Gå til innhold

Bruke bil forsterker(12v) til "sub" inne. (230v)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den kraftigste 230/12V DCut forsyningen jeg kan finne der er 240W, dvs 20 A

 

 

Denne

Den har imidlertid høy rippel, dvs dårlig "glatting". Kan forårsake støy i høytt. Kommer an på forsterkerens oppbygning. Skal du ha noe stabilt, tror jeg du må vurdere batteri.

 

Og det er sikkert svinedyrt i den sjappa jeg linket til. Eneste jeg fant i farta. :yes:

Okey, hjertlig takk for info..

Tror jeg vurderer en lur løsning, batteri utafor vinduet, eller noe sånt.. Mulig Optima Batteri som ikke lekker batterisyre og knallgass, litt stiv i pris så det ut som, spørs hvor stort jeg trenger.. Går den ann å bruke batteriet med lader tilkoblet 24/7...???

Lenke til kommentar
Går den ann å bruke batteriet med lader tilkoblet 24/7...???

Da bør du ha en "smart" lader med vedlikeholdsfunksjon. Da går det.

 

Får du sikkert kjøpt på blitema eller clas tilogmed. Burde ikke lade for lenge med vanlig lader.

 

Her står det masse om knallgass. :)

Okey, fant no på biltema

 

Elektronisk vedlikeholdslader 12 V, 6 A. Tekniske spesifikasjoner: Ladespenning 12 V, ladestrøm maks. 6 A, Ladekapasitet 5-90 Ah. Vekt 1,9 kg. Mål: 160 x 95 x 220 mm (bxdxh). 37-710 398,00 kr

 

Elektronisk vedlikeholdslader 12 V, 6 / 9 A. Omstillbar ladestrøm. Tekniske spesifikasjoner: Ladespenning 12 V, ladestrøm 6 / 9 A, Ladekapasitet 10-120 Ah. Vekt 1,7 kg. Mål: 160 x 95 x 220 mm (bxdxh). 44-715 449,00 kr

 

men hvor mye Ah, trenger jeg, for å drive forsterkeren 1200w. holder det med et på størrelse jeg hadde i bilen, tror det var 55Ah i bmw`n..

Lenke til kommentar
Elektronisk vedlikeholdslader 12 V, 6 A. Tekniske spesifikasjoner: Ladespenning 12 V, ladestrøm maks. 6 A, Ladekapasitet 5-90 Ah. Vekt 1,9 kg. Mål: 160 x 95 x 220 mm (bxdxh).  37-710 398,00 kr   

 

Elektronisk vedlikeholdslader 12 V, 6 / 9 A. Omstillbar ladestrøm. Tekniske spesifikasjoner: Ladespenning 12 V, ladestrøm 6 / 9 A, Ladekapasitet 10-120 Ah. Vekt 1,7 kg. Mål: 160 x 95 x 220 mm (bxdxh).  44-715 449,00 kr

Skulle tro en av disse skulle holde. Den største er oppgitt til å holde til batteristørrelser opp til 120 Ah. Ikke at den verdien er så mye verdt, da. (er vel en antakelse bare, om muligheten for å lade et helt tomt batteri, kanskje.)

 

Sikkert ikke rare forskjellen på de to. Den ene er stillbar og litt kraftigere. Sikkert verdt å koste på en femtilapp ekstra. Med en 6 A lader lader du opp et normalt bilbatteri på ca. 10 - 15 timer. (når du sover? etc.) Tror det skal funke som løsning, jeg. Men, hvis du belaster forsterkeren --> og bilbatteriet med masse effekt over tid vil du nok klare å tømme batteriet. (tenk 20 - 40 A og maks 80 A) Laderen lader bare med maks 6 eller 9A.

 

Holder sikkert med batteriet fra BMW'n. (Sånn egentlig skulle du vel hatt et fritidsbatteri og ikke et startbatteri, men men det funker sikkert allikevel. )

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

husk på at du under nogelunde normale omstendigheter aldri i verden vil klare å trekke stort mer en 20 ampere med den saken der.

 

det står kanskje 1200w på den, men skrifta er da også det eneste som har noe som helst med den verdien å gjøre.. 1200watt er sinsyke mengder watt, du skal sinsykt høyt i pris skal du finne noe som faktisk yter det..

 

et eller annet som klarer 20-30amp bør klare seg fint, gitt at det har ok kvalitet.

det er ikke noe sælig stress å lage et eller annet selv heller.

 

http://www.sound.westhost.com/project77.htm

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...