Gå til innhold

Hvem selger billige DVD filmer


Anbefalte innlegg

Har tenkt å utvide DVD samlingen litt med blandt annet "Lord of the rings trilogy" DVD pakken og litt forskjellig.

 

Det selges jo DVD filmer på tusenvis av steder på internett så jeg lurte på om noen har en billig og bra webshop å anbefale meg?

 

Det er vel enda 200,- som er tollgrensen og kommer det over det beløpet så blir det +24% moms/mva? Frakten har ikke noe å si men varens verdi er det tollen ser på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frakten gjelder ikke i 200kr-regelen nei.

 

Når det gjelder billige butikker bruker jeg stort sett bare www.play.com og www.cd-wow.com. Sistnevnte har en artig vane med å ikke skrive verdien på selve pakken, så du kan være heldig og slippe unna med momsen selv om pakken koster over 200.

 

LOtR-boksen er sikkert fin den, men du vet at det kommer en boks senere med alle de utvida versjonene av filmen? Denne vil være på minst 12DVD-er og blir dyr, men er du fan er den garantert verdt å vente på.

Lenke til kommentar

Det er vel enda 200,- som er tollgrensen og kommer det over det beløpet så blir det +24% moms/mva? Frakten har ikke noe å si men varens verdi er det tollen ser på?

 

Dersom varens verdi er over 200 kroner er det tollverdien (varens verdi med tillegg av fraktomkostninger) som skal legges til grunn ved beregning av toll og avgifter"

Lenke til kommentar

marwe... :ermm:

 

 

Til trådstarter: Jeg kjøpte de 3 LOTR filmene fra www.dvdboxoffice.com i canada, det er fraktfritt til norge, og jeg får nyhets e-mail jevnlig fra dem. Prisene kan virke drøye, helt til du sjekker hva canadiske dollar er verdt i norske kroner. Jeg kom helt ned i rundt 140,- for en på den tiden helt nyutgitt LOTR film, og alle fikk bra priser generelt. Ikke engang Play.com kunne slå dem der.

 

Men ellers bruker jeg Play.com mye. I sommer har jeg kjøpt en del filmer på billigsalg forskjellige steder (bensinstasjoner, OBS! og andre steder). Det har vært et ras av virkelig billige filmer uten at det er noe galt med kvaliteten, i sommer.

 

Play.com er alltid på min liste over butikker å anbefale. De har bedre kundeservice enn jeg noensinne har opplevd i noen butikker i norge, og prisene er jevnt over bra. Du kan jo også handle musikk der - nye CDer koster f.eks. rundt 120,- som regel, og frakt er alltid innbakt i prisen, samt at de sender produktene adskilt, så det ikke blir stoppet i tollen p.g.a. samlet pris. Det eneste du ikke kan kjøpe fra Play.com er de kule gadgetene de selger :( men men, man kan ikke få alt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Dv-Depot og CD-wow. Bruker stort sett DV-depot til spesial filmer som f.eks special edition or directors cut filmer. Begge butikkene anbefales på det høyeste fra meg. De har bestandig merket pakkene mine med verdi under 200 kr slik at de ikke blir stoppet i tollen :w00t:

Lenke til kommentar
Få de til å skrive 5$ verdi på pakken og evnt gift på pakken.

Da kommer den tollfritt :)

Bruker å gjøre det selv.

hmm.. finurlig! :)

 

mener forresten at dersom verdien på pakken (eksl. frakt) er under 200kr, er toll gratis, og mellom 200 og 1000kr er det 70kr i toll. over 1000kr er det noe sånt som 24% tillegg i toll. tror det er sånn etter nye regler.

Lenke til kommentar
Få de til å skrive 5$ verdi på pakken og evnt gift på pakken.

Da kommer den tollfritt :)

Bruker å gjøre det selv.

hmm.. finurlig! :)

 

mener forresten at dersom verdien på pakken (eksl. frakt) er under 200kr, er toll gratis, og mellom 200 og 1000kr er det 70kr i toll. over 1000kr er det noe sånt som 24% tillegg i toll. tror det er sånn etter nye regler.

Play og dvdsoon gjør ihvertfall ikke dette. Har spurt dem, og får dessverre nei hos begge.... :ermm:

Lenke til kommentar

Til alle som har utnevnt seg selv til moralens voktere: Har det noen gang krysset de lille hjernene deres at ikke alle har like god råd som dere, til å bruke mellom 100-200kr for en dvd. Liker en film, noe mange gjør, ønsker en seg gjerne et par filmer i uken, men prisene gjør dette til en umulighet. Da kan det være et godt alternativ å kjøpe uorginalt til spott pris.

 

Det er heller ikke alle som har bredbånd, dvd-brenner eller tid å laste ned/lage egene kopier. Kjipt for disse da!!

 

Uansett, sett i sammenheng med hva en dvdr plate koster og hva arbeid det er med å brenne/laste ned/kopiere, så kan dere jo selv tenke dere den "enorme" fortjenesten.

 

(denne posten relatere seg isolert sett ikke til kjøp eller salg, så mod; du kan spare deg!)

 

Mvh

Marwe

Lenke til kommentar
Til alle som har utnevnt seg selv til moralens voktere: Har det noen gang krysset de lille hjernene deres at ikke alle har like god råd som dere, til å bruke mellom 100-200kr for en dvd. Liker en film, noe mange gjør, ønsker en seg gjerne et par filmer i uken, men prisene gjør dette til en umulighet. Da kan det være et godt alternativ å kjøpe uorginalt til spott pris.

 

Det er heller ikke alle som har bredbånd, dvd-brenner eller tid å laste ned/lage egene kopier. Kjipt for disse da!!

 

Uansett, sett i sammenheng med hva en dvdr plate koster og hva arbeid det er med å brenne/laste ned/kopiere, så kan dere jo selv tenke dere den "enorme" fortjenesten.

 

(denne posten relatere seg isolert sett ikke til kjøp eller salg, så mod; du kan spare deg!)

 

Mvh

Marwe

Vel, når du prater om å kjøpe "uoriginalt" så handler det vanligvis om kjøp av ulovlige kopier.

Om du kjøper 1000 ulovlige kopier av filmer hver uke, har ingen av oss noenting med, og de aller fleste driter også oppi det.

MEN når du driver på forumet, så er det regler som du bør lese om piratkopiering:

http://forum.hardware.no/index.php?act=boardrules#pirat

 

Som sagt, vi driter i om du driver med slikt, men hold det unna forumet!

Lenke til kommentar
Til alle som har utnevnt seg selv til moralens voktere: Har det noen gang krysset de lille hjernene deres at ikke alle har like god råd som dere, til å bruke mellom 100-200kr for en dvd. Liker en film, noe mange gjør, ønsker en seg gjerne et par filmer i uken, men prisene gjør dette til en umulighet. Da kan det være et godt alternativ å kjøpe uorginalt til spott pris.

 

Det er heller ikke alle som har bredbånd, dvd-brenner eller tid å laste ned/lage egene kopier. Kjipt for disse da!!

 

Uansett, sett i sammenheng med hva en dvdr plate koster og hva arbeid det er med å brenne/laste ned/kopiere, så kan dere jo selv tenke dere den "enorme" fortjenesten.

 

(denne posten relatere seg isolert sett ikke til kjøp eller salg, så mod; du kan spare deg!)

 

Mvh

Marwe

Det er jo derfor du skal kjøpe DVD'ene dine på Play eller DVDsoon....! :yes:

Visakort har du vel råd til?

 

Billig billig.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
' date='01/09/2004 : 17:35']
Til alle som har utnevnt seg selv til moralens voktere: Har det noen gang krysset de lille hjernene deres at ikke alle har like god råd som dere, til å bruke mellom 100-200kr for en dvd. Liker en film, noe mange gjør, ønsker en seg gjerne et par filmer i uken, men prisene gjør dette til en umulighet. Da kan det være et godt alternativ å kjøpe uorginalt til spott pris.

 

Det er heller ikke alle som har bredbånd, dvd-brenner eller tid å laste ned/lage egene kopier. Kjipt for disse da!!

 

Uansett, sett i sammenheng med hva en dvdr plate koster og hva arbeid det er med å brenne/laste ned/kopiere, så kan dere jo selv tenke dere den "enorme" fortjenesten.

 

(denne posten relatere seg isolert sett ikke til kjøp eller salg, så mod; du kan spare deg!)

 

Mvh

Marwe

Det er jo derfor du skal kjøpe DVD'ene dine på Play eller DVDsoon....! :yes:

Visakort har du vel råd til?

 

Billig billig.... :thumbup:

Hehe, Marwe da, logikk er ikke din sterke side.

 

Du skjønner, selvom du har LYST på filmer, men ikke har penger til de, rettferdiggjør ikke dine kriminelle handlinger.

 

Bare fordi du er blakk, har du ikke lov til å stjele.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...