Gå til innhold

Rimelige SCSI kabler?

eddott

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal koble en Fujitsu harddisk 36.7GB SCSI 10000RPM 68pin U320 i en Adaptec 19160 SCSI kontroller. Skal ikke koble til andre enheter foreløpig. Hvilken kabel kan jeg bruke da? Anbefalinger? Trenger jeg en med terminering? Noen som vet hvor man får billige/ikke svindyre kabler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du trenger terminering på kabelen fordi U320 er LVD, og LVD-enheter har ikke integrert terminator. Det finnes kabler med fast terminering i enden av kabelen, og kabler der du fester en terminator på siste kontakten på kabelen. Kjøper du løs terminator, vær sikker på at det er en LVD-terminator, og ikke en SE-terminator. Ulempen med terminator festet på kabelen, er at du ikke kan flytte den over på en lengre kabel om du skulle trenge dette senere. Fordelen med terminator festet på kabelen, er at du egentlig betaler for terminatoren og får kabelen "gratis". Det siste p.g.a. at en løs terminator gjerne koster det samme som kabel med fast terminator.

Den rimligste kabelen med terminator jeg fant, var denne. Dette er så rimlig som jeg har sett det, hvis du ikke tilfeldigvis kommer over et tilbud eller noe på QXL e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...