Gå til innhold

tips til ny mobil


Burrre

Anbefalte innlegg

Hei,

 

vurderer ny telefon, og kunne tenke meg følgende:

 

Mp3-spiller som også takler wma.

helst vanlig jack-kontakt til hodetelefoner.

megapiksel-kamera

utbyttbare minnekort (mmc, memorystick eller lignende)

fint design er pluss, men ingen krav

lang batterilevetid er også et kriterie

 

noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med jevel.

 

Hvis du dropper megapixel kameraet så kan du jo gåfor en P900. Hvis du kjøper en "konverter" fra ASONO som gjør om den akkurat-litt-for-lite-hull-for-å-kunne-plugge-inn-vanlige-ørepropper kontakten til vanlig, så er det også løst. Koster 50kr i butikken.

 

Ble litt usikker på om den støtter wma siden jevel ikke nevnte P900, men det finnes vel et mediaplayer program som kan fikse det?

 

EDIT: nei den støtter visst ikke P900 :-(

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Enig med jevel.

 

Hvis du dropper megapixel kameraet så kan du jo gåfor en P900. Hvis du kjøper en "konverter" fra ASONO som gjør om den akkurat-litt-for-lite-hull-for-å-kunne-plugge-inn-vanlige-ørepropper kontakten til vanlig, så er det også løst. Koster 50kr i butikken.

 

Ble litt usikker på om den støtter wma siden jevel ikke nevnte en, men det finnes vel et mediaplayer program som kan fikse det?

Har P900 selv, men det har ikke kommet noen spillere for Symbian OS som støtter .wma. Tror dette har med lisensiering å gjøre.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Med P900 får du:

  • Medfølgende Stereo headset av OK kvalitet som også dobler som HF.
  • Innebygget MP3 støtte. Kan også bruke MP3 som ringetone.
  • God batterilevetid. Bruker min _MYE_ og svært sjelden jeg må lade oftere enn annenhver dag.
  • OK design. Ser "røff" ut.
  • MYE bedre OS enn MS sitt Win Mobile og S60 som andre Symbianer bruker.
  • Støtte for opptil 128MB Memorystick Duo.
  • OK kamera med videofunksjon. (0.3Mp)

Du får ikke:

  • WMA
  • 1.0Mp
  • 3.5mm jack

Hvis du kan leve med kompromiss som overgang, MP3 og lavere spesifisert kamera er P900 mobilen for deg.

 

-KJ

 

EDIT: Nå kommer sikkert noen farende og skal fortelle at UIQ og S60 ikke er et OS, men de kan bare ta det med ro. Jeg vet det.

Endret av jevel
Lenke til kommentar
...

Du får ikke:


  •  
  • 3.5mm jack
     

Hvis du kan leve med kompromiss som overgang....

Ikke ment som pirking, men...

Jeg liker faktisk veldig godt å bruke overgangen fra asono da denne "vinkler" kablen fra mobilen slik at du slipper en plugg som stikker rett ut. Ja HF settet som kommer originalet er jo også slik, men hvis de hadde hatt en 3,5mm originalt så hadde jeg sikkert irritert meg over at pluggen måtte stikke rett ut (ekkelt i lommen).

 

Kjøp P900

 

EDIT: ja jeg kunne ha kjøpt en slik overgang selv om den hadde kommet med 3,5 originalt, men det hadde jeg sikkert alltid glemt, men husket det hver gang jeg ikke var i nærheten av noen elektrosjappe...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Heheh!

 

Ja hva med den? Så den for første gang for over to år siden. Den har fortsatt ikke kommet så vidt jeg vet.

 

De har tatt imot forhåndsbetaling i lengre tid vet jeg. Hadde følt meg passe snytt hvis jeg var en av dem som betalte for leeenge siden. :)

 

Blir som MagCOM det der.

 

Tror ikke en helt fersk produsent treffer blink med sitt første produkt og slår store produsenter som f.eks. SE og Siemens på deres egen hjemmebane. Jeg spår svakheter og problemer i hvetfall i de første modellene. Kan hende det tar seg opp etterhvert, eller det kan hende at de går dukken før den tid som MagCOM gjorde.

 

Men for all del; hvis du har nok penger og tør å brenne dem på noe som jeg vil anslå at har en 30/70 sjanse for å være bra så sett i gang. Er den bra får du den billig mot å forhåndsbetale ;) (Søk på printerrefill.no her på forumet...)

 

-KJ

Lenke til kommentar
...

Du får ikke:


  •  
     
     
  • 3.5mm jack
     
     
     

Hvis du kan leve med kompromiss som overgang....

Ikke ment som pirking, men...

Jeg liker faktisk veldig godt å bruke overgangen fra asono da denne "vinkler" kablen fra mobilen slik at du slipper en plugg som stikker rett ut. Ja HF settet som kommer originalet er jo også slik, men hvis de hadde hatt en 3,5mm originalt så hadde jeg sikkert irritert meg over at pluggen måtte stikke rett ut (ekkelt i lommen).

 

Kjøp P900

 

EDIT: ja jeg kunne ha kjøpt en slik overgang selv om den hadde kommet med 3,5 originalt, men det hadde jeg sikkert alltid glemt, men husket det hver gang jeg ikke var i nærheten av noen elektrosjappe...

Selv om man liker er det fortsatt ett kompromiss.

 

Han ville ha en mobil med innebygget 3.5mm jack, noe P900 aldeles ikke har. Ergo et kompromiss.

 

Kompromiss er ikke et "negativt" ord i det heletatt. :)

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Neonode skal tydeligvis være ute nå, men ikke for alle enda. De første som forhåndsbestilte er de som får først. Men jeg er enig i din skepsis, og jeg tror nok ikke jeg bryr meg om å ta sjansen på den..

 

men hva med denne ? jeg kan ikke se noen tydelige mangler med den...

 

eller S710 kanskje?

 

Hvilke andre merker vil være konkurrent til S700?

 

PS: takk for respons så langt.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha mobil om noen måneder tror jeg kanskje vi skal vente og se. Du kikker jo bare på ting som kommer og som jeg dermed ikke har testet... :)

 

S700 vil jo ha akkurat de samme svakheter som P900 bortsett fra kameraet i følge speccen. P900 vinner klart på muligheten til å legge inn programmer hvis du spør meg, men det kan jo hende jeg skifter mening når jeg får tafset litt på den. ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Btw du vill bli bannet med den avataren. Du er rapportert. Og screenshottet.

Bare for å gå helt offtopic.

 

Her følger bruksanvisning for report-knappen:

 

1. Trykk på knapp.

2. Skriv inn hva du synes er "feil" med innlegget du rapporterer.

3. Gi faen i å fortelle det til vedkommende det gjelder, da det er opp til moddiser å avgjøre om det skal slås ned på.

 

Følger du den oppskriften over slipper du å stå fram som en sutrete sladrehank, samt at vi slipper at slike som mr. sex får det som de vil og klarer å lage oppstuss.

 

-KJ

 

EDIT: fortelle

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Btw du vill bli bannet med den avataren. Du er rapportert. Og screenshottet.

Bare for å gå helt offtopic.

 

Her følger bruksanvisning for report-knappen:

 

1. Trykk på knapp.

2. Skriv inn hva du synes er "feil" med innlegget du rapporterer.

3. Gi faen i å fotelle det til vedkommende det gjelder, da det er opp til moddiser å avgjøre om det skal slås ned på.

 

Følger du den oppskriften over slipper du å stå fram som en sutrete sladrehank, samt at vi slipper at slike som mr. sex får det som de vil og klarer å lage oppstuss.

 

-KJ

offtopic: Du bestemmer ikke pokker hva jeg gjør her. Ville bare gjøre ''sex'' oppmerksom på hva han gjør.

Lenke til kommentar
offtopic: Du bestemmer ikke pokker hva jeg gjør her. Ville bare gjøre ''sex'' oppmerksom på hva han gjør.

Du har helt rett i at jeg ikke bestemmer over hva du gjør.

 

Så hvis du vil stå frem som en dust så kan du jo gjøre akkurat som du vil. Jeg prøvde bare å fortelle deg at det du gjorde ikke akkurat oppfattes positivt.

 

Ville du gjøre sex oppmerksom på at han kanskje hadde misoppfattet reglene noe kan dette finfint gjøres per PM. Men det er fortsatt en moderatorjobb, så regn med å få litt pepper uansett.

 

Bedrevitere bør helst bedrevite i det stille... :p

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...