Gå til innhold

AMD Sempron ?

hjalmar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men LOL!

Sempron er 64-bit gutten min. Søk på sempron + review på google. Den GRUSER det aller meste med samme rating (f.eks. amd64 3000 vs sempron 3000). Det er en RÅ prossessor for de som vil ha 64-bit, men som ikke har råd til FX-serien.

Mvh Simen

Skrevet

Eh, what?? Sempron er low-end satsinga til AMD, skal konkurere mot Intel Celeron :p Athlon 64 3000+ er nok bedre enn Sempron 3000+ gutten min :p

Skrevet (endret)

Jaja, 3100 vs 2800 da. Samma shiten. Poenget er at en Sempron er GENIAL! A64 er litt bedre, men til en MYE høyere pris!

Og én ting til: sempron 3100+ kjører på SAMME frekvens som A64 2800+, men med bedre rating...

Endret av Exorchist
Skrevet

AMD Sempron 3100+ 1.8 GHz Socket 754, 256 KB cache

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache

AMD Sempron 2600+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 256KB cache

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton

Dette bare for sammenligningens skyld. Core frekvensen er omtrent den samme, foruten 2800+

Skrevet

Hvis du leser hele reviewen, så ser du at sempron er midt på treet, men er langt over alle andre til samme pris. Dessuten handler artikkelen om hvilken cpu som er best til Doom3, ikke en sammenligning mellom amd/intel.

Simen

Skrevet

Sempron 3100 yter litt dårligere enn AMD 64 2800, men er heller ikke vesentlig billigere enn AMD 64 2800 (eller 3000 for den saks skyld), så jeg vil mene at det ikke er så veldig mye poeng i å kjøpe det. Du sparer lite, og går glipp av en del, så å si.

Skrevet (endret)

Socket 754 Sempron'en er vel.. grei :p (At den er genial er veeeeeeeeldig overstatement :p (Og som noen sa over her: Du sparer en hundrelapp, men mister en del mer i forhold til 2800+ :p ) )

Socket A derimot, der er den billig ja.. men vil ikke si noe særlig mer om den :p

(Athlon XP 2400+ er mer eller mindre nøyaktig like sterk som Sempron 2800+ , og XP'en koster mindre :p :p )

Endret av eXZire
Skrevet

Isj, det her urartet seg veldig likt en intel vs. amd diskusjon. Skal vi sette strek og si at Sempron er et god lavbudsjetts-alternativ til socket 754, men ikke best, k? :)

Simen

Skrevet

Når du kommer med noe slikt noe, blir du gjenre slått ned på :tease:

Unnskyld at jeg sier det, men LOL!

Sempron er 64-bit gutten min. Søk på sempron + review på google. Den GRUSER det aller meste med samme rating (f.eks. amd64 3000 vs sempron 3000). Det er en RÅ prossessor for de som vil ha 64-bit, men som ikke har råd til FX-serien.

Mvh Simen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...