Gå til innhold

Rates med 4Mbit ? (trenger hjelp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp anskaffet meg en søt , søt 4mbit linje :love:

Men har fremdeles ikke noe bedre ping enn med den satans 704 linja som jeg hadde ! :no:

Så hvilke rates skal jeg spille CS med?:

cl_cmdrate ?

cl_updaterate ?

rate ?

Takker for alle svar ! :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så gøy når folk tror at, raskere nett = bedre ping. :)

Er selvfølgelig tilfelle i noen tilfeller, men sjeldent når det kommer til online gaming.

Skrevet

cl_updaterate 101

cl_cmdrate 101

rate 25000

du, så er du sikra. 80 er bare tull å sette på når du fint klarer å kjøre 101. jeg har 1mbit og kjører 101, 101, 20000 uten ustabiliteter.

ping er ikke alt, hvis du sette ratene ned på 20, 20 20000 så får du dritlav ping, men da mottar og sender du ut minimal med info også. så det faktisk blir ekklere for deg å spille. slik at hodehitboksen din er i magen og sånnt. kjør 101 101. kanskje pingen går opp 5 eller.no, men blir mye bedre å spille. i turneringer må man ha 101 101 eller 80 80 er vell minimum.

Skrevet

Et eksempel:

Sonden som NASA sendte til mars har lang "ping" tid.

Mengden informasjon som kan sendes er sannsynligvis veldig stor.(Båndbredde)

Finn heller en server som er nærmere deg hvis du vil ha lav ping. Lavest mulig ping er i seg selv ikke av avgjørende betydning. Du har sannsynligvis under 50 på norske servere?

Når det gjelder rates er det egentlig bare å prøve seg frem.

Lykke til.

Skrevet

Er selvfølgelig tilfelle i noen tilfeller, men sjeldent når det kommer til online gaming.

Jeg kan skrive under på at det er bedre med 704/128linke enn et 56K modem! :p

Men vet ikke om du merker noe fra 704 / 128 til 2Mbit da. Det gjør man sikkert, vet ikke jeg....

Jeg har 9999 rate

cl_updaterate er 40 eller 80

cl_cmdrate har jeg aldri gjort noe med... Skal sjekke etterpå om det er noe forskjell hvis jeg skrur opp til 101 101 25000.... Har ping på 25-50 på norske servere.

Skrevet (endret)

Jeg har ADSL nå da, men jeg spilte ikke dårlig på et 56K modem. Men seff, jeg kunne hatt mange flere kills om jeg hadde hatt ADSL da jeg spilt emed modem. Men nå har jeg jo ADSL, og alle er lykkelige :D

EDIT: Ratsa var da:

rate 3500

cl_updaterate 20

cl_cmdrate vetikke

Endret av -Teddy-
Skrevet
Uansett linje: (shdsl eller adsl)

cl_updaterate 101

cl_cmdrate 101

rate 20000

Nei.

Det der er lan rates eller for folk med over 2mb linjer.

nei?, har 1mbir og kjører 101 101, uten choke og whatever. lav ping og ms, ca 30-35

Skrevet

cl_updaterate 101

cl_cmdrate 101

rate 20000

Nei.

Det der er lan rates eller for folk med over 2mb linjer.

nei?, har 1mbir og kjører 101 101, uten choke og whatever. lav ping og ms, ca 30-35

Jeg har også 1mb. Jeg kjører 20000 80 80 uten choke og med lavere ping en 101 101 20000.

Så hvorfor velge 101 da?

Skrevet

cl_updaterate 101

cl_cmdrate 101

rate 20000

altså, er ikke alle som har kjempebra utlinje. 101 101 på 704/128 linja mi betyr eksplosiv kjempelagg.

Skrevet

cl_updaterate 101

cl_cmdrate 101

rate 20000

altså, er ikke alle som har kjempebra utlinje. 101 101 på 704/128 linja mi betyr eksplosiv kjempelagg.

Akkurat

Skrevet

Jeg kan skrive under på at det er bedre med 704/128linke enn et 56K modem! :p

La meg skrive under på at modem har ett mye høyere pakketap enn en adsl linje, tillegg til å ha dårligere teknologi, og enda værre duplex. :)

Skrevet
cl_updaterate 101

cl_cmdrate 101

rate 25000

du, så er du sikra. 80 er bare tull å sette på når du fint klarer å kjøre 101. jeg har 1mbit og kjører 101, 101, 20000 uten ustabiliteter.

ping er ikke alt, hvis du sette ratene ned på 20, 20 20000 så får du dritlav ping, men da mottar og sender du ut minimal med info også. så det faktisk blir ekklere for deg å spille. slik at hodehitboksen din er i magen og sånnt. kjør 101 101. kanskje pingen går opp 5 eller.no, men blir mye bedre å spille. i turneringer må man ha 101 101 eller 80 80 er vell minimum.

Altså.

Hvorfor sier ALLE at man skal bruke 101,101,25k? Greit nok at de bruker det på CPL og at det er "standarden" der, men det blir litt forskjell når CPL er LAN og vi gjerne ikke sitter LAN med serveren. :ermm:

Dette oppstyret har videre ført til uttryk som "ratehaxxer" osv som jeg personlig bare ler av. Hva er vitsen? Jeg merker ikke forskjell på "haxxe-rate" og "leet-rate". :shrug:

Til trådstarter: Jeg har en gang lest en guide hvor de gjennomgikk alle rate-kommandoene.. Prøv å let frem den og eksprementer deg frem. Det er slik det blir best resultat. :thumbup:

Tips: Lag en alias med din "rate-pakke" slik at du ikke trenger å skrive inn alt på nytt hver gang. Selv har jeg en "LAN" og en "INET". :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...