Gå til innhold

Dell? Hva tror dere om dette?


Anbefalte innlegg

Heisann

Har akkurat bestilt meg ny PC, og jeg lurer på hva dere syns om valget mitt. Har jeg lorta på leggen? Hvis noen har kjøpt tilsvarende el. kunne det også vært OK med erfaringer.

 

Dell Dimension XPS

Intel® 925X Express brikkesett med ICH6-R

Intel® Pentium® 4 Prosessor 550 med HT teknologi (3.4GHz, 800MHz FSB)

1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz

148GB SATA Harddisk RAID 0 Stripe 2x74GB, 10.000RPM m. 8MB DataBurstTM

256MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X800 XT

Creative Labs Sound Blaster® Audigy™ 2

16x DVD+R/RW og 16x DVD-ROM

Dell 5650 5.1 Surround Speaker System

Dell 2001FP HAS 20" (20" VIS) UltraSharp™ Digital flatskjerm

 

Det kostet litt mye, men jeg har alltid ønsket meg en "High End" så det var jammen på tide... Hvis det er en High End da? Jeg hadde egentlig lyst på AMD, men det var ikke mulig siden dette er en hjemmepc ordning. Jeg fikk jo ikke velge leverandør :no:

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på den samme, syntes den virker veldig lovende. Det som er deilig er at du har garati + på stedet sefvice så slipper du tenkte på det!

Personlig ville jeg helle gått for tilbudet de har nå med 2x160 gb hd er i raid 0 istede for raptorer men det kommer jo ann på hva du trenger av lagring..?

Lenke til kommentar

Dell er ett dyrt firma selvom di får det til å virke billig, de setter opp en pc for deg og kjører igang ett utvalg av ekstra ting du vil ha plutselig etter du er glad og tror du er utrolig heldig har du plutselig en utrolig dyr pc.

 

Det jeg vil frem til er at det her ser ut som ett bra valg selvom jeg gjorde en stor del ut av :p

 

Petter

Lenke til kommentar

Takk for kjappe svar så langt :yes:

De hadde i utgangspunktet gitt oss en 250GB i det tilbudet vi fikk tilsendt, men jeg gikk heller for 148GB med en ganske annen hastighet (det kostet 300,- ekstra). Jeg har tross alt over 200GB i denne maskinen jeg skriver dette på, så jeg tenkte SSS (speed, speed, speed). Ikke sikkert dette var så lurt, men men...

Lenke til kommentar

Den koster skjorta, og kanskje buksa også...

Den koster ca 23.500 eks. moms (drøyt 29.000,- inkl), slipper unna momsen siden det er hjemmepc avtale. Jeg slipper også unna skatt på den, så i bunn og grunn ender jeg på ca. 18.000,- (500,- mnd) som skal betales over 3år (0% rente).

 

I tillegg følger det med en overspennings-kontakt (mot lyn-nedslag osv.)

1 stk alt-i-ett printer 922 tror jeg den het (med kabel, ark, blekk)

1 stk WinXP pro.

1 stk 3,5" floppy

+ antivirus, paint shop pro mm.

Og sist men ikke minst 3 år på stedet service.

 

Tror faktisk ikke jeg kommer så ille ut, selv om prisen er jæ... høy.

Lenke til kommentar
Den koster ca 23.500 eks. moms (drøyt 29.000,- inkl), slipper unna momsen siden det er hjemmepc avtale. Jeg slipper også unna skatt på den, så i bunn og grunn ender jeg på ca. 18.000,- (500,- mnd) som skal betales over 3år (0% rente).

Jeg må si at du har gjort et jævlig bra kjøp dersom dette stemmer.

Lenke til kommentar
Den koster ca 23.500 eks. moms (drøyt 29.000,- inkl), slipper unna momsen siden det er hjemmepc avtale. Jeg slipper også unna skatt på den, så i bunn og grunn ender jeg på ca. 18.000,- (500,- mnd) som skal betales over 3år (0% rente).
Jeg må si at du har gjort et jævlig bra kjøp dersom dette stemmer.

 

Dette stemmer ganske bra. Jeg har prøvd å finregne litt på den kalkylen jeg har fått, og jeg tror jeg ender på ca. 520,- pr mnd (inkludert forsikring ved oppsigelse/slutting i jobben osv). Det gis ikke pensjonspoeng for dette, men det er jo en utrolig liten dråpe i havet må jeg si.

 

Sjekket forresten hva den ville kommet på fra Dell hvis jeg bestilte som privatpersjon... hold på hatten ca. 32.000,- (jeg vil med andre ord anbefale folk som har muligheten til å få seg en hjemmepc-avtale).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...