Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke inn på 3COM router


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg prøvde for en tid tilbake å "tukle" litt for mye med min 3com router.

 

Som da endte med at jeg ikke har mulighet til å komme meg inn på den igjen.

 

Endret ip på routeren i ett siste forsøk å dele nettet med flere public ipv4

 

Det var gjort, fikset på min egen ip på xp.

 

Men det skulle jeg ikke gjort.

Skikkelig tabbe av meg. :blush:

Fordi samme hva enn jeg gjør, endrer på gateway/netmask i xp til samme som routeren, kommer jeg ikke inn.

 

Så er det noen som har en måte hvor jeg fysisk kan "resette" routeren?

Den står forøvrig og fungerer som en switch da jeg venter på min switch tilbake fra "retur".

 

Tips til dere som skal knote med router, ligg unna dens ip og gateway. Blir bare tull, erfart. :thumbdown:

 

Takker for svar :hmm:

 

Edit skriveleif topic : inn inn = ikke inn ;)

 

Edit : Har lest bruksanvisningen som fulgte med routeren, ikke så mye til å bli klok av , kun hvordan sette den opp. Der er det en negativ side med 3com, som er brettet sammen av ett A3 ark. Dårlig bruksanvisning.

Endret av lie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men du resetter den med og plugge inn en TP i loop på switchen på dem

 

Altså så enkelt forklart tar en tp kabel fra der man kobler inn "modemet" og inn i de 4 andre portene? Og starter den opp?

 

De støtter ikke noe slikt såmme billige routere

 

Takk, fant ut det, litt for sent :p

 

Men satt opp slackware med 2 nettverks kort, hvor nettet kommer inn og deler ut ipv4 fra isp. Mye billigere, og enklere. I tillegg så har en den følelsen "feel the power" ;)

Lenke til kommentar
Altså så enkelt forklart tar en tp kabel fra der man kobler inn "modemet" og inn i de 4 andre portene? Og starter den opp?

Nei, f.eks mellom port 1 og 2 på switchen.

Jeg kjenner igjen dette med linuxroutere, har aldri blitt komfortabel med alle de påfunnene som man finner i billige NAT-routere.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner igjen dette med linuxroutere, har aldri blitt komfortabel med alle de påfunnene som man finner i billige NAT-routere.

 

Har likt billig NAT routere selv, men som nevnt. Så hadde jeg 2 faste ipv4 som jeg gjerne skulle delt ut. Ett til dhcp på nettverket, og ett til linuxen.

Men overaskende nok, fant jeg ut at jeg fikk bedre ping til f.eks vg.no

8-10 ms med linuxen. Fra før 15-18 ms med 3com.

Teoretisk skjønner jeg ikke helt hvorfor.

For det første, så er NAT enkel i bruk, ingen avanserte programmer og en fysisk router. Med linux , som er en P2 333 mhz , 512 ram , og en masse programmer inne. Og større "fysisk" vei å route.

 

Men, takk for hjelpen, skal prøve når jeg kommer hjem.

 

Btw, fant ingenting om det i manualen sist jeg leste, men skal love deg at jeg skal titte på det når jeg kommer hjem igjen. I såfall :blush:

Lenke til kommentar

Hepp, jeg har en 3com router (3c857), og for å resette denne til default står det følgende:

 

1. Unplug the power, and remove the all cables from the gateway.

2. Using an RJ45 cable, connect the gateway's Cable/DSL port to one of the LAN ports.

3. Apply power to the unit

4. The Alert LED will start to flash. Wait until the flash rate changes to 2 seconds on, 2 seconds off, continuously.

5. Unplug the power and re-connect your network as before.

6. Apply power.

7. The unit will now have the default IP address of 192.168.1.1 and subnet mask of 255.255.255.0. You should now follow the steps in the Installation Guide to re-install your gateway.

Lenke til kommentar
2. Using an RJ45 cable, connect the gateway's Cable/DSL port to one of the LAN ports.

 

Er jeg litt sløv i engelsk, så står det der at jeg skal koble til modem inngangen til en vanlig lan port ?

 

For som tidligere nevnt

Altså så enkelt forklart tar en tp kabel fra der man kobler inn "modemet" og inn i de 4 andre portene? Og starter den opp? 

 

 

Nei, f.eks mellom port 1 og 2 på switchen.

 

Hehe.

Men ingen fare, har ikke så travelt at jeg må ha rett svar. Så kan svare hva som er korrekt når jeg kommer hjem ;)

 

Takk for svar , nok engang

Lenke til kommentar

1. Ta ut strømmen og fjern alle kablene fra routeren.

2. Bruk en RJ45 kabel (vanlig nettverkskabel), plugg den inn fra gateway porten (modem inngangen ja) og til en av lan portene.

3. Sett i strømmen.

4. Advarselslyset (utropstegnet) vil starte å blinke. Vent til blinkingen blinker med takten 2 sekunder på, to sekunder av, to sekunder på, to sekunder av, osv.

5. Ta ut strømmen igjen, og kobl til nettverkskablene som de var før.

6. Sett i strømmen.

7. Routeren vil nå ha standar IP adresse 192.168.1.1 og subnet mask 255.255.255.0. Installer routeren på nytt i henhold til installasjonsguiden :)

 

Sånn. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...