Gå til innhold

Far Cry eller Doom3 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt tips, kjøp begge. Det er ting med begge spille som er veldig bra. Utendørsbrettene i FC er det ingen andre spill som jeg har spilt som er i nærheten av. Stemningen i Doom er jo veldig bra, med det er litt linjært (leif?).

 

Men arve87 hadde en del bra punkter.

 

Doom3:

- VELDIG ensformig

- En god del tamme lydeffekter

- "Oppbrukt"

+ Pen grafikk, men veldig oppskrytt.

+ Bra musikk og kule "ambient" soundeffects

+ Stemning

 

FarCry:

- Et par litt kjedelige plasser

+ Ganske variert og kult gameplay

+ Vanvittig facinerande store og fine uteareal

++ Kjøretøy av forskjellig sort!

+ Pen grafikk - litt oppskrytt den også, men veldig god nonetheless

Lenke til kommentar

liker du meget vellagede grafisk overlegne intense klaustrofobiske skrekkspill, så kjøp DOOM III. lev deg inn å du blir redd! maken til leveldesign har du aldri før sett.

 

liker du mer buggete actionspill, der fiendene dine roper ut tåpelige hollywood-kommentarer i flotte naturskjønne omgivelser + noe mer variert gameplay, så kjøp far cry.

Endret av Ringnes
Lenke til kommentar
Om DOOM3 spilles som et overlevelsesspill, og ikke et Shoot 'em up, er det faktisk meget skremmende og underholdende. Men du er avhengig av at du klarer å sette deg inn i rollen som karakteren du spiller.

 

overlevelsespill? når jeg hører d ordet tenker jeg taktisk og sparsom bruk av ammo, få men farlige fiender som er en trussel, svake men effektive våpen hvis brukt rett, puzzles +++

 

Ingen av disse tingen var med i doom3 i den grad at jeg vil kalle d et survival spill, uansett hvordan man spiller d. men er enig i at hvis man prøver og sette seg litt mer inn i doom3 blir d en litt bedre opplevelse...

 

FarCry er også meget bra, men jeg synes at fiendene av og til er litt dumme. Og så er grafikken så forferdelig tegneserieaktig! Men ellers et meget bra spill.

 

dumme? sammelignet med med andre fps syns jeg fiendene var helt ok... bare så synd at de ropte ut hva de gjorde før de gjorde d. Ok, de var kanskje litt dumme..

Og er enig i at grafikken er altfor glorete.

 

ontopic: vent på HL2, syns verken farcry eller d3 var noe særlig gameplay messig. Hvis jeg måtte velge blir d vel kanskje farcry siden D3 blir litt vel ensformig uansett hvordan man spiller eller snur og vender på d.

Lenke til kommentar
liker du meget vellagede grafisk overlegne intense klaustrofobiske skrekkspill, så kjøp DOOM III. lev deg inn å du blir redd! maken til leveldesign har du aldri før sett.

 

liker du mer buggete actionspill, der fiendene dine roper ut tåpelige hollywood-kommentarer i flotte naturskjønne omgivelser + noe mer variert gameplay, så kjøp far cry.

Bare må pirke litt her. :)

 

Mener du at Doom3 har bra level design? Det er vel den mest simplistiske level designen på flere år spør du meg. Det er skummelt og har bra grafikk, men selve level desginen er svak. Hele basen virker ustrukturert og rotete og det er bare noen få rom med endeløse korridorer i mellom. Designen er også dessverre svært så ensformig, da stortsett alle brettene ligner på hverandre.

 

Til tråstarter:

 

FarCry er et langt bedre spill enn Doom 3 med langt større appell. Doom3 funker kun som et reint horror spill, mens FarCry fungerer på flere plan, noe som i mine øyne gjør det til et mye bedre spill, med mye bredere appell

Lenke til kommentar

Jeg syntes Far Cry er et veldig bra spill.(store områder, fler måter og løse ting på noe som gjør at du kan spillet et brett flere uten at akkuratt det samme skjer)

 

Singelplayeren er utrolig bra, men du blir kansje lei når du har rundet den en gang.

Men jeg tror det var hele 5 vanskelighetsgrader, noe som gjør det gøy og spille det en gange til på en høyere grad.

 

Men når du er lei av singelplayeren, har far cry en meget god multiplayer ( du bør ha en god intrenett forbindelde da:).

Har sikkert spilt 100 timer online......Du bør også finne en god server som ligger i europa (for og oppnå lavest ping) kan anbefale TAW sine servere.

 

Det er også mulig og laste ned noen coop baner til singelplayeren (hele spillet blir laget i coop av moddere)

 

Til dere som mener at grafikken er for "tegneserie" aktig, det går det an og justere på, er ikke sikker på hvordan.,men det er sikkert ikke vanskelig og finne ut (på et far cry forum). For standar så er grafikken nemlig stilt inn på "cartoon". :yes:

 

Jeg har ikke spilt Doom3, men en ting er sikkert kjøper du fra cry blir du ikke skuffet.........

Lenke til kommentar

Takk for alle gode råd! Dette ser ut til å være et emne som engasjerer!

 

Ser ut til å bli Far Cry, hvis jeg ikke venter til HL2 kommer ut, men da må jeg kanskje vente ganske lenge! Ellers har jeg foreløpig startet opp igjen i mitt favoritt spill istedet, Morrowind! Og skal jeg skyte som en gærning kan jeg jo foreløpig leke meg med Return to Castle Wolfenstein. (Selv om FC nok er mye bedre...)

Lenke til kommentar
Takk for alle gode råd! Dette ser ut til å være et emne som engasjerer!

 

Ser ut til å bli Far Cry, hvis jeg ikke venter til HL2 kommer ut, men da må jeg kanskje vente ganske lenge! Ellers har jeg foreløpig startet opp igjen i mitt favoritt spill istedet, Morrowind! Og skal jeg skyte som en gærning kan jeg jo foreløpig leke meg med Return to Castle Wolfenstein. (Selv om FC nok er mye bedre...)

hvorfor i all verden laster du ikke bare ned far cry demoene å prøver de? doom III demoen er rett rundt hjørnet også. mulig denne uka her.

Endret av Ringnes
Lenke til kommentar

Jeg har spilt Doom 3 i noen timer, og har kommet til den konklusjonen at det sliter meg ut. Det er så utrolig nervepirrende å vandre igjennom korridorer med dårlig belysning og bare vente på at zombier og andre møkkaskapninger hopper frem fra mørket og rett i trynet ditt. Det "gøyeste" er jo selvsagt når lyset slukkes helt, og du kun har ørene igjen... Jeg fant til slutt ut at jeg ikke hadde det gøy når jeg spilte spillet. Jeg satt kun med hjertet i halsen, og hoppet i stolen hver bidige gang en eller annen vanskapning hoppet skrikende frem fra skyggene.

 

Jeg liker grøsserfilmer og alt som har med skrekk og gru og gjøre (ser gjerne grøssere alene etter midnatt, ved siden av vinduet og med lyset slukket, uten å ha noe problemer med det), men det er en helt annen følelse når du spiller, og når DU er hovedpersonen.

 

Kanskje opplevelsen ble forverret av at jeg spilte med høretelefoner. Man får jo lyden i surround.

 

Nei, jeg ville ha satset på FarCry, hvis du må velge mellom det og Doom 3. Men personlig ville jeg ha ventet på Half Life 2. Det tror jeg vil være et myyye bedre spill enn begge de alternativene du nevner, men det blir jo selvfølgelig bare noe jeg tror, siden jeg ikke har prøvd spillet ennå :)

 

Håper du fikk noe ut av dette innlegget.

Lenke til kommentar
For det første har eg hørt at D3 er bygt på satanistisk stoff :hm::ohmy: (har det ikke selv).

I Farcry (som eg har) følte eg stor friheit til å gjere ting! Utforske caves og komme seg heilskinna gjøna heile "skiten".

Meiner at Farcry er et første klasses spill :thumbup:

Bare så det er sagt :

Du dreper demoner. Du DREPER satanistiske demoner fra helvette, du koser ikke med dem :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...