Gå til innhold

200 DVD-er på én plate


Anbefalte innlegg

Men tenk for noen linjer vi har for og laste med alt som trenges for og fylle en terabyte

de fleste jeg kjenner som bor i leilighet har jo mulighet å få 100mbit nå.

tar vel ca. ett dögn å fylle en terrabyte med 100mbit linje.

er sikker ikke allt for uvanlig med 1gbit internett om 5-6 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men tenk for noen linjer vi har for og laste med alt som trenges for og fylle en terabyte

de fleste jeg kjenner som bor i leilighet har jo mulighet å få 100mbit nå.

tar vel ca. ett dögn å fylle en terrabyte med 100mbit linje.

er sikker ikke allt for uvanlig med 1gbit internett om 5-6 år.

Nope, det tar ved optimale forhold 22 dager, 5 timer, 19 minutter og 59 sekunder å laste ned en TB med en linje på 100Mbit :cool:

Lenke til kommentar
Hvordan kom du fram til det tallet? Kan du sette det opp i et regnestykke

100Mbit/s = 12,5MB/s

 

ett døgn = 3600s

 

3600s = 45GB

 

1000GB/45GB = ant. dager = 22,222222 dager = 22 dager + 5 timer + 19 minutter + 59 sekunder

 

sånn cirka :p mer nøyaktig er 22 dager, 5 timer og 20 minutter, men førstnevnte er morsommere :) dessuten får man aldri optimal hastighet når man laster ned fra nettet... Dette er jo enkel barneskole matte!

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar
Hvordan kom du fram til det tallet? Kan du sette det opp i et regnestykke

100Mbit/s = 12,5MB/s

 

ett døgn = 3600s

 

3600s = 45GB

 

1000GB/45GB = ant. dager = 22,222222 dager = 22 dager + 5 timer + 19 minutter + 59 sekunder

 

sånn cirka :p mer nøyaktig er 22 dager, 5 timer og 20 minutter, men førstnevnte er morsommere :) dessuten får man aldri optimal hastighet når man laster ned fra nettet... Dette er jo enkel barneskole matte!

ehhmmm...vi tar litt matematikk fra barneskolen

 

1 minutt er 60 sekunder

1 time er 60 miutter

1 døgn er 24 timer

 

1 time er altså 60 x 60 = 3600 sekunder

 

 

blir altså på under ett døgn :tease:

Lenke til kommentar
Hvordan kom du fram til det tallet? Kan du sette det opp i et regnestykke

100Mbit/s = 12,5MB/s

 

ett døgn = 3600s

 

3600s = 45GB

 

1000GB/45GB = ant. dager = 22,222222 dager = 22 dager + 5 timer + 19 minutter + 59 sekunder

 

sånn cirka :p mer nøyaktig er 22 dager, 5 timer og 20 minutter, men førstnevnte er morsommere :) dessuten får man aldri optimal hastighet når man laster ned fra nettet... Dette er jo enkel barneskole matte!

ehhmmm...vi tar litt matematikk fra barneskolen

 

1 minutt er 60 sekunder

1 time er 60 miutter

1 døgn er 24 timer

 

1 time er altså 60 x 60 = 3600 sekunder

 

 

blir altså på under ett døgn :tease:

ugh, vet du ikke at 100Mbit/s er det samme som 12,5MB/s ? :roll:

 

1 000 000MB = 1TB

1 000 000MB / 12,5MB/s = 80 000 sekunder

80 000s / 3600s på et døgn = 22,2222222222222døgn

 

så det så :tease:

Lenke til kommentar
Men tenk for noen linjer vi har for og laste med alt som trenges for og fylle en terabyte

nah bare noen mnd på nette så fyller eg Glatt en sånn plate med div rot

 

hadde galt brent om alle avi filmene mine på en sånn dc .. slippe en STOR bag i stuen

 

glede seg :)

hvorfor har du avi filmer på cd?

 

 

--

 

som sagt, litt under ett dögn med 100mbit, litt over 2 timer med 1gbit linje =)

Lenke til kommentar

Husker å ha lest om disse platene i illustrert vitenskap for et par år siden..

Da skrev de at de kom til å kunne romme over 100GB.

Men når det endelig kommer, om noen få år, så er det plutselig ikke så utrolig lenger..

 

I mellomtiden så kommer jo også dvd-er som blir brent med blå laser, noe som vil gi en lagringskapasitet på ca. 30 GB.

Endret av jh_
Lenke til kommentar

skjønner ikke hvorfor i all verden de skal dytte dette inn på plater, når vi enda ikke har harddisker som kan ta så mye :ermm:

det hadde jo vært mye bedre om du dytta plata inn i et hardcover, og introduserte det som en ny HD. da slepper du også problemet med riper, som er blitt nevnt.

 

unødvendig med disker som er større en HDD'en.

det er jo småproblematisk å brenne disken, når du ikke har så stor plass på hd'en. :] fullt ut mulig, men problematisk..

Lenke til kommentar
Husker å ha lest om disse platene i illustrert vitenskap for et par år siden..

Da skrev de at de kom til å kunne romme over 100GB.

Men når det endelig kommer, om noen få år, så er det plutselig ikke så utrolig lenger..

 

I mellomtiden så kommer jo også dvd-er som blir brent med blå laser, noe som vil gi en lagringskapasitet på ca. 30 GB.

leser du illustrert vitenskap. me2. bra blad ikkesant

Lenke til kommentar

Når denne teknologien kommer på markedet til en pris for ola normann si lommebok tror eg neppe folk klager.

Om teknologien vil gå forbi dette eller ikke inne dette medie kommer på markedet (isåfall blir det jo bare bedre og mer lagringsplass) tror eg folk flest vil juble over å kunne komprimere DVD samlinga si til 1 plate. hehe..

eg vett eg kunne tekt meg det.. må snart kjøpe ny hyllegreie til DVD-samlinga mi. :thumbdown:

For ikke å snakke om alle løgnassane som laster ned rått og råde fra nett og nekter å slette sjiden etterhvert..

det må jo bare vera herligt å kunne dytte all sjiden inn på ei plate å stue den vekk frem til oldies lystene kommer frem.

 

At platene muligens tåler lite for riper og slikt..

ta godt vare på platene da.. gudd damnet ass..

 

husker når CD spilleren kom på markedet.

Mange stilte seg skeptisk til denne og.

påsto det var ein metallisk undetone i lyden..

den ble spådd sønder og sammen av mange...

jaudå.. me hørre og oppfatte som me sjøl vil :w00t:

Lenke til kommentar
herregud, er dere helt idioter eller? 200 filmer på én plate er jo bare for å gi et intrykk av hvor mye plass det er på dem :roll: Dere klager jo faktisk på utviklingen av teknologi og utnyttelse av plass. Jeg skal vedde på det var slik som dette de snakket om DVD'en for ti år siden også, når den ideen ble lagt fram... "å nei, hvem i all verden er det somm gidder å ha filmer på plater, de blir jo ødelagt med en gang! VHS er her for å bli!" :nei:

Kunne ikke sagt det bedre selv :)

Lenke til kommentar
Husker å ha lest om disse platene i illustrert vitenskap for et par år siden..

Da skrev de at de kom til å kunne romme over 100GB.

Men når det endelig kommer, om noen få år, så er det plutselig ikke så utrolig lenger..

 

I mellomtiden så kommer jo også dvd-er som blir brent med blå laser, noe som vil gi en lagringskapasitet på ca. 30 GB.

Det var den jeg mente i min post "oppi der", men det var som harddisker de skrev om

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...