Gå til innhold

Trenger nytt hovedkort til socket A


garfunk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm...har egentlig ikke lyst på det hovedkortet da jeg har hørt at det bråker som bare pokker. vet man kan kjøpe en passiv chipset kjøler men har et ganske stramt busjett....

Stramt budsjett? De koster ikke mer enn 50-75. Mitt Abit nf7 Kjører helt fint uten vifte tilogmed. Så den vifta lager bare bråk, og kjøler to grader.

 

Men et kongekort.

 

Vifta mi lager ivertfall mere bråk enn alle komponentene tilsammen i pcen.

 

Jeg holder på å sage til en passiv kjøler nå :p

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Hmm...har egentlig ikke lyst på det hovedkortet da jeg har hørt at det bråker som bare pokker.

Du hører ikke vifta i det hele tatt.

Jeg måtte bytte vifte etter en stund da viften lagde utrolig mye bråk.

Hvor lang tid, og hvor mye bråk??

Husker ikke men tror det var ca. etter 2-3 uker. vet ikke om du har hørt en bråkete Maxtor disk før? viften hadde omtrent den samme høyfrekvente lyden..

Lenke til kommentar

Har du lyst på det beste og nyeste, se her

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=19016

 

Det kortet har GB-LAN, 6 S-ATA, ++++

 

I det hele tett, det mest komplette Socket-A kortet.

EPoX er jo også kjent for å være gode på overklokking, stabilitet, osv.

 

Men ingen som har det på lager enda, så om du MÅ ha nå, så vil jeg fortsatt anbefale EPoX, det nest beste blir vel 8RDA3+, som jeg har, og er strålende fornøyd med!

Lenke til kommentar
Jeg trodde nettopp at det var noe galt med mitt hovedkort Asus a7n8x deluxe, og fikk det erstattet med abit a7n v2.0. Med de nøyaktig samme komponentene, var asus kortet langt mer stabilt på overklokking. Både før jeg skiftet, og etter jeg skiftet tilbake til asus kortet. NB Det viste seg at det var en slave harddisk som streiket. Så min anbefaling basert på nøytralt test grunnlag, er at du velger asus hovedkort fremfor abit.

Jeg har hatt (dvs, bygget) to maskiner på A7N8X og såvidt jeg husker 7 med NF7-S v2.0. Har også bygget èn på AN7. Samtlige er prøvd overklokket (alle hadde XP2500+)

 

Konklusjon:

-A7N8X er et meget god kort, stabilt og fint, men ikke like overklokkingsvennlig som NF7-S v2.0.

-NF7-S v2.0 er totalt overleget de andre to kortene nevnt her. Utrolig fornøyd med alle oppsettene bassert på dette kortet. Hadde et NF7-S v2.0 som gikk til 248mhz fsb.

-AN7 er noe dritt, en forventet oppgradering av NF7-S, men skuffet stort på den fronten.

 

(merk: bassert på de maskinene jeg har bygget selv)

Det finnes også flere hovedkort som er meget bra på socket-A plattformen. Dog, disse har jeg ikke testet selv hvertfall.

 

DrE

Lenke til kommentar

Når det gjelder NB kjøleren til Abit sine kort, er det nok en del av disse som bråker. Har selv to slike kort og den ene viften begynte å lage stygge lyder etter kun kort tid. Sendte en mail til flexi-data som jeg hadde kjøpt kortet av og fikk ny kjøler i posten etter noen dager. Har ikke hørt ulyder fra kjøleren etter det.

Lenke til kommentar
Har du lyst på det beste og nyeste, se her

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=19016

 

Det kortet har GB-LAN, 6 S-ATA, ++++

 

I det hele tett, det mest komplette Socket-A kortet.

EPoX er jo også kjent for å være gode på overklokking, stabilitet, osv.

 

Men ingen som har det på lager enda, så om du MÅ ha nå, så vil jeg fortsatt anbefale EPoX, det nest beste blir vel 8RDA3+, som jeg har, og er strålende fornøyd med!

Det eopx kortet skal være konge. Jeg har som deg Epox rda3+ og er konge fornøyd. Tror jeg ville gått for epox rda6+ :yes: Epox får for lite oppmerksomhet med tanke på hvor gode kort de lager :whistle:

Lenke til kommentar

har ABIT NF7 V2.0 selv og kan bekrefte at hovedkortet bråker mer enn to 92 mm vifter i kabinettet, psu og prossesorviftene. grunnen e at det e vibrasjons støy pga dårlige skruer. løste problemet selv med å ta av grillen og snudde viften oppned:S

 

finnes det noen tester på hvilke hovedkort som e best til overklokking, ligger en xp-m 2400 på postkontoret med mitt navn på seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...