Gå til innhold

Abit NF7-S og TwinMOS DDR SDRAM PC3200


Mathis

Anbefalte innlegg

Vil ha et billig&bra (eller ok) HK, og samme gjelder for minne. Mener jeg har funnet en bra løsning med Abit NF7-S og TwinMOS DDR SDRAM PC3200, men har lest brukererfaring på hw.no, der folk sier at dette minnet ikke fungerer noe særlig godt sammen med TwinMOS PC3200.. Dette er jo i så fall innmari kjipt, da begge komponentene er relativt billige og bra.. :mad: noen som kan avkrefte/bekfrete dette? Andre forslag?

 

For øvring skal jeg har en AMD XP 3000+ cpu.. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også NF7-s 2.0 og TwinMOS minne (2x 512MB PC3200)

Funker knirkefritt hos meg...

Akkurat det samme her men får ikke kjørt de på 400mhz...husker ikke helt hvorfor.... :cool:

Husker ikke hvorfor? Brikkene er garantert for 400, så om de nekter bør du klage. Er vel så vidt jeg husker livstidsgaranti på brikkene og... :ermm:

 

Er mye å ytelse å tjene på å kjøre så høy FSB som mulig, men ser du har en CPU med 333MHz bus. Mulig problemet ditt er at du sliter med å få CPU opp i 400MHz FSB? Om du har muligheten bør du prøve å gå ned på multiplayer, men den er kanskje låst?

Lenke til kommentar
jeg og knirkefritt ...

men jeg har TwinMOS PC3200 m/winbond

Litt off-topic men:

HVA er winbond? Jeg har hørt det flere steder, men har ikke helt fått med meg hva det er for no :p

Er det produsenten av IC'ene på minnet ellerno?

 

Jeg får forresten heller ikke kjørt mine PC3200 brikker (TwinMOS) på 400MHz på mitt Asus A7V8X-X hovedkort, det også med 333MHz CPU.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
jeg og knirkefritt ...

men jeg har TwinMOS PC3200 m/winbond

Litt off-topic men:

HVA er winbond? Jeg har hørt det flere steder, men har ikke helt fått med meg hva det er for no :p

Er det produsenten av IC'ene på minnet ellerno?

 

Jeg får forresten heller ikke kjørt mine PC3200 brikker (TwinMOS) på 400MHz på mitt Asus A7V8X-X hovedkort, det også med 333MHz CPU.

Winbond er bedriften som har laget "de små svarte" på minnemodulen ja.

De har sikkert en eller annen referansekonstruksjon. Men brikkene finnes hos flere produsenter, bla TwinMOS.

Blir omtrent som Volvo som har brukt Weber-forgasser.

Er også derfor det blir litt problematisk å snakke om merker som feks TwinMOS.

360 er også Volvo, men motoren er vel fra Renault.

 

On topic:

Har testa flere minnemoduler fra TwinMOS på mitt NF7 v.2.0.

Alle har fungert.

Den som sitter i nå er en m/winbond (CH-5) og den gjør 230/460MHz på 2,9V.

 

Har du testa 400MHz på slappe timinger.

Om det fungerer kan du justere en innstilling ad gangen og finne ut hvor det stopper. Min brikke fungerer dårlig om tRCD er satt til noe annet enn 3.

Endret av Bach
Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med 2 twinmos PC3200 på mitt NF7-S 2.0 også, løsningen var ganske enkel:

spenningen på minnet stod på 2.6V som standard, satte den opp til 2.8V og da fyrte det opp greit (har en ikke-låst XP2500) På mine minnebrikker står det 2.8V på klistremerket.

 

Har ikke hatt noen stabilitetsproblemer etter dette.

Lenke til kommentar
Winbond er bedriften som har laget "de små svarte" på minnemodulen ja.

De har sikkert en eller annen referansekonstruksjon. Men brikkene finnes hos flere produsenter, bla TwinMOS.

Blir omtrent som Volvo som har brukt Weber-forgasser.

Er også derfor det blir litt problematisk å snakke om merker som feks TwinMOS.

360 er også Volvo, men motoren er vel fra Renault.

 

On topic:

Har testa flere minnemoduler fra TwinMOS på mitt NF7 v.2.0.

Alle har fungert.

Den som sitter i nå er en m/winbond (CH-5) og den gjør 230/460MHz på 2,9V.

 

Har du testa 400MHz på slappe timinger.

Om det fungerer kan du justere en innstilling ad gangen og finne ut hvor det stopper. Min brikke fungerer dårlig om tRCD er satt til noe annet enn 3.

Det var det jeg trodde.. :)

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...