Gå til innhold

Oppsett til Pentium 4 redigerings/spill-maskin


Anbefalte innlegg

Jeg ville nå likevel kjøpt en prescott cpu...., det som er viktig uansett hva du kjøper er: MYE ram (minst 1 gb), MYE harddiskplass ( gjerne 1 rask disk som systemdisk og 1 større disk som lagringsmedium eks. 160-200 gb) Cpu er ikke så veldig viktig (intel eller amd), men kjøp siste teknologi når du først skal kjøpe.

Endret av sjarken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for linken Kimmer.

Men jeg er jo klar til å bestille. Mne problemet er jo at verken komplett eller netshop har Nortwood. Er Prescott ncirkelig SÅ mye verre?

Hei,

 

Det folk henger sig mye opp i - er at Prescott'en blir en del varmere end Northwood'en. Men jeg mener ikke det er noget problem - hvis man har en skikkelig CPU-kjøler som f.eks den Zalman jeg har anbefalet.

 

Tester viser at NW er lite gran hurtigere ved lavere klokkefrekvenser (f.eks 2.8 - 3.2Ghz) - men fra 3,4Ghz og oppover, der er Prescott'en raskere. (finner ingen tester akkurat nu - der viser til dette). Men jeg tror ikke du merker forskjellen i praksis.

Så her er det et lommeboks-spørgsmål igen.

 

Jeg vet ikke hvor overklokkningsvenlig en Prescott er - men der er sikkert andre her, der kan bidrage med noget.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

pentium kan vel knapt kalles noe gammelt. Det jeg sier er bare det at det er jo et problem at jeg ikke får kjøpt Northwood når det åpenbart er det beste valget. Og den AMD saken er jeg FERDIG med. Pentium er tingen :yes: Forstår at jeg sikkert er litt irriterendes men jeg vil bare være sikker på at mine kjære tusen lapper blir vel brukt. Er tross alt masse penger.

Og tro du meg jeg har like lyst til å få denne saken ut av verden som du er. Jeg får snart mark av å vente. Men jeg veit at hvis jeg forhaster meg så blir det verre når jeg har kjøpt galt.

Lenke til kommentar

Ahhhhh.... Har sagt det før, men jeg tror sannelig jeg skal/må si det igjen. Jeg skal bestille en komplett data som butikken skal sette sammen for meg, og da gjelder det ikke at bare den ene butikken har den ene delen. Den må også ha resten og ha god service. Så det jeg mener er at verken Netshop eller Komplett har det. Sånn!!!

Lenke til kommentar
Ahhhhh.... Har sagt det før, men jeg tror sannelig jeg skal/må si det igjen. Jeg skal bestille en komplett data som butikken skal sette sammen for meg, og da gjelder det ikke at bare den ene butikken har den ene delen. Den må også ha resten og ha god service. Så det jeg mener er at verken Netshop eller Komplett har det. Sånn!!!

Hei,

 

Hurtige beslutninger er et 'must' i dataverdenen. :thumbup:

 

Siden du startet den første tråd er en NW 3,4Ghz faldet i pris til 2058,- kr hos ITButikken (Har netop bestilt en selv).

 

Kan ikke se det sku være noget problem å bestille alt (uten om CPU) i en butikk og derefter få en kompiss til å montere CPU og kjøler for dig. Men kanske der er noget med garantien da.

 

PS. Beslutningstreghet og videoredigering er 2 ting der ikke spiller sammen :hmm:

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...