Gå til innhold

Oppsett til Pentium 4 redigerings/spill-maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei. Er den dataen da perfekt. Er det noe å utsette på den? HVIS DET ER NOE SÅ SI DET. Vil heller vite det nå enn senere når den står på rommet mitt og det er for sent.

Dessuten ser det ut som det er Prescott. Var det ikke den som var så varm da? Finner ingen Nortwood jeg.

Og foresten, kan dere forklare meg hva nøyaktig Raptor Disc er for noe? :roll: Hva med det som kimer sa om at en liten raptor er lite valuta for penga?

Endret av Ozzi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Prescott er kodenavnet til de nye Pentium 4. Står jo ved siden av når man bestiller jo. Hallo....

Og forresten. ikke bgynn å himle med øyna til Intel igjen. please. Har bestemt meg nå. ;)

Den prosessoren jeg satt opp har bare 512 kb cache og det gjør den til en?

Lenke til kommentar
Hva hvis jeg tar oppsettet til Kimmer men setter på et bedre skjermkort. vil den passe mine krav da?

Til Kimmer: Kunne du ha skrevet akkurat navnet på de delene jeg skal velge på netshop. Er noen som jeg ikke ser hvilken jeg skal ta. Det er forresten ikke noen Northwood prossessor der så vidt jeg kan se.

Hei,

Ja - den vil passe dine krav en god stund fremover.

 

Ser det med CPU'en nu - men Northwood'en var på listen da jeg skrev forrige innlegg (for et par dager siden). :thumbdown:

 

Ser også, at i den vanlige butikken selger de bare 1 model Northwood med 800FSB og den er på 3,4Ghz og koster 2895,-. (selges for 2000,- i itbutikken.no akkurat nu).

Prescott'en har jeg ingen erfaringer med - men den CPU-kjøler jeg anbefalte, burde gjøre jobben skikkeligt.

 

Ja - tingene endrer sig fort her i databransjen :roll:

 

Mvh

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Tror jeg ble misforstått i stad.

Jeg vet veldig godt hva "Prescott" og Northwood" er. ;)

 

Det jeg lurte på var hvor og hvordan du ikke fikk til å velge mellom "Prescott" og "Northwood".

 

Raptor er en rase av de beryktede Dinosaurende... :p Neida.

 

Wstern Digital Raptor 36,7 GB, 10'000rpm, SATA, 8MB.

 

Har alltid ment at Intel er tingen for deg jeg...

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Ati´s maskinvare behandler på lik linje om Intel cpu-er slike tunge oppgaver bedre. Hva det eksakt kommer av vet jeg ikke, har lest det en plass. WD´s Raptor disker har en høyere hastighet (10000 rpm, mot 7200 rpm som er vanlig) og dermed blir de raskere. 1 mb cache på cpu er også ting som forbedrer ytelsen på tunge grafiske oppgaver.......derfor kjøper du en Intel Prescott prosessor. :yes:

 

Igjen vil jeg foreslå fra Netshop dette oppsettet:

 

Aopen H600B

Asus P4B800-E deluxe

Intel P4 3,0 Prescott 1 mb cache

OCZ 1024 EL dual channel 2x512

WD Raptor 36,6 GB som systemdisk (OS)

WD 120 GB s-ata som lagringsdisk

Powercolor Radeon X800Pro 256 mb ram

Floppy ( du trenger en floppy pga. serial-ata driverne)

Nec 3500 dvd-brenner

Logitech Cordless MX Desktop

Xp norsk Pro (evnt. home ed. du sparer ca. 650,-)

Samsung 19" CRT 957P

 

16462,- tilsaman

Endret av sjarken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...