Gå til innhold

Ny pc slår seg ikke på, hva gjør jeg ? :(


cyberho

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Idag mottok jeg delene til min nye pc som er A64 basert.

Jeg satte samme delene, og tok hensyn til statisk elektrisitet o.l.

Men da alt var klart og jeg skulle skru på maskinen fikk jeg rett og slett ingen respons. Hovedkortet virker helt dødt. Derfor tror jeg dette er defekt. Hva skal jeg gjøre?

 

Kjedelig med flett ny pc som ikke virker :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Da ville jeg først enten testa Poweret ditt i en annen pc, eller prøve et annet power i pc'en din.. om poweret ikke funker i den andre pc'en, og om pc'en DIN funker med et annet power, så er det rett og slett poweret det er noe feil med ;)

 

(Hadde for øvrig en kompis som hadde fått seg ny pc for en liten stund siden. Hos han gikk viftene og lysene i kabinettet på, og så av etter et sekund når han prøvde å skru på.. han skifta power, og da funka pc'en fett ;) )

Lenke til kommentar

Er det et gamelt power du har?

Hva for et powersupplay er det du har?

 

Ta å koble fra alt power, men ikke power kabel til hovedkort , master disk og floppy. Husk at det er 2 power kabler som man må koble til hovedkorte.

 

Håper du ikke har glemt å sett på power-knapp kabel som går fra power-knapp til hovedkort.. :D

Endret av Røbber
Lenke til kommentar
Er det et gamelt power du har?

Hva for et powersupplay er det du har?

 

Ta å koble fra alt power, men ikke power kabel til hovedkort , master disk og floppy. Husk at det er 2 power kabler som man må koble til hovedkorte.

 

Håper du ikke har glemt å sett på power-knapp kabel som går fra power-knapp til hovedkort.. :D

nytt cieftec midi tower m/powersupply

Lenke til kommentar

når du satte sammen pcen, de skruene som du fester hovedkortet med, monterte du inn alle de skruene der? (Mener de derre som man skrur fast i ramma på kabinettet) Pga, hvis man har satt inn for mange av de, så kan det føre til at pcen ikke starter overhodet. Og en ting til, det kan også være at du har satt inn for mange av de skruene, også har det ikke passet når du har satt hovedkortet oppå. Skjekk det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...