Gå til innhold

Anlegg til rundt 10K. Hva bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nye høytalere og forsterker. Hva bør jeg velge? Jeg har selv sett litt på CERWIN VEGA V-15F Høyttalere og en NAD C372 Integrert forsterker

 

Link til forsterker

 

Link til høytalere

 

 

 

Jeg er helt ny i dette så jeg setter veldig stor pris på råd og tips. Jeg har lyst på høytalere med god lyd i og fyldig bass, sammen med en bra forsterker.

 

Håper på mange svar og syn på hva jeg bør velge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker du mye bass og høyt volum kommer du langt med den kombinasjonen du har sett på. Personlig synes jeg CV høyttalere gir mye, men kjip bass. Lyden er i det hele tatt ikke noe å hoppe i taket etter. Jeg har også opplevd at V-15F er plaget med endel kabinettresonans ved høyt volum.

 

Jeg synes du bør ta deg en runde til ulike hi-fi butikker, se hva de kan tilby for 10.000. Hør på flere ulike oppsett før du bestemmer deg. Hi-fi center kjeden kan sikkert sette opp en kurrant Proson / HK kombinasjon i den prisklassen. Ta med deg cd plater du kjenner godt når du hører på anlegg i butikker. Det er lettere å høre om du liker oppsettet med musikk du kjenner godt fra før.

 

Lykke til videre.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

kjøp deg et par moderate velspillende høytalere til 2-3000 og en amp til det samme, så smeller du til med en subber for resten. har ikke sælig mye til overs for CV lenger, de kommer til kort når man har fler preferanser en bare pløsete, ferm party bass.

 

se deg litt om på www.dynabel.no etter byggesett hvis du ikke er redd for å ta i et tak selv. gjør-det-selv høytalere sparker rævva av ferdige i alle prisklasser hvis man gjør det riktig, og kjøper du et kit fra dynabel så har de gjort all tenkinga for deg, du behøver bare å sette sammen kassene..

 

mvh

marius

 

ps: jeg hadde cervin vega intil et par uker siden, og jeg kjøper fra dynabel nå.. jeg angrer ikke, ei kommer jeg til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Hei. Takk for alle innspill!

 

I dag var jeg på hifiklubben i Oslo og har slått fra meg Cerwin høytalere. Jeg har heller valgt andre høytalere, nå står det mellom B/W DM 603 S3 og Dali Concept 8

 

Forsterkere står mellom:

THULE Spirit IA60

THULE Spirit IA100

NAD C372

NAD C352

 

Han jeg snakket med på hifiklubben så det fint holdt med NAD C352 eller Thule Spirit IA60.

 

Da håper jeg på deres mening på hvilken forsterker og høytalere jeg bør velge. Jeg likte lyden i dem begge, Dali-mer bass, B/W-renere lyd.

 

Håper på forskjellige synspunkter

Lenke til kommentar

Godt å høre at du har gått fra tanken om Cerwin Vega ;)

Jeg har ikke hørt noen av de du lista opp, men har hørt Både Concept 6 og DM602.5. Hvis jeg skulle valgt en av de to hadde det blitt Concept 6, pga prisen. Forøvrig synes jeg du burde høre på PSB Image T45 om du har mulighet til det. De koster 5995kr og er noe av det beste du får i prisklassen. De minner mer om B&W enn Dali sånn lydmessig. Spiller fint, men har litt mer trykk og pønsj enn B&W :)

 

Mvh. Anders

Lenke til kommentar

dra en tur innom eltek også før du bruker opp penga dine, hvis du bor i nærheten av oslo.. du vil ikke angre. trust me.

 

edit: ja, jeg er akkuratt ferdig med det første parret høytalere jeg bygde fra scratch, de kostet meg totalt 800 for alt, og de spiller fletta av det meste jeg har hørt til nypris under 3500. da mener jeg renere og mer levende lyd, mer "riktig" i forhold til hva jeg hører på.. både grieg, warp brothers og cannibal corpse funker like godt på de. fornøyd? JA!!! :yes:

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Hei alle sammmen.

Skulle egentlig kjøpt anlegget denne uka, men klarer ikke og bestemme meg for høytalere. Forsterkeren bestemt, det blir NAD C352. I tillegg til den lurte jeg på en lik NAD T533 DVD-spiller noen som har noen erfaringer med denne. Må kunne spille CD-R, CD-RW.

 

Noen som kan komme med de siste tipsene før jeg kjøper? Er så usikker :hrm:

Lenke til kommentar
Denne dvd-spilleren har jeg og er utrolig fornøyd! Den har så god lyd at Lyd&Bilde kalte den for en cd-spiller med bilde.Designet og finishen er også helt rå i forhold til Nad,med aluminiumsfront og fjernkontroll i aluminium.Jeg hadde en Nad 513 før denne.Naden støyet mye (man hørte platen surret inne i spilleren),Cambridge spilleren derimot er lydløs.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...