Gå til innhold

Boer jeg oppdatere maskina mi

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallo!

Er litt i tvil om dette er rett kategori, men,men...

Har en PC med foelgende speks staaende hjemme,

AMD XP 2500+@3200+

EPOX 8RDA+ hk

2* 256 MB APACER 3200 minne i dual

Connect3D Radeon 9500 np@9700

Maxtor 80 GB 8MB 7200 RPM

Fujitsu 30 GB 4MB 7200 RPM

++

Kjoerer minnet synkront med FSB paa 200MHz og med en multiplier paa 11,5.

Maskinen takler saa og si alle spill mer eller mindre perfekt inkl. Far Cry som sannsynligvis er det mest krevende spillet jeg har kjoert paa den. Men jeg tviler sterkt paa at maskinen min vil takle Half Life 2 og Doom 3 med dagens oppsett.

Jeg er meget fornoeyd med maskinene saan den er i dag, og har egentlig svaert lite behov for aa kjoepe ny bare paa grunn av 2 nye spill. Jeg spiller svaertlite, og maskinen blir i aller hoeyeste grad benyttet til media og studier. Men er det mulig aa kjoere Half Life 2 og Doom 3 med maskinen paa naavaerende tidspunkt, eller maa jeg oppgradere.

Hvor mye bedre ytelse vil jeg faa i disse spillene ved f.eks. aa kjoepe 1 stk 512 MB minnebrikke til, sammen med et bedre skjermkort av type ATI

Om noen har noe tips hadde det vaert fint.

Mvh. Oeystein

PS. Beklager at jeg bruker engels tastatur.

Endret av ostenXX
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer Ram og bedre skjermkort. Det er i alle fall de tingene jeg ville gjort noe med. Kanskje en større HD på toppen av det hele. Ellers så virker jo den PC`n grei den. Jeg er også litt usikker på om det spørsmålet er postet i riktig kategori. Det finnes noe som heter Hardware. Tror den hadde passet bedre der. Da hadde du sikkert fått flere og bedre svar også. :)

Skrevet
Jeg er meget fornoeyd med maskinene saan den er i dag, og har egentlig svaert lite behov for aa kjoepe ny bare paa grunn av 2 nye spill.

Der svarte du vel egentlig på ditt eget spørsmål ;) Hvis du er fornøyd med maskinen og synes den yter bra nok er det vel ikke noe poeng i å oppgradere.

Både HL2 og Doom3 vil gå greit på din PC. Kan selvfølelig ikkje kjøre max grafikk, men du vil få en meget bra spillopplevelse alikevel :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...