Gå til innhold

Psuen lager en rar lyd...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min nye psu  http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ASP520WBLA

Lager en rar lyd når pcen er avslått... sånn drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr liksom!

Kan noen si hva som er galt?

Jeg har den samme PSUen. Har hatt samme lyden selv, slags brumming.

 

Men hos meg var det stålampa i hjørnet som brummet. Den har lysdimmer og 300W halogenpære, ikke de beste spesifikasjonene sammenlignet med en PC kanskje :lol:

 

Men selvsagt ga jeg PSUen skylda tvert da den var ny-innkjøpt. Du er sikker på at det er den da? Prøv å ta ut strømkontakten og hør etter når lyden er der igjen...

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Jeg har sjekket dette på min PSU og jeg hører såvidt en liten brummelyd fra PSU (stålampa er slått av). Men denne lyden er ikke hørbar 1 meter unna PSUen hos meg.

 

Kanskje den har fått seg en smell i posten? Hvordan var innpakningen da du mottok den?

 

Et siste forslag er å skru fast tommelskruene på PSUen skikkelig med skrujern, hvis du allerede ikke har gjort det da. Mulig lyden blir høyere dersom den ikke er skikkelig fastmontert med verktøy.

 

Edit: Hvis du heller ikke hører lyden 1 meter unna, så kan vi sikkert konkludere med at lyden er normal og at det er transformatoren i tomgang som er årsaken.

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Jeg har sjekket dette på min PSU og jeg hører såvidt en liten brummelyd fra PSU (stålampa er slått av). Men denne lyden er ikke hørbar 1 meter unna PSUen hos meg.

 

Kanskje den har fått seg en smell i posten? Hvordan var innpakningen da du mottok den?

 

Et siste forslag er å skru fast tommelskruene på PSUen skikkelig med skrujern, hvis du allerede ikke har gjort det da. Mulig lyden blir høyere dersom den ikke er skikkelig fastmontert med verktøy.

 

Edit: Hvis du heller ikke hører lyden 1 meter unna, så kan vi sikkert konkludere med at lyden er normal og at det er transformatoren i tomgang som er årsaken.

 

Sveinl.

det er nok det :) takk for svar, fikk ikke sjekka før nå :roll:

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål: Er kontakten din jordet? Jeg har opplevd at trafo-støy ofte er værre når apparatet er tilkoblet et ujordet uttak. Nå har jeg ikke merket noe fra psu, men gitarforsterkeren min er sånn, den gamle platespilleren også.. Kanskje forskjellen ikke er merkbar når det er snakk om annet enn audioutstyr, men det er vel verdt et forsøk..? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...