Gå til innhold

Flytte My Documents


Anbefalte innlegg

Skal til med en ny re-install av WinXp og legge inn SP2 *uÆÆÆÆÆÆÆÆÆ* *grøss og gru*

 

men denne gangen så ønsker jeg å flytte My documents til D: . Dette fordi det alltid er så pain å reinstallere win hver gang, så mye å sjekke og holde styr på.

 

Kommer til å lage image av disken som jeg kjører inn senere når maskinen senere går berserk.

 

Har dere andre tips til reinstall så bare kom med dem. (har reinstallert win i snart 10 år, så jeg er ikke ukjent med det) ... (10 år er å ta litt hardt i men ... noe deromkring) ... bare hater reinstall prosessen, er møkk lei det tullet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

visst det allerede ligger en mappe som heter my documents på d: vil det som ligger inni den mappa du flytter bli kopiert inn i den gamle my documents mappa. vil du ikke det er det jo bare å gi den gamle mappa nytt navn....

 

jeg har forresten d: som my documents, altså i rota av d:, ingen mappe. fungerer knall for min del..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ok, noen dager gammel denne, men eg fortsetter like godt.

 

Er det mulig å flytte mer enn bare "My Documents"? Eg tror eg mente "My documents and settings" når eg skrev dette.

Men mye av det er ikke viktig.

 

Det som er kult å la ligge på d: er disse:

Favoritter

Desktop

Mail (oe som lagrer sin i application data, den vet jeg åssen skal flytte fra oe)

 

...mmmmm det var alt tror eg.

 

Kan disse også flyttes til d: på en enkel måte?

 

Desktop er jo enkel å rydde opp i så den er jo ikke krise. Favoritter kan enkelt exporteres fra ie, og mail kan flyttes ifra oe. Men er det mulig å flytte disse på en enklere måte? eller skaper det bare kluss ved neste reinstall?

Lenke til kommentar

Ved å lage en "unattended installation cd" kan du velge hvor bl.a. "Documents and Settings" skal ligge og hete. Jeg har nylig installert WINXPSP2 på flere maskiner med denne metoden og det funker supert. Booter fra CD'n velger partisjon (eller oppretter en) og så går resten av seg selv. Etter en time-halvannen er Windows innstallert med mine innstillinger og drivere.

 

Lyst til å prøve? Jeg fulgte denne enkle guiden: MSFNs Unattended Guide

 

Anbefaler alle (Windows)entusiaster å prøve :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...