Gå til innhold

CERWIN VEGA V-10F


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hør på hifiklubben!

 

Tror Nad C320Bee ville være et fornuftig valg. Da kan du sikkert få en liten pakkepris også ettersom de selger denne forsterkeren på hifi klubben.

 

Ettersom du skal kjøpe CV vil jeg anbefale at du hører på CLSC-10 før du bestemmer deg. Koster bare 800kr mer og tror den er litt bedre.

 

Link til C320Bee

 

Link til CV CLSC-10

Endret av FM
Lenke til kommentar
jaha... JBL, Dali.... etc?

hva er etcetera? hva med KODA høyttalere (500 RMS W)?

Hva med å ta deg en runde til ulike hifi butikker å høre på forskjellige høyttalere. Finn noe du liker, det er tross alt du som skal høre på dem. Og ikke heng deg opp i hvor mye effektbelastning en høyttaler tåler.

Lenke til kommentar
jaha... JBL, Dali.... etc?

hva er etcetera? hva med KODA høyttalere (500 RMS W)?

KODA er, etter hva jeg har hørt, elendige ;I

Ikke heng deg opp i watt og størrelsen på basselementene, det spiller så og si ingen rolle.

 

Stikk innom Hifi-klubben og hør på Dali Concept 6, de flytter mye luft og er gode på rock :)

Lenke til kommentar

jeg er ute etter et par høytalere med MYE bass, spiller mye rock og metall, og techno. men for en litt billig penge 4-5000 kr

Så litt på de Dali concept 6 høytalerene, så veldig gode ut de, men med bare 6,5" bass, trenger jeg vel en activ sub i tillegg for å få den bassen jeg vil ha?

Lenke til kommentar

Prøv CV Classic serien, utrolig mye, og faktisk bra lyd for pengene. På tross av at enkelte ikke liker CV, jeg likte de heller ikke tidligere, men de har forbedret seg kraftig med de siste høyttalerne sine (i hvertfall etter min mening). Har til dags dato ikke hørt høyttalere som kan matche mine CLSC-10'ere for 3000 kroner. Har du god nok forsterker, er dette sinnsykt morsomme høyttalere, som passer perfekt til ditt bruk (heavy, techno etc.)

 

Alle, jeg gjentar, alle som har hørt disse høyttalerene her hos meg har sluttet å kritisere CV (som flere av vennene mine gjorde tidligere), og rett og slett blitt overrasket med god dynamikk og dypbass til de grader. Og det kun med en Denon AVR-1803 hjemmekino-forsterker (6x85 watt). Det skal nevnes at jeg synes de mindre høyttalerne til CV (10" og 12") har mye mer godlyd enn de største 15" eller 2x15". De blir bare masete etter min mening. Prøv heller ut 10" eller 12" med en god forsterker. Jeg kan ikke skjønne at så mange kan hate CV, i hvertfall ikke ut i fra den lyden jeg har her i stua. Og ja, jeg har hatt et par kraftige JBL'er før til sammenligning, og de spilte ikke like bra som CLSC-10. Hører forøvrig på mye forskjellig musikk også, og har blitt positivt overrasket over alle stiler. Horndiskanten i CLSC'ene hjelper veldig godt til et klart og tydelig lydbilde på de øvre frekvensene, mens en god mellomtone + en kraftig bass fyller ut resten på kjempebra måte.

 

Dere andre må gjerne kritisere CV nedenom og hjem, jeg er hvertfall sjeleglad for å ha valgt et par høyttalere til 3000 kroner som jeg er kjempefornøyd med, både for musikk og hjemmekino. :yes:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Takker mario her for et innlegg som faktisk IKKE slo ned på CV høyttalere... :thumbup:

Ble litt usikker på om jeg skulle velge Cerwin Vega, med alle de negative innleggene. Men har nå bestemt meg for å gå for en CV VF12 og forsterker av merket MARANTZ PM7000 med 2x95. Hvis da jeg vinner budrunden(e) på qxl..

 

OG, ja, peterman, jeg vet at jeg ikke skal henge meg opp i watt, men jeg gjør nå det likevel. Kommer ikke til å en skaffe forsterker som jeg ikke har peiling på hva leverer.

Har ikke mulighet for å gå inn i en hifi-butikk, da jeg bor i en by som henger litt etter i slike shops... :thumbdown:

Lenke til kommentar
OG, ja, peterman, jeg vet at jeg ikke skal henge meg opp i watt, men jeg gjør nå det likevel. Kommer ikke til å en skaffe forsterker som jeg ikke har peiling på hva leverer.

Har ikke mulighet for å gå inn i en hifi-butikk, da jeg bor i en by som henger litt etter i slike shops... :thumbdown:

Heng deg heller opp i vekt. Jeg synes vekten på en forsterker er en bedre pekepinne på hva den leverer enn oppgitt watt effekt. Høy vekt = kraftig strømforsyning = gode kraftreserver. Marantz forsterkeren du byr på har relativt høy effekt og veier endel. Helt kurrant til CV høyttalerene du også byr på :)

Lenke til kommentar
OG, ja, peterman, jeg vet at jeg ikke skal henge meg opp i watt, men jeg gjør nå det likevel. Kommer ikke til å en skaffe forsterker som jeg ikke har peiling på hva leverer.

Har ikke mulighet for å gå inn i en hifi-butikk, da jeg bor i en by som henger litt etter i slike shops... :thumbdown:

Heng deg heller opp i vekt. Jeg synes vekten på en forsterker er en bedre pekepinne på hva den leverer enn oppgitt watt effekt. Høy vekt = kraftig strømforsyning = gode kraftreserver. Marantz forsterkeren du byr på har relativt høy effekt og veier endel. Helt kurrant til CV høyttalerene du også byr på :)

Ok. Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
OG, ja, peterman, jeg vet at jeg ikke skal henge meg opp i watt, men jeg gjør nå det likevel. Kommer ikke til å en skaffe forsterker som jeg ikke har peiling på hva leverer.

Har ikke mulighet for å gå inn i en hifi-butikk, da jeg bor i en by som henger litt etter i slike shops... :thumbdown:

Heng deg heller opp i vekt. Jeg synes vekten på en forsterker er en bedre pekepinne på hva den leverer enn oppgitt watt effekt. Høy vekt = kraftig strømforsyning = gode kraftreserver. Marantz forsterkeren du byr på har relativt høy effekt og veier endel. Helt kurrant til CV høyttalerene du også byr på :)

Marantz og CV passer IKKE sammen.Du kan jo ringe Hi-Fi Klubben selv å spørre om de anbefaler den kombinasjonen.Da får du garantert et nei svar.

Lenke til kommentar
jaha. men da foreslår jeg at du kommer med høyttalere som passer til en marantz forsterker! ;)  Trenger all hjelp jeg kan få...

B&W høyttalere passer til Marantz,men hvis du liker å spille skikkelig høyt med mye trykk og bass er nok ikke Marantz/B&W rette valget for deg.Marantz passer best til klassisk og jazz.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...