Gå til innhold

Kan man lage virus med C/C++?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både C og C++ er "general purpose", det betyr at man kan lage "alt" v.h.a. språkene.

 

Om de passer like godt til alt er en annen ting, dette handler om om det er lett eller praktisk å uttrykke den effekten man er ute etter i språket eller ikke.

 

Edit:

Den siste setningen gjelder i grunn alle språk, og det gjelder vel, i praksis, også hvilke biblioteker som er tilgjengelige (men ikke nødvendigvis).

 

Edit2:

Man skiller ofte mellom selve språket og dets biblioteker når man snakker om hva som er mulig (nå babbler jeg her).

Endret av søppel
Lenke til kommentar
kan ikke no om cc++ jeg.

Det kan ha noe å gjøre med at du er en rebell eller en av tøffingene i klassen - du er i hvertfall ikke en av de værste englebarna, tror jeg.

 

men mange av englebarna i klassen kan det da?

.. :innocent: .. mhm :yes: helt enig der azz :yes:

..men for sikkerhets skyld kan du jo spørre dem (altså, for all del; ikke meg!).

 

hehe

 

Edit:

http://irc.cpp.no/ inneholder noen linker til resurser rundt det å lære C/C++, om du har interessen da .. :]

 

(men problemet blir nå at englebarn lager ikke virus .. hm)

Endret av søppel
Lenke til kommentar

Men hvorfor spør du om sånt ? Hva forventer du at vi skal si ? At vi skal poste en c++ kode til deg som du kan kompilere og sende til folk ? Det er jo ikke noe gøy med det ... du kan vel heller lære deg c++ selv og skrive koden selv, da blir det mye kulere !

 

Men www.google.com .... bare søk ... jeg fant noen kodesnutter der som kan "fucke" opp pc'en til folk, noe som jeg aldri ville gjort uansett hvor flink jeg var i c++ ! :nei:

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

.. mhm helt enig der azz

..men for sikkerhets skyld kan du jo spørre dem (altså, for all del; ikke meg!).hehe

 

 

(men problemet blir nå at englebarn lager ikke virus .. hm)

------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Vet de lager bare gjetteprogram, kalkulatorer og sånne ting.. :thumbdown:

Endret av eierdegics
Lenke til kommentar

Jupp, de som er skikkelig gode (ikke englebarna altså) starter altid med:

Game* my_game = new Doom3;

..eller..

OS* my_os = new TheWorldsGreatestOS;

..fremfor "hello world", gjetteprogrammer o.l.

 

Edit:

Det som er snedig er at de "jobber bakover", så de lager "hello world" og gjetteprogrammer o.s.v. til slutt .. i stedet for i starten. (Har dette noe med top-down eller bottom-up programmering å gjøre?)

Endret av søppel
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...