Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Gå videre på skole, men hva?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IT-akademiet står ikke særlig høyt i kurs hos arbeidsgivere. Under IT-boomen på slutten av 90 tallet skulle alle ta it-utdannelse fordi muligheten for godt betalte jobber var så god. Alle som egentlig ikke hadde interesse for IT havnet på it-akademiet, og resultatet var at utdannelsen ble lagt opp for folk som ikke visste forskjellen på en harddisk og et kabinett. :cry:

 

Overhørt samtale mellom it sjefen og personalsjefen : "Vi har fått inn 50 søkere til den nye driftansvarlig stillingen, men 45 av de kommer fra it-akademiet" :thumbdown:

 

Ikke heng deg for mye opp i MCSE sertifiseringer heller. Om 10 år er ikke en MCSE i windows2003 mye verd. Sats på en mer generell utdannelse, som feks it-ingeniør. 3 årig utdannelse fra NITH er meget bra. Jeg gikk selv på den skolen fra 95-97 og opplegget var meget profft. Ta minst 3 års utdannelse, jeg tok bare 2 for det var så utrolig lett å få jobb på den tiden.

 

I de fleste IT jobber får du muligheten til å ta MCSE sertifiseringer. Jeg får dekket bøker og eksamensavgifter, men må lese på egen hånd.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...