Gå til innhold

TV-KORT HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et pinnacle pctv pro! jeg har akuratt installert det og allt slikt, når jeg starter det opp finner den kanalene og jeg hører lyden! men det kommer ikke noe bildet!!! vinduet er ROSA!!! urk!

noen som vet hva som kan være galt osvosv??

jeg har prøvd programmet dscaler, men der finner den ingen kanaler.... hlp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tru at du kjører Win XP. Hvis du hadde sjekka forumet til pinnacle før du kjøpte, så hadde du visst at du kjøpte problemer.

Men det funker delvis hos meg. Jeg bruker da windows sine standarddrivere.

Skrevet

Win xp og 2000 er vel omtrent samme greia(problemene).

Men da jeg hadde 98 funka alt som gull og grønne skoger. Opptak, tekst-tv, lyd og kanaler var 100%. Jeg vil anbefale deg å bytte det hvis du har muligheten. Hauppauge anbefales.

Skrevet

Hauppauge funker meget bra med Windows 2000, XP også tror jeg også

Funker med Linux og Beos også

Selg eller bytt tv kortet ditt inn til et

Hauppauge Win Theater eller

Hauppauge Win TV PVR

Skrevet

Jeg har også Pinnacle pctv pro, og har ingen problemer med det i WinXP. Alt funker fint. Eneste problem oppstår dersom jeg prøver å bruke 2 skjermer, da får jeg de problemene du nevner.

Skrevet

Quote:

On 2002-05-02 18:01, venomzorg skrev:

jeg har et pinnacle pctv pro! jeg har akuratt installert det og allt slikt, når jeg starter det opp finner den kanalene og jeg hører lyden! men det kommer ikke noe bildet!!! vinduet er ROSA!!! urk!

noen som vet hva som kan være galt osvosv??

jeg har prøvd programmet dscaler, men der finner den ingen kanaler.... hlp!

har du valgt PAL som tv-standard?

prøv å slå av og på "enable interlace" og "force primary" - det kan hende at skjermkortet ditt ikke støtter interlacing!

Skrevet

eddott:

Hvilke innstillinger har du brukt for å få tekst-tv og capture til å funke? Driver?

Jeg trur det er en haug med pinnacle-eiere som har lyst til å vite det...

Skrevet

Jeg bruker driver 28.32 fra Nvidia med mitt Abit GeForce Ti 4400. Har ikke endret på noen instillinger. Instalerte bare programvaren fra CD'en (ver 4.02) og alt fungerte fint. Burde jeg hatt problemer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...