Gå til innhold

Ta fag som privatist


KjellV

Anbefalte innlegg

Litt om situasjonen min:

 

Da jeg skulle søke på videregående skole var det litt data som stod i hodet mitt, og studieveileder på ungdomsskolen sa at jeg burde sikte meg inn på IKT. HAn sa også at hvis jeg skulle gå på IKT måtte jeg gå på Salg og Service førsteåret, fordi det fra neste år var slik at bare de med Salg og Service grunnkurs skulle få gå på IKT. HAn greide og overtale meg, og de to neste årene gikk med til Salg og Service og IKT. Dette var to fullstendig bortkastede år, og jeg begynnte nå og angre på at jeg ikke valgte allmennfag. Tok allmennfaglig påbygging på VK2, og har nå studiekompetanse og 2MX.

 

Planene nå:

 

Det jeg hadde tenkt at skulle skje denne høsten er egenstudie. Mine planer var å ta 2FY og 3MX som privatist (gå opp til eksamen i månedsskiftet november/desember) og muligens 3FY til våren igjen.

 

Da jeg snakkte med en kamerat på MSN nå fikk jeg meg en liten støkk. I følge han gjelder ikke eksamener som privatist før jeg er fylt 23 år. MAO: Selv om jeg får 6 på alle mine privatisteksamener, vil jeg ikke kunne søke på studiene jeg vil (vil til NTNU, og på de studiene jeg ser på er det krav om 2FY og 3MX) før jeg er 23 år. Stemmer dette? Noen som har peiling?

 

Dette river meg nesten i stykker her, for da går jo alle planene mine i vasken. Har prøvd å finne litt info på nettet om privatisteksamener, men har ikke funnet noe enda. Mulig jeg trenger et kurs i søking på Internett =)

 

Vennligst kom med avklarende informasjon her slik at jeg eventuellt kan voldta studieveilederen på den videregående skolen jeg gikk på i fjor. Jeg nevnte at det var en stor sansynlighet for å gå opp som privatist og han nevnte ikke noe om 23 år. Er alle studieveildere udugelige eller eksisterer ikke dette 23-årsgreiderne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...