Gå til innhold

Høyfrekvent lyd fra skjermen

lollipop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg en ny 19" Hansol 930D skjerm, men av og til lager den høyfrekvente lyder, som kan vare ganske lenge og være ganske så irreterende. Jeg prøver å slå av skjermen, men det fungerer ikke, da jeg tar den på igjen starter også lydene igjen. Den lager slike lyder nå, kom på at den har gjort det tidligere også, derfor prøver jeg lykken her og håper noen vet hva som skjer. :ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok vibrasjoner i en spole inni skjermen som forårsaker lyden. Hvis man har rette kunnskapen kan man nok fikse dette selv med litt klarlakk ellerno. Men jeg har ikke gjort det selv så skal ikke uttale meg noe mer om dette :)

Skrevet

Ok, har ikke så mye peiling på hva som lever inni skjermen, men kan det ha noe med at det står en annen 19" en halvmeter unna (bare en tynn vegg som skiller)? (lyden er borte nå btw, men den kommer nok tilbake en gang)

takker for svar :thumbup:

Skrevet

Skjermen min lager også en irriterende lyd av og til, men det er bare når jeg bruker oppløsninger den ikke liker! Som oftest er det for lave oppløsninger som utløser dette!

Skrevet

Ja, men så spiser de altså hund i Kina ... :whistle:

Jeg satt ned oppløsningen til 1024x768 og da stoppet det, men det blir jo ubrukelig med en 19"! :roll:

• 2 uker senere...
Skrevet

Høres typisk ut som dere har resonnans i noen spoler. Slikt er relativt enkelt å fikse men krever at man tar seg langt inn i de indre gemakker som er fullt av høye spenninger. Så det bør kun gjøres av teknisk kyndige.

Man må finne stedet lyden kommer fra og lime/støpe med Araldit, silikon, eller lignende.

Skrevet

Kan det gå på reklamasjonsrett ?

Min skjerm er slik, og det er 1.5 år siden jeg kjøpte den på elkjøp. har ikke lyst til å levere den inn, og finne ut at det ikke går på reklamasjosnretten og sitte her med en regning på x antall hundre kroner.

Skrevet

Er det innenfor reklamasjonsretten på produktet så skal du bare kreve å få det på reklamasjonen. Slikt skal jo ikke skje på så kort tid.

Begyn for all del ikke å pelle inni skjermen dersom du ikke vet hva du gjør...

Høyspent...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...