Gå til innhold

9800PRO@XT Problemer ?

Skurk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Flasha nettopp mitt sapphire 9800pro 128MB til Sapphire 9800XT 128 MB biosen. :roll: kjørte før på hastigheter over XT bios uten problem. :yes: men nå er alt treigt.. atitool 0.0.21 nekter og kjøre core/ram test og kommer med feilmeldingen "No compatible devices found. At least hardware acceleration and vertex shader 1.1 is required." :dontgetit: prøvde å starte CS å fikk no lignende feilmedling å ble tvingt til å kjøre i software-mode. :no: Hva er galt? :hmm:

p.s. fikk til og med tempmåler etter flash, så jeg har 360 kjerne..

Endret av Skurk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sikkert bare driverkluss skal du se, men om det ikke hjelper så kan du jo gjøre følgende.

Lage en liten partisjon akkurat stor nok til OS og litt drivere + et testprogram.

Legge inn OS på denne og alle drivere som trengs.

Prøve her om du får fortsatt samme feilen.

(Bare så du slipper å formatere for å teste)

Om ikke det hjelper heller så takler nok ikke kortet å bli flashet. Det er en grunn til at kort med R360 kjerne selges som R350.

Skrevet

stemmer!. dytt in directX 9.0B. hadde samme problemer som deg.. så jeg fixse drivere for hovedkortet, og sim-sala-bim så ble alt lyst for min del.. trodde ikke at drivere for hovedkortet hadde noe å si...

Skrevet
la in DirectX 9c nå.. samma probleme :mad:

Hvilket minne har du på sapphire kortet? Hvis det er hynix så må du ha en spesiell bios. Jeg har den, så si fra hvis det er hynix.

Skrevet
stemmer!. dytt in directX 9.0B. hadde samme problemer som deg.. så jeg fixse drivere for hovedkortet, og sim-sala-bim så ble alt lyst for min del.. trodde ikke at drivere for hovedkortet hadde noe å si...

skal jeg bruke DirectX9b og oppgradere hk drivere eller kan jeg bruke 9c men med nye hk drivere ?

Hvilket minne har du på sapphire kortet? Hvis det er hynix så må du ha en spesiell bios. Jeg har den, så si fra hvis det er hynix.

har hynix minne jah, 2.8. den biosen jeg fant var for dette minnet. sammenligna biosene også med RaBit. de var kliss lik.. eneste forskjell var core/mem speed..

Skrevet

har hynix minne jah, 2.8. den biosen jeg fant var for dette minnet. sammenligna biosene også med RaBit. de var kliss lik.. eneste forskjell var core/mem speed..

Ok, men tror jeg endte opp med å bruke club3d sin xt bios for dette hynix minne for å få alt til å funke skikkelig. Sapphire sin bios ga masse bug på mitt kort iallefall. Nå klokker det å yter som en drøm.

Skrevet

tror jeg prøvde club3d sin for lenge siden men da klokka ikke ram nok til xt hastighet. var litt forskjellig innstillinger i biosen der.

Skrevet
tror jeg prøvde club3d sin for lenge siden men da klokka ikke ram nok til xt hastighet. var litt forskjellig innstillinger i biosen der.

Er kanskje en ide å prøve den på nytt, hvis den kan hjelpe deg? Uansett, da er vel du en av de første som har gått på et mislykket forsøk på å flashe desverre. Du fulgte vel guiden til Vexx?

Skrevet

ja jeg fulgte så å si den guiden. var en annen en egentlig men det sto akkurat det samma.. har flasha til club3d sin bios nå.. samma problem her og. må jeg instalere alle driverne på nytt nå da? fra en xt-bios til en annen?

Skrevet

Det beste er vel å avinstallere driverne for så å boote på disk og flashe kortet.

Når man starter igjen finner windows automatisk XT kortet og så er det bare å kjøre.

Ikke bare hadde du 360 kjernen men også XT brikken (som har temp måleren innebygd).

MERK : man må ha begge for å låse opp overdrive og temp måleren.

Lerun

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...