Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor fort laster du ned 100mb med 1024kb/s ?


Anbefalte innlegg

det er en sånn "stasjon" 200m fra der vi bor. men hvilken fart er vanlig å oppnå da? i kb/s?

Da du bor så nærme stasjonen så blir vel tapet mye mindre. Men det er ikke bare lengden ifra stasjonen som betyr noe, f.eks kvaliteten på telelinjen som går til huset ditt ifra stasjonen..

 

Dessuten den filen du skal laste ned kommer ifra en server, hvis serveren ikke kan yte det linjen din laster ned med vil det gå saktere! Så det og beregne tid på en nedlasting kommer helt ann på hvor du laster ned ifra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen som "tuller" - det er du som har spesifisert feil. Du skriver jo til og med nå at du ikke vet hva definisjonen på linjen din er. :)

 

Men; hvis du leser gjennom de postene som allerede har kommet i denne helt nyttesløse threaden (svaret på spørsmålet ditt finner du kjapt og enkelt hvis du bare søker på Google eller hvilken som helst annen søkemotor - eller innehar det de fleste vil anse som basiskunnskaper om datakommunikasjon, men det er en helt annen diskusjon :) så har du svaret der - flere ganger til og med.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

For de som mener han har spesifisert feil, det er da MEST ANTAKELIG en 1024 Kbps linje!

 

EDIT: Transistorbass, han har faktisk ikke spesifisert feil.

QUOTE det han skrev i første post!

 

"Det er snakk om 1024kb/s "

 

Så jeg skjønner ikke hva du snakker om!

 

Nei, det er jo helt åpenbart for de fleste. :) Les gjennom postene igjen, så kanskje det går opp for deg.

 

likferd: Helt enig, men som jeg nevnte over her - folk som krangler på feil grunnlag er irriterende. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
Lurer på sånn i gjennomsnitt hvor lang tid jeg kommer til å bruke på 100mb 16.oktober når jeg får bredbånd her i bondeland :!:

Det er snakk om 1024kb/s * blæblæblæ ikke kom med noe skryt om at du har 999999999mb/s eller noe sånt hehe ;)

 

F.eks på kazaa eller andre fildelings program. Eller sider som download.com og sånt.

 

(og husk ikke last ned noe ulovelig :) ) ;)

Jeg foreslår at folk lærer seg forskjellen på byte og bit og hvordan de forkortes før man begynner å krangle om det. :)

 

Er jo bare rot.

 

M = Mega

m = milli

k = kilo

b = bit

B = Byte

 

rajt?

 

Han spør hvor lang tid det tar å laste ned 100mb på ei 1024kb/s linje.

 

Jeg går ut ifra at han mener 100 MegaByte og 1024kbit/s.

 

1024kb/s / 8 = 128kB/s (Maks fart på ei 1024kb/s linje.)

100MB * 1024 = 102400kB

102400kB / 128kB/s = 800s

800s / 60 = 13,33 min.

ca. 13min. om jeg tolker han riktig.

 

correct me if I'm wrong!

Endret av SE
Lenke til kommentar
men som sagt JEG lurte på hvor fort det går ikke for fort det STÅR PÅ PAPIRET at det går!

Ser ikke noe grunn til at du ikke skal få det du betaler for.

ISP legger til litt på linja for å kompensere for tap pga dårlige linjer og slik.

i min adsl-ruter står det at jeg har

Upstream Speed: 448 kbps

Downstream Speed: 1248 kbps

 

dette på en 1024/384 linje.

 

fra gode servere får du nok 130 kb/s på 1mbit linje

Lenke til kommentar

K = Kelvin = enhet for absoutt temperatur

k = kilo = 1000 = 10^3

 

M = Mega = 1 000 000 = 10^6

m = milli = 0.001 = 1/1000

 

G = Giga = 10 000 000 000 = 10^9

g = gram = vektenhet

 

B = Byte = 8 bit

b = bit = en binærverdi (1 eller 0)

 

Lurer på sånn i gjennomsnitt hvor lang tid jeg kommer til å bruke på 100mb 16.oktober når jeg får bredbånd her i bondeland 

Det er snakk om 1024kb/s

Det er lett å skrive feil på store å små bokstaver, og som du ser så er det stor forskjell på hva setningene dine kan bety om du tar feil.

Det du sannsynligvis mener er :

"Laste ned 100MB (megabyte) på en 1024kb/s (kilobit i sekundet) linje" som flere allerede har regnet ut blir det ca 13 minutter.

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...