Gå til innhold

Skifte lys på musa

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ok.

www.elfa.se var en veldig rotete side. Hvilken kategori ligger det?

(Fant det ikke :blush: )

optokomponenter -> lysdioder -> IR-dioder

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er en helt kurant vanlig led som sitter der å lyser opp laseren slik at den skal få bevege osv..du kan ha hvilken farge du vil bortsett fra uv å hvitt led for di lyser ikke så bra opp :p

Skrevet
du kan ha hvilken farge du vil bortsett fra uv å hvitt led for di lyser ikke så bra opp
UV lys ser du og svært mange andre frekvenser av elektromagnitisk-ståling ser du ikke. Tror nok musen ser litt andre frekvenser ("farger") en menneskeøyet. :p Mulig musa ikke ser "farger" som blått, lilla, uv. Bar Rødt og infra rødt :hmm:

Rett meg hvis jeg tar feil! :woot:

Skrevet

Jeg har modda LED et titals ganger på Muser...

Husk bare og skaffe en LED med MASSE MCD/lysstyrke!!!

minimum 5000MCD (av ærfaring!)

Det funker med den LED'n som skifter mellom 3farger også :)

Har nå Super Bright Wite på 12000MCD i MS IntelliMouse Explorer 4.0, funker utmerket!

Legger ved noen bilder...

LED%20Modda%20Mus,%20Logitech%208.jpg

LED%20Modda%20mus,%20white%20LED.jpg

LED%20Modda%20Mus,%20Logitech%203.jpg

Skrevet (endret)

Nice :thumbup: . Akkurat det jeg skal prøve å lage. Jeg bestillte noen vanlige led samtidig som de infrarøde, så jeg har noe jeg kan bruke, hvis den infrarøde ikke funker

edit: skriveleif

Endret av YuckyClown
Skrevet
Unnskyld at jeg spør, men hva skal dere med en IR led? Man kan jo ikke se infrarødt lys, da ser det jo bare ut som om musa ikke er koblet til.

Skal sette på noen andre lys effekter også.

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg satt på Infrarød led, og det funker!!! :w00t:

Bilde av musa i drift:

irmus.jpg

Egentlig en helt unyttig mod spør du meg.... ;)

Jaja... Det er ihvertfall ganske orginalt, og kansje (hvis jeg er heldig) sparer jeg litt strøm på det også. :p

(Jeg kommer nok til å sette på noen andre lysefekter slik at jeg ser det når batteriet er flatt. :yes: )

Skrevet
Nå har jeg satt på Infrarød led, og det funker!!! :w00t:

Bilde av musa i drift:

irmus.jpg

Egentlig en helt unyttig mod spør du meg.... ;)

Jaja... Det er ihvertfall ganske orginalt, og kansje (hvis jeg er heldig) sparer jeg litt strøm på det også. :p

(Jeg kommer nok til å sette på noen andre lysefekter slik at jeg ser det når batteriet er flatt. :yes: )

Nice simon

Skrevet

Weeeee. Har laga noen øyne på test-musa. Ble ikke helt fornøyd, men jeg skal være mer nøye når jeg gjør det på den andre musa. Bla ganske qlt :w00t: . Nå merker jeg det hvis bateriet er flatt.

mus_mod.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...