Gå til innhold

Duger dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har selv Sony DCR PC4 som er forgjengeren til PC6. Har vært veldig fornøyd med dette kameraet. Bilde og lydkvaliteten er meget bra. Eneste jeg har å utsette på den er batterikapisiteten.

Heldigvis for deg er dette nå endret på PC6. Den har nå støtte for de kraftigere stamina batteriene, og dette synes jeg gjør kameraet til et veldig bra produkt. Ellers er størrelsen et stort pluss. Lett å ta med seg i jakkelommen. En annen svakhet er at ihvertfall PC4/PC5 var kjent for å lage en del støy. Har ikke merket noe på opptakene mine, men det kan likevel være irriterende. Dette kan være ordnet på PC6.

 

Hvis du skal redigere husk å sjekk om PC6 har DVinn. Tror Sony har lagt inn dette, men er ikke sikker. Dette hadde ikke mitt kamera, men som du ser på denne siden er det ingen sak å åpne opp for det likevel.

 

Lykke til med kjøpet

 

Philip

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt usikker nå, men:

 

Tror PC6 ikke har DV-inn. Det naturlige valget vil da falle på PC9, som har vunnet flere tester og er et tvers gjennom realt kamera! PC9 er veslebroren til PC110, og har mange av de samme finessene. Tror PC9 har nesten 25% flere pixler enn PC6, pluss muligheter for stillbilde.

 

Sjekk ut litt nærmere jeg er veldig usikker på om PC6 er ditt beste kjøp.

Lenke til kommentar

PC6 er PC9 UTEN memorystick (nesten).

Optikk,batteri,chassis osv.. er det samme.

Det betyr at kvalitet på lyd og video er den samme.

 

Forskjellene :

DV in er ikke enablet på PC6 så dette må evt. gjøres selv.

 

PC 9 har også analog inn. Det har ikke PC6

 

Og til slutt så har PC9 memory stick og derfor bedre stillbilder

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: phil på 2001-11-17 23:57 ]

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg enable DV-inn?

Tror jeg har hørt at dette kan gjøres med et program som jeg ikke husker navnet på.

Ellers er ikke memorystick viktig. Bilder tar jeg med Digital Kameraet mitt. Sony'en skal egentlig kun brukes til filming, men DV Inn/ut er noe jeg MÅ ha..

Lenke til kommentar

Du har to valg :

 

1. Kjøpe en DV-Widget. Enkleste, men dyreste løsning. For info klikk på Guider på denne siden.

 

2. Software-enable inngangen. Du får en diskett og en kabel som kobles på paralell porten på pc'en.

Installer programmet og trykk på Enable knappen.

NB! Dette fungerer kun på Win9x (win95,98,ME). NT,2000 og XP er ikke støttet.

 

Et av programmene kan du finne her :

http://www.lynxdv.com/dvstore/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...