Gå til innhold

Spill blir lørdagsunderholdning på TV 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Zyndrone:

Hva gjør konsoll spill dumme? En stor del av konsollspill kommer fra pc og omvendt. Men jeg støtter deg om at de ikke bør ha om bilspill hele tiden (litt rart det der, jenter liker stort sett bare bilspill).

Jeg snakker ikke om spill som CS på X-Box eller Farcry Instincts osv, men om super mario spill med firkanta grafikk 2d grafikk.

De hadde en del omtaler om slike spill på Nerd, og det var drit kjedelig

Lenke til kommentar

Håper program-lederene blir litt meir engasjert på ting og tang! For på nerd tingen på nrk var utruligt kjedelegt med dei programledarane. Snakka om ting dei tydlegvis ikkje visste så mykje om (hugser berre ho der damo)

 

Men, PC-relatert ting på tv, wee, woo!

Endret av Denethor
Lenke til kommentar
jenter liker stort sett bare bilspill

Hvor i all verden har du det fra? :ohmy:

 

Nerd var greit å ha på i bakgrunnen - blei litt kjedelig i lengden å se på dem spille et spill i 20-30 minutter. Derfor håper jeg at lengden på TV2-programmet blir akkurat passe, men da er det naturligvis best å ikke ta opp hundreorørten forskjellige spill og/eller spilltyper i ett program.

 

I artikkelen står det som en av grunnene til at TV2 nå lager spillprogram at 2004 var året spill endelig ble en tolerert del av populærkulturen - dermed kan vi vel egentlig bare regne med at det blir endel nybegynnerstoff? (Hvem her kan forresten skryte på seg å være ekspert på ALT innen dataspill? ;) Det er sikkert noe å lære for alle sammen.)Hey, det er uansett en god idé; hvem vet når vi får muligheten til å se et spillprogram på TV igjen, så det er sikkert vel verdt å sette av 25-30 minutter hver lørdag for å ta en kikk på programmet. :thumbup:

Lenke til kommentar
Zyndrone:

Hva gjør konsoll spill dumme? En stor del av konsollspill kommer fra pc og omvendt. Men jeg støtter deg om at de ikke bør ha om bilspill hele tiden (litt rart det der, jenter liker stort sett bare bilspill).

Jeg snakker ikke om spill som CS på X-Box eller Farcry Instincts osv, men om super mario spill med firkanta grafikk 2d grafikk.

De hadde en del omtaler om slike spill på Nerd, og det var drit kjedelig

Aha. Det du egentlig sier er:

 

"Jeg håper de bare anmelder spill som jeg liker, fordi alt annet er dritt."?

 

Omtalene på Nerd var ganske kjedelige fordi de ofte varte i 10+ minutter, å anmelde mange forskjellig typer spill til forskjellige plattformer er bare bra. Ønsket ditt blir nesten som å be Lydverket om å bare snakke om metal-musikk bare fordi du kun liker metal.

 

Forøvrig er konsollmarkedet fire-fem ganger større enn PC-spill markedet i Norge, så det vil være rart om de skal ignorere den største og mest kjøpesterke gruppen med mennesker i et kommersielt TV-program som de vil at flest mulig skal se på.

Lenke til kommentar
Zyndrone:

Hva gjør konsoll spill dumme? En stor del av konsollspill kommer fra pc og omvendt. Men jeg støtter deg om at de ikke bør ha om bilspill hele tiden (litt rart det der, jenter liker stort sett bare bilspill).

Jeg snakker ikke om spill som CS på X-Box eller Farcry Instincts osv, men om super mario spill med firkanta grafikk 2d grafikk.

De hadde en del omtaler om slike spill på Nerd, og det var drit kjedelig

Aha. Det du egentlig sier er:

 

"Jeg håper de bare anmelder spill som jeg liker, fordi alt annet er dritt."?

 

Omtalene på Nerd var ganske kjedelige fordi de ofte varte i 10+ minutter, å anmelde mange forskjellig typer spill til forskjellige plattformer er bare bra. Ønsket ditt blir nesten som å be Lydverket om å bare snakke om metal-musikk bare fordi du kun liker metal.

 

Forøvrig er konsollmarkedet fire-fem ganger større enn PC-spill markedet i Norge, så det vil være rart om de skal ignorere den største og mest kjøpesterke gruppen med mennesker i et kommersielt TV-program som de vil at flest mulig skal se på.

det jeg sier er at jeg håper de ikke sitter i 15 minutter, snakker ssss....åååå...... sss....aaaa...kkkk...ttt...eee... og fordyper seg i et dumt rayman spill for barn.

Lenke til kommentar

For et par minutter siden så jeg en preview av showet.. hvor blant annet vi så idol-dommeren prestere i Singstar.. og hun dama dansa mot en annen fyr... er det dette som blir innholdet kommer jeg til å holde meg langt unna.

 

Håper de ikke sender totalt usaklige, btw elendige demoer som i NERD... og at de ser på "ordentlige" spill.

 

Hadde også vært å behage med noen eksklusive interviews lik det med crewet fra Killzone (ps2), som ble vist på sone2 tidligere.

 

Håper også det blir kun Frode Haugen som anmelder spillene...

Lenke til kommentar

Håper det blir bedre med Spillmagasinet enn Nerd. Nerd var et program med nordlendinger som spilte bilspill og med stemmer som virket som de lagget noe sinnsykt. Men den GTA demoen de viste var bra!

Scheletski har vært en del tid redaktør i spillbladet Kontroll som var sånn passe bra spilleblad, men ingen slår PCGW! Ser fram til det, håper han frode og gjør en god jobb !!

Lenke til kommentar

programmet vil vel ikkje vare meir ein ca 20 minutt (frå 19.30 til 20.00, minus 5+ minutt reklame, og nokre minutt med "meiningsløse" ting som intro og forklaring av ting som korleis chatten virker) så det er begrensa kor mykje dei vil få med.

 

håper bare at dei prioriterer "riktig", og får med mykje om det interesange og lite av uinteresange ting.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

har sett litt på nerd og ble lei etter første sending.

 

Noe dere burde gjøre, noe som jeg tror de ikke gjorde på "Nerd"

er å ha litt mer reviews på spill,Doom3 er egentlig ikke noe som dere behøver å nevne siden det er nevnt OVERALT, ta heller en liten test på HL2 når det slippes.

 

så kan man begynne å nevne spill som kommer etterhvert (Demoen til Battlefield 2 kommer vell kanskje en gang i høst-jul) og slike ting, Kanskje dere skal nevne den nye "WW2" modden til Battlefield Vietnam, er jo tråsalt de som lager BF:V som laget den siden BF:V hadde så "store" mangler !

 

men det er dere som styrer programmet, og ingen andre.

 

Kanskje lurt å ha en slags "vote" når programmer går om hva dere skal anmelde neste sending ! med f.eks 3 forskjellige spill som har 3 forskjellige kategorier.

 

(innlegget mitt ble kanskje dumt, men gidder ikke å bry meg.

har sagt det jeg mener.) :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...