ligge på de to mitterste lederne på RJ-pluggen.

Lenke til kommentar

Står landsvalget på modemet satt norge?

Disse kablene du tester, følger disse med modemet?

Husk at Telenor hadde sin egen måte og kable på i gamledager, summetonen skal ligge på de to mitterste lederne på RJ-pluggen.

 

Landsvalget på modemet er satt til norge.

Disse kablene vet jeg ikke hvor godt de fungerer, men en av de har jeg brukt til dataen før, så jeg tror den fremdeles virker.

Lenke til kommentar

For meg høres dette ut som et driverproblem ja, gå til siden til modemprodusenten og hent ned nyeste driver du.

 

Offtopic: Et forslag, siden du skal sette opp Internett for dem, så kan du jo bruke Start sin tjeneste, veldig greit, da slipper du registrere.

Du skriver ikke noe i brukernavn og passordfeltet. Du skal da koble opp mot

21 40 50 60. (www.start.no)

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar

Da er jeg på NETT!!

 

Det jeg har gjort er å putte et nettverkskort i pc'en. Planen var da at jeg kunne finne en driver på en annen pc jeg har. Men etter at jeg hadde installert nettverkskortet, gikk det å koble opp til internett. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men nå virker det iallefall. :D

 

Offtopic: Et forslag, siden du skal sette opp Internett for dem, så kan du jo bruke Start sin tjeneste, veldig greit, da slipper du registrere.

Du skriver ikke noe i brukernavn og passordfeltet. Du skal da koble opp mot

21 40 50 60. (www.start.no)

Smart, tenker jeg bruker den.

 

Nå virker internett hjemme hos meg, er det noen mulighet for at det ikke virker hos besteforeldrene mie da? Eller fungerer det i alle telefonkontakter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...