Arve Systad Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 (endret) Men jeg synes doom 3 var mer nyskapende På hvilken måte? På den måten at det har det mest ensformige gameplayet noken sinne? Doom3: - VELDIG ensformig - En god del tamme lydeffekter - "Oppbrukt" + Pen grafikk, men veldig oppskrytt. + Bra musikk og kule "ambient" soundeffects + Stemning FarCry: - Et par litt kjedelige plasser + Ganske variert og kult gameplay + Vanvittig facinerande store og fine uteareal ++ Kjøretøy av forskjellig sort! + Pen grafikk - litt oppskrytt den også, men veldig god nonetheless Alt i alt er farcry et vanvittig masse bedre spill enn Doom3. Doom3 var en diger skuffelse. Endret 20. august 2004 av arve87
[PsyFly] Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Asså, folk sitter her å sier at de måtte LIDE seg gjennom Doom 3...da blir jeg provosert ass! Doom 3 er det mest intense spillet jeg har spillt. Stemning å grafikk er på topp! å har jeg merka noen bugs? Nei!. Far Cry på en annen side er et kjempe spill det å, men sliter med endel bugs. Så liker du mørke trange ganger med monstre som lurker overalt: gå for Doom. Liker du sydhavsøyer å pen grafikk gå for Far Cry. må også ta med at Doom 3 har den beste arkitekturen jeg har sett!
Marvel Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Far Cry. Da får du mer igjen for pengene. Så kan du kjøpe D3 senere hvis det kommer noen bra mods til det.
Hermans Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 (endret) Men jeg synes doom 3 var mer nyskapende På hvilken måte? Doom 3 er et unikt spill. Jeg har aldri før spillt et spill med så god atmosfære. Det som gjør at det er nyskapende er dette med grafikken , og dette med skyggene. Å ikke kunne se en drit inne i skyggen er rett og slett genialt,det lager jo den perfekte atmosfæren , og gjør at jeg skvetter jævlig mye. Som er meningen med spillet , og dette med lommelykten er også genialt, det at du ikke kan ha våpen og lommelykt samtidig gjør at det blir ENDA skummlere å liste seg rundt omkring i håp om at du ikke møter på noen neste hjørne. (Men det gjør du da). I doom 3 sitter jeg anspent , og lurer på hva som lurker i rundt neste korridor... I mine øyne var det mer nyskapende enn Far Cry. Far Cry er en plain shoot-em up med bra grafikk. Endret 20. august 2004 av Hermans
Arve Systad Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Men jeg synes doom 3 var mer nyskapende På hvilken måte? Doom 3 er et unikt spill. Jeg har aldri før spillt et spill med så god atmosfære. Det som gjør at det er nyskapende er dette med grafikken , og dette med skyggene. Å ikke kunne se en drit inne i skyggen er rett og slett genialt,det lager jo den perfekte atmosfæren , og gjør at jeg skvetter jævlig mye. Som er meningen med spillet , og dette med lommelykten er også genialt, det at du ikke kan ha våpen og lommelykt samtidig gjør at det blir ENDA skummlere å liste seg rundt omkring i håp om at du ikke møter på noen neste hjørne. (Men det gjør du da). I doom 3 sitter jeg anspent , og lurer på hva som lurker i rundt neste korridor... I mine øyne var det mer nyskapende enn Far Cry. Far Cry er en plain shoot-em up med bra grafikk. Doom3 er jo det samme oppigjen og oppigjen og oppigjen ......og oppigjen.. Bra atmosfære: ja, men etterkvert så skjer det ingenting nytt lenger, alt har skjedd hundre ganger før. FarCry hadde veldig varierte maps, og dei store lyse tropiske uteområda var jo direkte facinerande!
Hermans Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Okey Smaken er som baken , rund og god Folk har forskjellige meninger, jeg for min del synes doom3 har vært spennende fra start til slutt... har kanskje noe med at jeg prøver å få rette stemningen i rommet mitt også før jeg starter å spille det :!:
tor_erik Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 (endret) Om DOOM3 spilles som et overlevelsesspill, og ikke et Shoot 'em up, er det faktisk meget skremmende og underholdende. Men du er avhengig av at du klarer å sette deg inn i rollen som karakteren du spiller. FarCry er også meget bra, men jeg synes at fiendene av og til er litt dumme. Og så er grafikken så forferdelig tegneserieaktig! Men ellers et meget bra spill. Det er vanskelig å anbefale spill til deg, for jeg kjenner ikke dine personlige interesser. Men om du liker skremmende saker, gå for DOOM3. Om du liker mer variasjon, går du for FarCry. Endret 20. august 2004 av tor_erik
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 bare legger inn min stemme: far cry
Hawkmoon Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Jeg mener Far Cry gir helt klart mer for pengene enn D3...
thomassit0 Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 er deilig med de store utendørs brettene i FC da =) liker det spillet... ganske grei grafikk og... liker det myyye bedre enn D3...kunne ønske det kom exp pack el no til fc med fler utendørs baner osv.. syns det spillet er best på utendørs baner, blir kjedligere med innendørs baner..
Windoge Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Doom 3: - Pen grafikk, men alikevel veldig kjedelig. - Gameplayet falmer jo lengere du kommer ut i spillet. Far Cry: - Pen grafik, samtidig ikke en kjedelig grafikk. Spillet byr på store landskap, fine utedetaljer, samt innedetaljer. Kjempevarierende grafikk. - Både realistisk og urealistisk gameplay med god AI som virker bra. Spillet tilbyr deg også en masse frihet med valgfrie veier, noe du ikke får noe av i Doom III.
hasuwest Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Må være enig med de fleste andre her. Jeg og synes Far Cry er endel bedre enn Doom 3 av det jeg har spilt av de. Jeg går ganske fort lei spill(utenom WC3 ). Men jeg synes Doom 3 er veldig ensformig og det ble ganske kjedelig. Noe av det værste jeg vet er at du trenger å bruke den sure lommelykta nesten hele tiden og det er så mørkt nesten over alt. Du blir litt skremt av fiendene helt i førsten, men blir fort vant med det. Far Cry er sinnsykt bra, på nesten alle områder, helt klart et av de bedre spillene siden WC3 som er laget.
Biffer'n Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 ' date='20/08/2004 : 16:23'] Så liker du mørke trange ganger med monstre som lurker overalt: gå for Doom. Liker du sydhavsøyer å pen grafikk gå for Far Cry. Eh.. og liker du ett gult hue som spiser prikker i en labyrint, så gå for Pacman...
Stian B. Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Tror nok du har gjort deg opp en slags mening nå hva slags spill du vil ha nå. Men,når kvelden kommer,og kona har gått og lagt seg.Tar du frem spillet du har kjøpt,skrur av lyset,trekker føre gardinene,rigger deg godt til rette framføre pcen. På med headsettet.Høy,god lyd er viktig.Lukker øynene,puster godt ut,må leve seg litt inn her. Da er det bare å sette igang,for skremt,det blir du! Velkommen til DOOM 3 !
Aleks_r Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 Jeg syns nå det ikke går ann å sammenlikne Doom 3 eller FarCry. De handler om helt forskjellige ting. Doom 3 er ett rent overlevelsesspill. FarCry er bare shoot'em up-spill i klassisk stil, med flott grafikk. Allikevel: begge spillene er intense når det kommer til grafikk-opplevelsen. Jeg tror, at du burde kjøpe begge spillene, spille igjennom begge to, og gjøre deg opp en mening.
h00v3r Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 jeg ville først kjøpt Far Cry, spilt gjennom det. Og så kjøpt Doom 3 og spillt gjennom det. Er to helt forskjellige spill, når du snakker om historie. I Doom 3 må du drepe demoner som kommer fra helvete, eller slåss deg fram til selve lederen "Satan". I FarCry skal du drepe en fyr som leder forskningen på et mutant prosjekt. En ting er sikkert. Du vil garantert ha det morsomt med begge spilla.
Manx Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 (endret) Edit: Dobbletpost med 4 minutter mellomrom Endret 21. august 2004 av MU26599
Anbefalte innlegg