Gå til innhold

Problemer med Gainward 6800Ultra---skuffet

kasol

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

spiller du på nette.. har en mistanke om det er spillet, om at problemet ditt blir løst neste patch. har ikke hørt pm problemer med 6800 og bfv. menne du skal ikke se bort i fra at det er problemer. at noe på spillet ikke er tilpasset selve gf6800 :hmm:. og at du kanskje slipper problemet når det kommer en ny patch :D. ellers utenom det jeg har hatt samme problemer med et fx kort.. asus 5900xt, kanskje de enndo har problemer med noe. jeg i alle fall måtte skifte hk. menne se gjærne over instillingene dine.

Endret av SmileHappy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Istedet for å sette 400/1100 på både 2D og 3D kan du jo sette 425/1200 på begge to og se om det hjelper da. Alt fungerte perfekt da jeg gjorde dette hvertfall.

Skrevet
Istedet for å sette 400/1100 på både 2D og 3D kan du jo sette 425/1200 på begge to og se om det hjelper da. Alt fungerte perfekt da jeg gjorde dette hvertfall.

har prøvd, funker i BF men ikke i BFV som er ett mye mere grafikk krevende spill.

BFV funker det, hvis jeg klokker kortet ned til 400/1100 i 2d/3D og setter settings på low. Virker som kortet ikke tåler "stress" Har samme med problemer når jeg tester 3dmark03 og aquamark. Kortet "fryser" under de tøffeste testene og dermed blir scoren lav.

Skrevet

har prøvd, funker i BF men ikke i BFV som er ett mye mere grafikk krevende spill.

BFV funker det, hvis jeg klokker kortet ned til 400/1100 i 2d/3D og setter settings på low. Virker som kortet ikke tåler "stress" Har samme med problemer når jeg tester 3dmark03 og aquamark. Kortet "fryser" under de tøffeste testene og dermed blir scoren lav.

Hadde jeg vært deg hadde jeg forhørt meg med din forhandler om muligheten til å returnere kortet da det ikke kan brukes på default hastighet . Jeg selv spiller BFV med alt på maks i 1280x960 med mitt Sapphire 9800 Pro@XT uten problemer , så jeg tror nok du har fått et kort som ikke er helt som det skal da 6800 Ultra er et mye bedre kort en mitt . :yes:

Skrevet (endret)

Snakket med Komplett nå. Vi ble enige om at jeg skal flashe bios som siste utvei. Hvis ikke dette funker kan jeg sende det i retur :w00t: . Det er bra service.

Føler meg mye bedre allerede.

PS. Kjørte 1600x1200 på min gamle pc med 2.4 pentium og 9800pro uten større problemer (hadde settings på low og mere "lagg")

Endret av kasol
Skrevet (endret)

Var det Gainward kort med standard Nvidia kjøling, eller var det et 'ekte' Gainward kort?

Har vært masse problemer med Gainwards 6800 kort. Jeg har selv et Ultra inne til RMA nå hos PCutstyr.

Jeg prøvde også absolutt ALT før jeg sendte det tilbake. Men i mitt tilfelle kunne jeg ikke bruke det til noe fornuftig i det hele tatt.

Skal si fra hvordan det gikk når jeg får det tilbake, sånn utpå vårparten en gang...

Endret av John P.
Skrevet (endret)
vel jeg kan jo bestille det, for så å sende det tilbake hvis det ikke fungerer?

prøvde du XFX bios eller?

nei skal den være bedre ?

jeg har klart å flashe siste versjon av Gainward sin bios.

BIOS 5.40.02.15.10

Hvordan gjør jeg det med en XFX???

Endret av kasol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...