Gå til innhold

Hvorfor låser pc'n seg?

Dimacruz

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter at jeg kjøpte 6800 ultra så har pc'n begynt å låse seg. Det skjer bare når jeg spiller doom 3 og counter strike source. Alle andre spill går helt greit. Det som skjer er at pcen låser seg etter at jeg er ferdig med å loade i spillet. Det vil si hver gang jeg starter spillet for første gang og hver gang spillet må loade.

Det varer i 10 sekunder sirka og så kan jeg spille som normalt. Dette skjer med en oppløsning på 1280*1024 og lavere. Setter jeg det høyere så låser pcen seg helt og jeg kan ikke spille noe. det funker heller ikke å sette på AA. Gjør jeg det, får jeg masse rare streker på skjermen og pcen slår seg av. Dette skjer selv om jeg akkurat har slått på pcen, så jeg tviler på at det er fordi den blir for varm.

Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Jeg tror kanskje det er no galt med skjermkortet, men jeg skjønner ikke hvorfor det bare skjer på de nyeste spillene.

Er det noen som kan hjelpe meg med dette irriterende problemet?

Jeg har formatert harddisken og begynt med blanke ark uten at det hjalp :(

Endret av Dimacruz
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du er villig til og formatere anbefaler jeg og se i guiden jeg har laget da dette er en fin metode og feilsøke på.

Mvh Stikk

EDIT: Maskin låser ei meg heller... ;)

Endret av Stikk-kont@kten
Skrevet
Etter at jeg kjøpte 6800 ultra så har pc'n begynt å låse seg. Det skjer bare når jeg spiller doom 3 og counter strike source. Alle andre spill går helt greit. Det som skjer er at pcen låser seg etter at jeg er ferdig med å loade i spillet. Det vil si hver gang jeg starter spillet for første gang og hver gang spillet må loade.

Det varer i 10 sekunder sirka og så kan jeg spille som normalt. Dette skjer med en oppløsning på 1280*1024 og lavere. Setter jeg det høyere så låser pcen seg helt og jeg kan ikke spille noe. det funker heller ikke å sette på AA. Gjør jeg det, får jeg masse rare streker på skjermen og pcen slår seg av. Dette skjer selv om jeg akkurat har slått på pcen, så jeg tviler på at det er fordi den blir for varm.

Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Jeg tror kanskje det er no galt med skjermkortet, men jeg skjønner ikke hvorfor det bare skjer på de nyeste spillene.

Er det noen som kan hjelpe meg med dette irriterende problemet?

Jeg har formatert harddisken og begynt med blanke ark uten at det hjalp :(

Jeg har delvis samme problemet at det kommer masse streker og sånn over skjermen dette skjer også på nyere spill! kansje et nytt virsu jeg vet ikke men det skjer ikke bare hos deg! :tease:

Skrevet

Fiksa overskrift :p

Jeg bruker de nyeste driverne og jeg har formatert men problemet bare fortsetter. Når pcen har startet på nytt etter en klikk, så kommer det opp sånn microsoft error report sak. Der står det at det mest sansynlig er driverne til skjermkortet som er problemet.

men når jeg allerede har de nyeste så vet jeg ikke hva jeg kan få gjort med det. Prøvde for morro skyld å innstallere de som fulgte med på cdn men det hjalp ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...