Gå til innhold

x800xt vivo? hvordan?

lars68

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg så nettopp på komplett.no at de hadde. shapphire x800xt.. skulle komme inn snart, men det stod vivo på xt.. hva kan du liksom flashe til da??? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde det var bare PRO som kunne ha vivo tilå flashe, men det står på et shapphire x800xt på komplett.no. Ta deg en tur da ;)

Skrevet

Det var mange kompliserte forklaringer her. Jeg skal forsøke å gi en enkelt forklaring til deg lars.

Grunnen til at Pro VIVO kortene var så glimrende hadde ingenting med VIVO funksjonaliteten å gjøre, men det at du kunne åpne de siste 4 pipelines med en BIOS flash og ikke med en hardware mod (loddebolt eller blyant) som du måtte ha gjort på ett standard Pro kort der forbindelsen er kuttet.

I tillegg hadde VIVO kortene ofte raskere minne (1,6ns) som er samme som på xt kortene og man kunne da nå xt hastighet relativt enkelt mens vanlig Pro hadde 2 ns minne.

Skrevet (endret)

VIVO er en ekstrafunksjon for skjermkort, som før nevnt. De fleste x800pro VIVO har samme minne som x800xt og x800xt VIVO. Det gjør at et x800pro VIVO i noen tilfeller kan flashes til x800xt (VIVO) hvis man er heldig. I de fleste tilfellene kan man ihvertfall låse opp de 4 ekstra pipelinene på kortet.

Så da håper du forstår at x800xt er toppkortet, og at noen av disse har VIVO-funksjon. Det at et skjermkort heter VIVO har ingenting med flashing og overklokking å gjøre.

lars68, det er ingen feil av de, det er x800xt vivo, ferdig med det.

Edit: Carnifex var litt før meg der.

Endret av Playmofetish
Skrevet
I tillegg hadde VIVO kortene ofte raskere minne (1,6ns) som er samme som på xt kortene og man kunne da nå xt hastighet relativt enkelt mens vanlig Pro hadde 2 ns minne.

Du sier "ofte raskere minne", altså 1,6ns istede for 2ns.

Mener du da at ikke alle x800 pro vivo-kort har raskere minne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...