Gå til innhold

MSI Nforce2 hovedkort!


*MIB*Viking

Anbefalte innlegg

Jeg installerte nforce 2 driverpakken 4.27 når en kamerat av meg måtte formattere PCn pga mye BSODs og annet d..tt. Jeg la også inn forceware 61.77 til hans fx5600 skjermkort. Da maskinen ikke fant CD-ROMen ringte de han (enmannsfirma) som hadde bygd PCn- han presterte å si at dette var feil hovedkortdrivere? ;) Han installerte de som fulgte med PCn, de er eldgamle- men han gjorde mye annet sa de, for at maskinen skulle finne CD-ROMen- jeg tror derfor at problemet ligger hos bygger/firma og ikke i at jeg la inn feil drivere- nyeste driver anbefales alltid- og de kjøpte den jo fra samme firma og maskina har ikke vært normal siden første kjøp!! Hva kan være feil? Det er ennå en del merkelige fenomener med maskina- kan det være PSU eller RAM?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke alltid man kan legge inn de generiske driverpakkene fra f.eks. nVidia. Dette kan kun gjøres hvis hovedkortet er basert på referansedesignet. ASUS advarer mot dette på visse modeller, fordi de har bygd inn flere funksjoner på hovedkortet enn det er på referansedesignet. Bruk derfor den nyeste driverpakken som finnes på websidene til produsenten av hovedkortet.

 

For å sjekke minnet, så kan dere kjøre Memtest86. For å sjekke strømforsyningen, finn et program som kan overvåke spenningene. Tror de fleste hovedkortprodusentene har noe sånt. Ellers kan du se om du kan finne et som heter Motherboard Monitor. Har ikke link til dette, så du får søke litt selv.

 

PS. Vennligst prøv å bruke normale komma, punktum og stor bokstav. Det er såpass slitsomt å lese disse setningene dine med -'er, at det var bare så vidt jeg gadd å lese hele posten din. Tipper at andre hopper glatt over å lese av samme grunn, og da uteblir hjelpen.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...