Gå til innhold

Ultrportabel bærbar opptil kr. 20.000


crhansen

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ultraportabel bærbar. Jeg har sett meg ut F-S S6120 og S7010, Tundra 1551R og Asus M5 og S5.

Med tanke på Tundra'n, så har jeg sett iallefall to tester som kommenterer det svake og myke karosseriet som en meget negativ egenskap. Noen som har erfaring med denne?

Ellers tror jeg S5 er litt dårligere spekket enn de andre jeg har nevnt, har bl.a. begrensninger på oppdateringer av RAM med mer.

Jeg har en Dell Inspirion idag, og kunne aldri tenke meg å kjøpe en Dell igjen med det første. Er vel det samme som de to testene jeg har sett av Tundra 1551, karosseriet er altfor mykt. Det er faretruende lite som skal til før det synes i skjermen (når man får trykk fra baksiden). Dette kan jo ikke være godt når den f.eks. ligger i en sekk!?

Noen som kan hjelpe meg i veien på valg av ultraportabel bærbar? Pris opptil 20.000 er akseptabelt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stigfjel: x40 har da mye svakere prosessor? vet det er en low voltage, men yter ikke denne betydelig svakere enn en pm 1,6/1,7?

 

skrotnisse: har egentlig satt absolutt krav på 2,0kg, og m200 veier 2,1kg. Den blir dessuten noe dyrere med nok minne. den har god skjerm, men tablet var ikke det jeg hadde tenkt meg.

 

scream: det er det jeg tror ja. ender vel opp med den eller s7010. Det er bare det at det burde vært SXGA på s7010. Lurer på om XGA er godt nok på en 14,1"...

Lenke til kommentar
stigfjel: x40 har da mye svakere prosessor? vet det er en low voltage, men yter ikke denne betydelig svakere enn en pm 1,6/1,7?

Du nevnte en ultraportabel, og da tenkte jeg automatisk på en PC som veier 1-1.5 kg. Og på så lette PC'er må man nødvendigvis ha en low voltage CPU for å ikke bruke for mye batteri.

Men hvis det er snakk om at du kan gå opp til 2 kg, ville jeg absolutt sett på Dell Latitude D600. Latitude-serien er Dells proff-serie, en helt annen og mye bedre serie enn den leketøy-aktige Inspiron-serien.

Lenke til kommentar
stigfjel: x40 har da mye svakere prosessor? vet det er en low voltage, men yter ikke denne betydelig svakere enn en pm 1,6/1,7?

Du nevnte en ultraportabel, og da tenkte jeg automatisk på en PC som veier 1-1.5 kg. Og på så lette PC'er må man nødvendigvis ha en low voltage CPU for å ikke bruke for mye batteri.

Men hvis det er snakk om at du kan gå opp til 2 kg, ville jeg absolutt sett på Dell Latitude D600. Latitude-serien er Dells proff-serie, en helt annen og mye bedre serie enn den leketøy-aktige Inspiron-serien.

D600 er jo en stor kloss da,. hvis jeg skulle kjøpt en snedig Dell ville jeg nok kanskje gått for X300 som er mye mindre

Lenke til kommentar
D600 er jo en stor kloss da,. hvis jeg skulle kjøpt en snedig Dell ville jeg nok kanskje gått for X300 som er mye mindre

Han nevnte ultraportabel, så da foreslo jeg X40. Den veier like mye som X300, kanskje mindre. D600 veier i overkant av 2 kg, så jeg vil ikke akkurat klassifisere den som "en stor kloss".

Lenke til kommentar

Skjønner at det er for sent, men som en generell kommentar så er ultraportabel sjelden mer en 3 pounds i vekt...over det finner man thin and light kategorien. Ikke det at man ikke kan operere med sine egne definisjoner, men det blir lettere for andre å hjelpe hvis man faktisk snakker om det samme :)

 

Cobos

Lenke til kommentar

Cobos: Da vil jeg bare henvise til barbara.no's egen side for ultraportable bærbare, Barbara.no, hvor jeg fant S6120. Beklager hvis dette ikke er av internasjonal oppfattelse, men hos barbara er det tydeligvis det.

 

even_e84: Jeg syntes ikke prisen på S7010 forsvarte det lille man får ekstra av ytelse, dessuten er skjermen større, uten av oppløsningen er det.

Lenke til kommentar

Packard Bell R7755. Den er ikke offisielt på markedet enda, men sitter selv med en slik, og er kjempefornøyd. Specs:

 

Intel Pentium M 2.0Ghz

512Mb Ram

80Gb Hd

Ati Radeon 9600 Mobile

Wlan

56K modem

15.4" Wide DiamondView

 

I det hele tatt.. Snopamaskin som trolig kommer til å ligge rett over 20K ved lansering.

Lenke til kommentar
Packard Bell R7755. Den er ikke offisielt på markedet enda, men sitter selv med en slik, og er kjempefornøyd. Specs:

 

Intel Pentium M 2.0Ghz

512Mb Ram

80Gb Hd

Ati Radeon 9600 Mobile

Wlan

56K modem

15.4" Wide DiamondView

 

I det hele tatt.. Snopamaskin som trolig kommer til å ligge rett over 20K ved lansering.

Vekt og batteritid?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...