Gå til innhold

Beste kortet til min Dell Dimension 8300


yoyo89

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har akkurat oppgradert skjermkortet på min Dell Dimension 8300. Jeg kjøpte en 6800GT og monterte en Arctic Cooler Silencer nv 5 for å redusere støy-nivået. GT-kort går helt fint på 8300, dette står det også ganske mye om på Dell support-forumet.

 

Der leste jeg også at når Dell PSU'en oppgis i "mean power" på 250W så kan ikke dette sammenlignes med andre som oppgis i "peak power". Det ene er gjennomsnitt og det andre er max. I max ligger 8300 PSU'en på 345W eller noe sånt. Dette betyr at den holder bra til 6800GT og X800PRO, muligens også til X800XT men dette er litt på kanten. Dette stemmer også bra med erfaringene mine med 6800GT som fungerer perfekt for meg i hvertfall.

 

Siste punkt, Dell Dimension 8300 PSU'er ikke fysisk kompatible med "normale" PSU'er så man må kjøpe spesial-produserte PSU'er for å kunne skifte. Fant kun en til salgs i USA som var steindyr så jeg har ikke vurdert dette.

 

Lykke til!

 

Hans

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
burde jeg kjøpe med Arctic Cooling NV Silencer 5

- for nVidia FX 6800 GT?

 

må jeg montere noe da? vil helst ikke d, vil bare plugge inn så kjøre på lol

bryr meg egentlig ikke så mye om Støy

Neida, du trenger ikke den.

 

kjøp

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38704 <- ps! club3d er kjent for lite tilbehør.

 

eller

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3152 <-- du får med doom 3, men samtidig er det litt dyrere.

 

Når det gjelder x800-serien har jeg ikke noe godt forslag. Men skal du ha et, bør du gå for VIVO-kort, men kortene som er på lager koster litt for mye, over 4000,- er ikke verd det.

 

Håper iallefall du blir fornøyd med valget av skjermkort :)

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar

åh åh åhhhhh. skulle åpne porter ved hjelp av Belkin sin online support og det for å si det enkelt, gikk rett vest

 

Alle operatørene gav meg forskjellige opplysninger om hva jeg skulle gjøre og da klikket hele greia og internett ble helt lost, jeg har fått tilbake internett men bare på 1 av mine 3 pcer

 

 

så forhåpentligvis får jeg kjøpt d i morra for hele dagen idag gikk til å fikse det problemet :(

Endret av yoyo89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...