Krankemot Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 (endret) hvordan setter man opp et lan.? finnes det noen guider? Endret 2. september 2004 av norma_saw
Krankemot Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Nettverksguiden! trenger jeg å lese alt?
EspenDL Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 (endret) http://www.languiden.net/ http://www.kandu.no/ Link direkte til guiden. Endret 2. september 2004 av EspenDL
agvg Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 trenger jeg å lese alt? Ja, selvsagt hvis du ønsker og lære og forstå
dbdm Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Nettverksguiden! trenger jeg å lese alt? Trenger du hjelp?! db
Krankemot Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Nettverksguiden! trenger jeg å lese alt? Trenger du hjelp?! db leser i morgen jeg
Krankemot Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 (endret) vi hadde lan får et hlvt år siden, (minilan med 8 pcer), men vi fucka alt, så vi måtte få hjelp, men nå skal jeg klare det på egenhånd!!! EDIT: legger meg om 5min... Endret 2. september 2004 av norma_saw
dbdm Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Det er bra. Sett maskinene sammen, koble dem til switchen eller ka det er nå. Mye mer skal det ikke til. db
B4stian Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 er ikke så vanskelig å sette det opp. bare pass på at routeren(e) og switchene/hubene er riktig konfigurert, det som ofte gjøres feil.
Krankemot Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 (endret) Det er bra. Sett maskinene sammen, koble dem til switchen eller ka det er nå. Mye mer skal det ikke til. db det er jo masse ip configurering og sånn, vi skal jo ha pcene på internettet... legger meg om 2min Endret 2. september 2004 av norma_saw
B4stian Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Det er bra. Sett maskinene sammen, koble dem til switchen eller ka det er nå. Mye mer skal det ikke til. db det er jo masse ip configurering og sånn, vi skal jo ha pcene på internettet... sett opp routeren sånn: pppOe, f.eks. telenor-oppsett (siden mange har telenor): username: [email protected] password: ****** verify password: ****** *trykk Apply* også må du såklart aktivere DHSP (som sender ut automatiske ip'er), så da skal alle pcene stå på Motta ip-adresse og motta dns automatisk! restart pcene, og voila!
Krankemot Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Det er bra. Sett maskinene sammen, koble dem til switchen eller ka det er nå. Mye mer skal det ikke til. db det er jo masse ip configurering og sånn, vi skal jo ha pcene på internettet... sett opp routeren sånn: pppOe, f.eks. telenor-oppsett (siden mange har telenor): username: [email protected] password: ****** verify password: ****** *trykk Apply* også må du såklart aktivere DHSP (som sender ut automatiske ip'er), så da skal alle pcene stå på Motta ip-adresse og motta dns automatisk! restart pcene, og voila! må man ha router?
B4stian Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Det er bra. Sett maskinene sammen, koble dem til switchen eller ka det er nå. Mye mer skal det ikke til. db det er jo masse ip configurering og sånn, vi skal jo ha pcene på internettet... sett opp routeren sånn: pppOe, f.eks. telenor-oppsett (siden mange har telenor): username: [email protected] password: ****** verify password: ****** *trykk Apply* også må du såklart aktivere DHSP (som sender ut automatiske ip'er), så da skal alle pcene stå på Motta ip-adresse og motta dns automatisk! restart pcene, og voila! må man ha router? hvis du skal dele internett så!
dbdm Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Er ikke du lagt deg ennå? Du må ikke ha ruter. Du har sikkert et ADSL-modem som du sannsynligvis har om du vil sette opp mot internet. god natt db
B4stian Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Er ikke du lagt deg ennå? Du må ikke ha ruter. Du har sikkert et ADSL-modem som du sannsynligvis har om du vil sette opp mot internet. god natt db men hvis han skal ha flere på nett da? adsl modem med innebygd router er da eneste utvei!
Lufen Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Er ikke du lagt deg ennå? Du må ikke ha ruter. Du har sikkert et ADSL-modem som du sannsynligvis har om du vil sette opp mot internet. god natt db men hvis han skal ha flere på nett da? adsl modem med innebygd router er da eneste utvei! kun hvis han har telenor eller PPoE da med de andre holder det med en ledning inn i en ledig port i switchen fra modemet
Krankemot Skrevet 3. september 2004 Forfatter Skrevet 3. september 2004 har ikke telenor, har firstmile
Krankemot Skrevet 3. september 2004 Forfatter Skrevet 3. september 2004 (endret) står det om dette i den nettverksguiden? EDIT: drar på skolen: Endret 3. september 2004 av norma_saw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå