Gå til innhold

Prosjekt "P-JiN" Alu and Black


Anbefalte innlegg

Kansje jeg blir å legge blider ut på forumet av kabinettet mitt når/hvis jeg får låne noe som jeg kan bruke å ta blider med :grin:

 

Selv om jeg fikk lånt det i morgen synes jeg at jeg er kommet for langt med byggingen at det blir for sent. Det eneste som mangler er å montere noen delene og gjøre noe fin puss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmmm..  hørtes mistenkelig ut..  sikker på at du ikke bare har kjøpt den på microplex, og bytta frontdeksel a?? :hm:

hm... har ikke kjøpt den på microplex nei.. har brukt et gammelt kretskort ev en viftestyring... var derfor jeg ikke hadde med det på bildet ;) men har lodda på egne LEDs osv. så den er vell halvveis selv laget da :)

 

men resten har jeg laget. untatt kretskortet.

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar

Små planer (liten update):

Jeg har noen planer for min lille front mod i morgen. jeg har tenkt til å begynne på LCD moden min i morgen. så jeg laget meg en kjapp skechup tegning for å tenkeut hvordan festene skal bli. det jeg kom frem til var slik:

 

Front:

LCD_tegning1_resize.jpg

 

Side:

LCD_tegning2_resize.jpg

 

Og et lite overblikk til:

LCD_tegning3_resize.jpg

 

Foresten.. er det noen som vet om alu er bra å bøye eller må jeg eventuelt ta litt stål eller et annet metall?

 

og er det noen annen måte som det er bedre å feste LCD-displayet på?

 

(for de som vil ha sketchup-modelen så ligger den på hjemmesiden min under casemodding)

 

Takker for all den positive responsen jeg har fått :D

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar

Ingen her som har noen formening om å bøye alu? og hvordan skal jeg eventuelt gjøre det når jeg bøyer det?

 

(pokker ta det stygge været som er i norge... regnet forige helg og ødela planene mine. Får håpe det er sol til den som kommer nå for da blir det update.)

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar

NEI!!! krise..... LED'en på viftestyringa blø ødelagt i dag så jeg måtte fjærne den... må kjøpe ny i morgen, men siden clasern har skifta til nye leds må jeg kjøpe inn 4 stk. slik at alle blir like :hrm:

 

ellers så kommer det vell en update på LCD displayet de nærmeste dagene ;)

 

(ps har satt på noen kabelsamlere osv inne i kabinettet, men har lyst på en boks som jeg kan legge alle ledningene oppi og skjære ut hull i slik at det kun er de som jeg trener som er synlige... noen som vet hvor man kan få tak i det?)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Endelig en UPDATE

 

Jeg fikk starta på LCD frontdekselet i helgen og er veldig fornøyd med resultatet (selv om det mangler litt pussing her og der....)

 

Mangler bare å kutte ut plexien, finne noen senka maskinskruer (som er tynne nok.. :ermm: ) og å ta bilde av finnishen (holder det spennende helt til slutten :p

 

men som sagt ingen update er en ordentlig update uten noen bilder, så her kommer de:

 

LCD%20kutting1_resize.jpg

 

pga skjeve hull på nr. 1 måtte jeg skjere ut en ny :yes:

LCD%20kutting2_resize.jpg

 

LCD%20kutting3_resize.jpg

 

LCD%20kutting4_resize.jpg

 

LCD%20kutting5_resize.jpg

 

Og det var alt for denne gang.

 

Men det LCD displayet skal kobles til på en parallellport... det vil da si at jeg ikke får brukt printeren samtidig som LCD... men da kom fattern med en konge idé.. vi hadde en slik liggende:

 

325695_w2.jpg

 

Jeg fikke se denne boksen og tenkte med en gang at det kunne vært stilig å kutte ut et mønster på den (plexivindu... no med sandblåst finnish slik at man ikke kan se kablene inni boksen), så lakkere den svart.

 

Men når det gjelder lakking så har jeg noen spørsmål:

 

1. Hva slags sandpapir burde jeg bruke når jeg skal fjærne den gamle lakken?

 

2. Hvor får jeg tak i grunning og hva koster det sånn ca.?

 

3. Hvilken lakk brude jeg kjøpe... hørt dårlige rykter om biltemalakken... :ermm:

Fungerer den lakken på europris helt fint?

 

takker for alle svar :yes:

 

 

Noen komentarer?

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar
Men når det gjelder lakking så har jeg noen spørsmål:

 

1. Hva slags sandpapir burde jeg bruke når jeg skal fjærne den gamle lakken?

 

2. Hvor får jeg tak i grunning og hva koster det sånn ca.?

 

3. Hvilken lakk brude jeg kjøpe... hørt dårlige rykter om biltemalakken... :ermm:

Fungerer den lakken på europris helt fint?

 

takker for alle svar  :yes: 

1: Det skal gå fint å pusse med 600-1000 våtslipepapir.

2: Europris har grunning. Tror det koster 39kr boksen eller .no

3: Europris lakken funket fint hos meg, men den renner lett, og du må ha mange strøk. Du kan og bruke Quick lakk (tror clas har den),

har hørt at den renner mindre og at du ikke trenger så mange strøk for at det skal bli fint. :thumbup:

Endret av Vågebu
Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut designet på boksen... siden nicket mitt er PioUs-JIN så har jeg tenkt til å ha et lyn-motiv på det. (siden det siste leddet i nicket mitt, JiN, betyr lyn og torden på koreansk)

 

og siden jeg har laget meg en liten "duppeditt" (en krets der LEDsa blinker annenhver gang så har jeg tenkt til å bruke denne i dette prosjektet. (finner film av de blinkende LEDsene her) Har tenkt til å bytte ut LEDSene med blå LEDs... samme type som de jeg har i fronten på viftestyringen nå.

 

Designet skal bli noe som ligner på dette (kommer ann på hvor stødig jeg er på hånden):

 

boksdesign.jpg

 

Meningen er da at de lyna som er der skal blinke om hverandre.

 

Noen som kanskje har et litt tøffere design som inneholder lyn? (siden jeg ikke er en klepper på paint eller photoshop)

Lenke til kommentar

Så var det tid for en mini update

 

er ikke så mye jeg har jort, men jeg har tilpasset aluen slik at den passer LCD-displayet sine hull... så har jeg kjøpt nue skriver og nå får dere se resultatet:

(vet jeg mangler litt pussing på "vinduet", men det går på 5 min.)

 

LCD%20med%20alu_resize.jpg

 

LCD%20med%20lys_resize.jpg

 

LCD%20med%20lys2_resize.jpg

 

LCD%20med%20lys3_resize.jpg

 

Er selv veldig fornøyd med finnishen på aluen :love: . det som gjenstår nå er å lage plexien(kommer iløpet av noen dager), og feste til LCD-displayet...

Lenke til kommentar
Men når det gjelder lakking så har jeg noen spørsmål:

 

1. Hva slags sandpapir burde jeg bruke når jeg skal fjærne den gamle lakken?

 

2. Hvor får jeg tak i grunning og hva koster det sånn ca.?

 

3. Hvilken lakk brude jeg kjøpe... hørt dårlige rykter om biltemalakken... :ermm:

Fungerer den lakken på europris helt fint?

 

takker for alle svar  :yes: 

1: Det skal gå fint å pusse med 600-1000 våtslipepapir.

2: Europris har grunning. Tror det koster 39kr boksen eller .no

3: Europris lakken funket fint hos meg, men den renner lett, og du må ha mange strøk. Du kan og bruke Quick lakk (tror clas har den),

har hørt at den renner mindre og at du ikke trenger så mange strøk for at det skal bli fint. :thumbup:

tror du bør bruke grunning og lakk av samme type ellers så er det stor tjangs for at det begynner å koke.. en som sa det til meg i hvertfall :p Rust Oleum er bra maling og grunning hvertfall :thumbup:

Endret av Whinz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...