Tommy Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Har netopp kjøpt meg dvd-brenner, og fikk da med en pakke med 10 dvd-r på 4,7 gb. Jeg skal låne bort min shanghai knights film, og tenkte og ta en backup av den først, både tilfelle den blir ødelagt, men mest for å lære litt om brenning av dvd. da jeg satte i filmen viser den størrelsen 7,5 gb. Har jeg noen mulighet til få denne inn på en av mine 4,7 gb plater? går det evt. ann å dele den i to? Som dere skjønner er jeg helt ny på dette området, så alle tips tas i mot.. Tommy
D-Fender Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 (endret) www.dvdshrink.org (http://download.minoc.com/zdnet/dlweek0431/dvdshrink32setup.zip) Bruk dette progget tl å komprimere filene fra Film plata. Brenn filenene i nero (dvd-video) Putt de i video_ts katalogen :-D Endret 2. september 2004 av D-Fender
covah Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Mange av (de fleste?) filmer man kjøper idag er såkalte "dual layer". Fram til idag har det vært vanlig at dvd-brennere er "single layer", og har dermed bare muligheten til å brenne halvparten av kapasiteten en "dual layer" plate har. Det har begynt å komme endel dvd-brennere som også støtter "dual layer", men foreløpig er platene ekstremt mye dyrere en "single layer" plater. Forhåpentligvis synker prisen på dette utover vinteren.
Lch Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Er det ikke greiere å låne vekk backupen du tar? DVD-Shrink er veldig ok til sånt, du kan strippe vekk alt bortsett fra filmen og se om størrelsen nærmer seg 4.5GB da.
Tommy Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 (endret) Takk skal dere ha. tror faktisk jeg fikk til dvd-shrink også. klarte ikke fjærne alt extra matrialet da...?? Ikke dumt lars. låner nok bort den nå ja.. Tommy Endret 2. september 2004 av Tommy
Popobawa Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Hvis du bare skal ha filmen, og ikke ekstramateriale, så bruk re-author knappen i dvdshrink.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå