Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP24 erfaringer poistive/negative?


Anbefalte innlegg

Til Espen

Takk for info.

 

Ser ut til å være en nyttig funksjon det der sammen med IP telefon, eller hvis en deler ADSL med naboer osv....

 

Du må vel koble IPadapter etter ruteren for at dette skal virke.

 

Håper det kommer lignende oppdatering til min Dlink 624+ :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sendte denne e-posten til IP24 teknisk i dag.. noen som kjenner seg igjen?

 

Hei,

 

Etter at jeg mottok ny adapter fra dere fungerer telefonen min bedre enn noen gang. Jeg har åpnet noen porter i ruteren etter anbefaling fra dere, og jeg har satt QoS til high i begge punktene i konfigurasjonen. MEN Det er fortsatt susing når jeg snakker i telefonen, og til tider noe rar klang i lydforbindelsen. Min bror som også har IP24 opplever ikke de samme problemene, og også han har NETOPIA ADSL ruter fra NextGenTel. I motsetning til hans Bravo abonnement (1200/384) har jeg Delta (2400/640) Noe som burde tilsi at det ikke er linje kapasiteten det går på. Tror fortsatt heller ikke at det fungerer å ringe til noen land, selv om jeg ringte Sverige med suksess i går.

 

Er det noen flere porter som skal åpnes. Kan dere sende meg en liste over alle instillinger (inkludert alle porter i ruteren) jeg burde ta en titt på. Evt. forslag om hva jeg kan gjøre for å få en bedre linje, og en linje som jeg kan benytte til alle land dere oppgir i deres prisliste.

 

I tillegg snakket jeg en god stund med min bror i går, og etter en stund fikk vi med jevne mellomrom en lyd som minnet om et modem som kommuniserte i øret. Kan dette ha noen forbindelse med de andre problemene jeg har?

 

Ser frem mot å høre fra dere, med en utfyllende beskrivelse av hvilke tiltak jeg kan utføre for å forbedre linjen min.

Her er svaret jeg fikk fra IP24: (Veldig raskt svar forresten! Det skal de ha! :thumbup: )

----

 

Hei!

 

 

 

Følgende porter kan åpnes:

 

5060 UDP og TCP

 

16384 UDP og TCP

 

16394 UDP

 

10000-11000 UDP og TCP (det er aktivitet i dette området ved opprigning fra oss)

 

 

 

Sjekk ut innstillingen på Voice Settings. Påse at at det i Codec Priority står 711A-Law på 1st priority. Dette for å kjøre minst mulig komprimering. Dette alene kan være tilstrekkelig for å gi deg en god linje.

 

----------------------

 

Er det noen her på forumet som vet noe om åpning av porter på netopia ruteren. Skal jeg åpne portene mot IP adressen som er gitt adapteret, eller skal portene åpnes mot PC'ens IP adresse?

 

Hilsen Monkey ;)

Lenke til kommentar

Hmm, de har jo ikke kontroll over faktura avdelingen sin. Fikk en faktura på etablering nå. Jeg bestilt 1 august og på sidene deres stod det en annen pris enn den som står der nå.. betalte +400 kr mer fo ip adapteret enn nr jeg bestilte det..

 

Bestilte ip telefon + adapter, hva var prisen på dette inkl adapter før prisen endret seg på ip24 sin side..

 

RScue

Lenke til kommentar

Ja, det må jeg si. IP24 begynner virkelig å få teken kundeservice. I kveld ble jeg oppringt Geir fra IP24, en meget hyggelig kar. Han anbefalte meg å sette Network Interface/ IP Sharing til "enable". Og under Voice settings satte jeg Codec Priority til G.711A-Law. Frame Size til høyre for G.711A ble satt til 60ms.

 

I tillegg lukket jeg portene 10000-11000 i ruteren, da det visstnok hadde vært noe krøll med disse. De andre portene (nevnt ovenfor) er åpne.

 

Lydkvaliteten ble faktisk mye bedre, og jeg begynner å få troen tilbake på at dette skal bli bra. :D

 

Takk til Geir fra IP 24 :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm, de har jo ikke kontroll over faktura avdelingen sin.

Jeg har Zero abonnement til kr 0,- pr mnd. For to dager siden fikk jeg min første faktura. Den var på kr 17,27. Av dette utgjør fakturagebyret kr 15,-.

 

Enten har fakturaavdelingen gjort en feil eller så har IP24 ingen minstegrense på forbruk før de sender faktura. Det er jo ikke de store summene det er snakk om, men jeg finner det noe unødvendig å måtte betale kr 15,- for å få betale en regning på kr 2,27. Jeg lurer på hva som skjer om jeg en måned ikke bruker telefonen i det hele tatt. Vil jeg da neste måned få en faktura pålydene kr 15,- (fakturagebyret)? Jeg sendte straks en e-post til IP24 for å få oppklart dette, men har så langt ikke fått svar.

 

Ellers synes jeg på generelt grunnlag at fakturagebyr er en uting. Og spesielt når faktura sendes på e-post, noe som er forbundet med svært lave kostnader for utsteder av faktura. Kan nevne at Telio også sender faktura på e-post, men de legger ikke til noe fakturagebyr. Slik jeg ser det, er IP24 sitt fakturagebyr et skjult tillegg til abonnementsavgiften.

 

Jeg har tidligere hatt mobilabonnement med svært lav månedsavgift. Om jeg ringte veldig lite, fikk jeg ikke faktura tilsendt før jeg hadde nådd et visst beløp.

Lenke til kommentar

Hei.....lurer bare på en ting, jeg har fremdeles problemer med inngående samtaler. har utgående men inngående funker bare når min mor ringer oss....

 

har ikke peiling på hva som er feil. thomson speedtouch modem

 

Alle riktige porter er åpne......ingen brannmurer er aktivert heller.

hos telenor foreslår de å kjøre modemet i bridge, men kan noen vær så snill å forklare meg hvordan jeg best ordner opp med adapter, trådløs router i forbindelse med dette?

 

Jeg startet med å sette modemet i bridge, men da mistet jeg internettforbindelsen og holdt på her i over en time før jeg klarte å installere modemet på nytt fordi instalasjonsveiviseren da ikke fant modemet.....tør nesten ikke prøve igjen....

 

jeg hadde koblet modemet rett til pc og koblet fra det andre da, vet at det er noe med pppoe som skal instilles men er det i adapteret???

 

sliten og frustrert av dette nå......hvorfor kan bare min mor ringe inn og ingen andre? i forrige uke kunne jeg ringe inn selv.........

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hhTID5kl
Er det noen her som har prøvd å ringe til seg selv på et flerports adapter?

(td. Ringe ut på Linje 1 til linje 2)

Telefonen ringer, men jeg får ingen lyd når jeg tar av røret.

Alle portene fungerer hver for seg.

Jeg har nå en SP5004S.

Å ringe seg selv i et og samme nettverk fungerer ikke nei.

Når jeg med min softphone ringer adapteret fungerer slik du beskriver, altså dårlig.

Vet egentlig ikke hvorfor.

 

SCSI

Lenke til kommentar
Er det noen her som har prøvd å ringe til seg selv på et flerports adapter?

(td. Ringe ut på Linje 1 til linje 2)

Telefonen ringer, men jeg får ingen lyd når jeg tar av røret.

Alle portene fungerer hver for seg.

Jeg har nå en SP5004S.

Det fungerer helt fint hos meg. Jeg har tre linjer, to til telefon og en til fax, og det går helt greit å ringe disse imellom. Prøvde soft phone nettopp, og det fungerte også. Adapteret hos meg står plugget rett i modemet, og så SMC-routeren. Den eneste forskjellen vi merker på interne og eksterne samtaler er at lyden på interne samtaler blir lavere.

 

- gumbie

Lenke til kommentar

Noen som våger seg på å forklare meg hvordan jeg trinn for trinn skal koble opp og konfigurere adapter og trådløs belkin router etter at jeg har satt thomson modem i bridgemodus.....noen mener at det skal hjelpe meg med å kunne motta innkommende samtaler noe jeg for øyeblikket overhode ikke kan!!! Har bare utgående linje.......

Lenke til kommentar

Hvor lenge måtte dere vente på å få linje?

 

Ventet i over en mnd uten å høre noe som helst nå. sendt mail for en uke siden, ikke fått svar. Ringte i dag, etter 30 min fikk jeg beskjed om at "personen ikke er tilgjengelig for øyeblikket" og ble brudt.

Synes ikke akkrurat dette er så lovene, og alle bedrifter som vil virke noenlunde seriøs bør ha en bedre kundeservice enn dette. Mener nå i alle fall jeg da...

 

 

Leben

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hhTID5kl

IP24 har dessverre litt merkelig holdning til dette med kundeservice.... den eksisterer nemlig så og si ikke.

 

Jeg har fått alt til å fungere tilfredsstillende, men det har ingenting med IP24 sin service å gjøre. Jeg har ALRDI vært i kontakt med en mer tafatt, distre og surrete gjeng...

 

Plutselig glimter de allikevel til med god service, men det er vel bare unntaket som bekrefter regelen.....

 

Det er alt for mange faktorer som kan gå galt i IPT bransjen. Dette skaper enormt mange henvendelser på teknisk og drita lei kunder. Det er vel hovedgrunnen til at Telenor ikke lanserer IPT (ja, bortsett fra inntekter da!!)...

 

Det siste jeg hørte nå var de var tomme for adaptere... 14 dagers leveringstid...

 

 

Et tips når det gjelder å ringe IP24 er å velge salg i menyen. Konsulentene på salg kan faktisk svare på en del spørsmål selv om de ikke er relatert til å bli en ny kunde!

 

Mail kan du bare glemme....

Lenke til kommentar

Hei!

 

Sliter fremdeles med Caller ID her hos meg. Den fungerer på innkommende/tapte anrop men når jeg ringer ut så viser fremdeles 21985000 i andre enden.

 

Har prøvd både Fsk og Dtmf i adapteret uten noen forskjell.

 

Bruker en Audioline (billig trådløs fra Obs Bygg)

 

Har Upc/Chello kabelmodem som linjeleverandør.

 

Adapteret står rett på Internett uten noe ruter/brannmur og har egen IP fra Chello.

 

Noen som har noen tips å komme med som jeg kan prøve?

 

Har sendt mail til IP24 men fikk ikke svar.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som i det hele tatt får svar på e-post dere sender til IP24? Og hvor lang tid tar det i så fall å få svar?

 

Jeg venter fortsatt på svar på to e-poster som jeg sendte 11. og 14. november til h.h.v. [email protected] og [email protected]. Har purret i dag med kopi til [email protected], uten at jeg har tro på at det hjelper spesielt mye.

 

Kanskje jeg også skulle ha sendt kopi til [email protected]? Da er det vel i alle fall noen som ville ha lest e-postene mine. ;)

Endret av espenf
Lenke til kommentar

Tidlig i dag fikk jeg faktisk svar på henvendelsen min angående faktura. Både [email protected] og [email protected] svarte. Kanskje de følger med på dette forumet?

 

Eneste problemet var at jeg fikk to ulike svar. Har derfor sendt en ny e-post til [email protected] og bedt om en oppklaring. Det blir spennende å se om de følger opp den nye trenden med å svare raskt. ;)

 

Henvendelsen min gjaldt beløpsgrense på fakura, som jeg tidligere har tatt opp i denne posten.

 

Jeg har fortsatt ikke fått svar fra [email protected]. Jeg etterlyste Softphone som jeg har bestilt og betalt for. 13. oktober fikk jeg e-post om at Softphone var sendt til meg, men jeg har så langt ikke mottatt noe. En mulig forklaring kan være at de sender den ut i budstikke. :)

 

Er det noen andre som har mottatt Softphone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...