Gå til innhold

Mediaavspiller på USBpenn.


Anbefalte innlegg

Har nettop startet på medier og kommunikasjon på en videregående skole. På skolen vår bruker de mac og jeg såvidt har begynt å utforske . Har satt opp en ftp hjemme så jeg har tilgang til alle filene mine hjemme som er veldig praktisk om jeg vil se litt south-park eller kansje høre på litt musikk :).

 

MP3-ene mine kan jeg spille av med iTunes men Filmene mine er det litt større problem med. Eneste som er instalert på maskinene er quicktime og den tar svært få formater. Egentlig så hadde det holdt og lagt inn vlc, men det har jeg ikke rettigheter til så da får jeg prøve å finne andre løsninger.

 

Har nettop bestilt en usb-penn fra netsho(de hadde tilbud som jeg er svak for) og jeg lurer på om det er mulig å legge inn en medieavspiller med filtre som gjør jeg kan se DivX og XviD eller bare en medieavspiller med codecs.

 

Pennen min er 256 mb så det burde være plenty av plass til å legge ting innpå....

 

 

På forhånd Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VLC trenger ikke installasjon. Du kan nok legge inn Mac-versjonen på USB-minnet når du er hjemme og bruke den på skolen. Du får bare håpe at du har mulighet til å plugge inn minnebrikken på skolen. (Vet ikke om dette kan begrenses i OS X, men regner med at paranoide skoler gjør det hvis det er mulig)

Lenke til kommentar
skal ikke *.dmg filer instaleres? Prøvde meg på en slik en tidligere tror jeg uten hell :(

.dmg filer mountes på skrivebordet. Hvis du ikke har lov å mounte .dmg filer har du et problem. .dmg-filer er virtuelle disker. Du får stikke til en med en Mac, mounte .dmg-filen go kopiere VLC over på USB-minnebrikken din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...